printlogo


کد خبر: 181507تاریخ: 1396/6/25 00:00
چهارگوشه

تیراندازی در مدرسه‌ای در واشنگتن
در پی حمله یک فرد مسلح به دبیرستانی در ایالت واشنگتن آمریکا، دست‌کم یک دانش‌آموز کشته و 5 تن دیگر زخمی شدند. به گزارش نیویورک‌پست، این تیراندازی پنجشنبه در شهر اسپوکان ایالت واشنگتن آمریکا روی داد و در جریان آن، فرد مهاجم دست‌کم یک تن را کشته و 5 تن دیگر را زخمی کرد. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از مقام‌های محلی گزارش داده که تمام قربانیان این حمله‌ دانش‌آموز بوده‌اند.
 
حمله با چاقو در پاریس
بامداد جمعه، یک گشتی نظامی در پاریس، پایتخت فرانسه هدف حمله فردی که مسلح به چاقو بود، قرار گرفت. وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد فرد مهاجم بازداشت شده است. پلیس فرانسه اعلام کرد: سبک این حمله داعشی بوده است. در 3 سال گذشته و در پی حمله‌های تروریستی در فرانسه، 230 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

توسعه لائیک در مدارس الجزایر
برخی منابع خبری با اشاره به حذف «بسم‌الله» از کتاب‌های درسی سال جدید تحصیلی الجزایر به دستور وزیر آموزش‌وپرورش، از موج جنجال گسترده بر سر این موضوع خبر دادند. از زمان استقلال این کشور در سال 1962 این عبارت در صفحات اول کتاب‌های درسی چاپ می‌شد. جمعیت علمای مسلمان الجزایر بشدت از وزیر آموزش‌وپرورش به دلیل حذف بسم‌الله از کتاب‌های درسی انتقاد و او را متهم کرد بر کودکان مراحل ابتدایی متمرکز شده و تلاش دارد آنان را براساس ارزش‌های لائیک و غیرمذهبی تربیت کند.

تمدید تحریم‌‌های روسیه
 توسط اتحادیه اروپایی
اتحادیه اروپایی به‌رغم ضرر اقتصادی که از تحریم روسیه عاید کشورهای عضو آن می‌شود، تحریم‌ها علیه مسکو را تا 6 ماه دیگر یعنی ۱۵ مارس ۲۰۱۸ تمدید کرد. این تحریم‌ها به بهانه الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه و به اتهام تلاش برای تشدید تنش‌ها در اوکراین، بر مسکو اعمال شده است.

آلمان، ترکیه را به فهرست خطرناک‌ها افزود
در ادامه تنش‌ها میان آنکارا و برلین، دولت آلمان و مقامات امنیتی این کشور، ترکیه را در فهرست کشورهایی که از لحاظ امنیتی خطرناک هستند قرار می‌دهند. طبق این گزارش، در این فهرست به نام کشورهایی اشاره می‌شود که خطرهای امنیتی خاصی از جانب آنها وجود داشته باشد. وزارت کشور آلمان وجود نام کشور ترکیه در فهرست یاد شده را بررسی می‌کند. این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که وزیر خارجه آلمان هم اعلام کرده است صادرات تسلیحات از کشورش به ترکیه متوقف می‌شود.
 


Page Generated in 0/0061 sec