printlogo


کد خبر: 181505تاریخ: 1396/6/25 00:00
دهن‌کجی دیگر اون به شورای امنیت و آمریکا
موشک کره‌شمالی آژیر خطر در ژاپن را به‌صدا درآورد

به‌رغم تهدیدها، هشدارها و تشدید تحریم‌ها، کره‌شمالی بار دیگر موشک دیگری را از پیونگ‌یانگ به سمت شرق پرتاب کرده که بنابر گزارش‌ها پس از ورود به آسمان ژاپن ساکنان مناطق متاثر از آن هشدار خطر دریافت کرده و به پناهگاه‌ها رفته‌اند. شبکه تلویزیونی NHK ژاپن بامداد جمعه از پرتاب یک موشک جدید توسط کره‌شمالی خبر داد. این موشک از فراز شمال ژاپن و همچنین از فراز جزیره هوکایدو عبور کرده و در آب‌های اقیانوس آرام فرود آمده است. کارشناسان ایالات متحده آمریکا و کره‌جنوبی سرگرم تحلیل اطلاعات مربوط به این موشک هستند. گفته می‌شود که موشک از نقطه‌ای واقع در شمال پیونگ‌یانگ، پایتخت کره‌شمالی پرتاب شده است. سئول همچنین خبر داده در پاسخ به این آزمایش جدید، ارتش کره‌جنوبی فورا چند موشک ضدموشک بالستیک در کرانه‌های دریای کره شلیک کرده؛ اقدامی که در چند ماه گذشته به پاسخی معمول از سوی کره‌جنوبی و نیروهای آمریکایی مستقر در آن منطقه تبدیل شده که بنا دارند هر بار توان دفاعی سئول را به رخ پیونگ‌یانگ بکشند. این آزمایش جدید تنها ساعاتی پس از انتشار بیانیه تهدیدآمیز جدید کره‌شمالی علیه آمریکا انجام شده که در بخشی از آن پیونگ‌یانگ آمده: «زمان آن رسیده که خاک آمریکا را به نابودی بکشیم». ماه آگوست گذشته هم عبور یک موشک بالستیک آزمایشی از آسمان شمال ژاپن، هزاران نفر از ساکنان این مناطق را با رعب و وحشت از خواب بیدار و روانه پناهگاه‌ها کرد. این آزمایش موشکی جدید از سوی پیونگ‌یانگ می‌تواند دهن‌کجی دیگری از سوی کیم‌جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به تحریم‌‌های جدید شورای امنیت تلقی شود.  تحریم‌های جدید شورای امنیت، واردات نفت و گاز کره‌شمالی را محدود می‌کند و مانع صادرات پارچه از این کشور می‌شود. همچنین شورای امنیت در ارتباط با پرتاب مجدد موشک بالستیک از سوی کره‌شمالی جلسه اضطراری تشکیل داد. این بیست‌ودومین آزمایش موشکی کره‌شمالی طی چند ماه گذشته و سومین آنها طی تنها
۱۷ روز گذشته است؛ آزمایش‌هایی که نشان از پیشرفت چشمگیر فناوری موشکی این کشور دارد و آنطور که پیونگ‌یانگ ادعا می‌کند این کشور را به باشگاه کشورهای دارای سلاح اتمی وارد کرده است.
 آمریکا را با خاک یکسان می‌کنیم
به دنبال این قدرت‌نمایی موشکی، کره‌شمالی بار دیگر تهدید کرد ژاپن را غرق و آمریکا را با خاک یکسان خواهد کرد. به گزارش رویترز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، کمیته صلح در آسیا و اقیانوسیه در پیونگ‌یانگ که وظیفه نظارت بر روابط خارجی کره‌شمالی را برعهده دارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شورای امنیت سازمان ملل را متعاقب افزایش تحریم‌‌های این کشور «ابزار شیطان» دانست و خواستار برچیده شدن آن شد. این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرده است 4 جزیره ژاپن باید به وسیله یک بمب اتمی غرق شوند، چرا که دیگر به وجود همسایه‌ای  به نام ژاپن نیازی نیست. همچنین اعلام کرد: «ما سرزمین آمریکا را به تلی از خاکستر و تاریکی تبدیل می‌کنیم همچنین عصبانیت خود را با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های تلافی‌جویانه خود که در حال حاضر آماده اجراست، به نمایش خواهیم گذاشت». در واکنش به این بیانیه یوشیهید سوگا، دبیر کابینه ژاپن این سخنان را بسیار تحریک‌آمیز و آتش‌افروزانه خواند.
 


Page Generated in 0/0048 sec