printlogo


کد خبر: 181538تاریخ: 1396/6/26 00:00
چهارگوشه

آمریکا ترکیه را به‌خاطر اس400 تحریم می‌کند
در حالی که آنکارا درباره خرید سامانه‌های دفاع ضدهوایی «اس400» با مسکو به توافق رسیده است، آمریکا قصد دارد ترکیه را در این باره با تحریم جریمه کند. تارنمای «پولیتیکو» اعلام کرد «بن کاردین» سناتور دموکرات آمریکایی در نامه‌ای خطاب به «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه، به دولت پیشنهاد داده تحریم‌هایی را علیه ترکیه اعمال کرده و حتی عاقلانه بودن ادامه عضویت این کشور در ناتو را بررسی کند. این سناتور بانفوذ معتقد است تصمیم ترکیه برای خرید اس-400 از روسیه، نقض رژیم تحریم‌های آمریکا علیه مسکو محسوب می‌شود.

سفارت آمریکا در کوبا
 باز نشده بسته می‌شود؟
تجدید روابط آمریکا و کوبا خیلی زود در حال تبدیل به تجدید قطع رابطه است. گروهی از سناتورهای تندروی جمهوری‌خواه از رکس تیلرسون، وزیر خارجه خواستند کوبا را وادار به اقدام در قبال حملات اخیر علیه سلامت دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور کرده یا سفارت آمریکا در شهر هاوانا را تعطیل کند. به گزارش راشاتودی، سناتور تام کوتوم و 4 همتای دیگرش از وزارت خارجه خواسته‌اند فورا همه دیپلمات‌های کوبایی در آمریکا را به عنوان اشخاص نامطلوب اعلام کرده و در حقیقت سفارت کوبا در واشنگتن را که کمتر از یک سال پیش در دوره اوباما بازگشایی شده بود دوباره تعطیل کند. آنها که همگی عضو کمیته اطلاعات سنا هستند زیر نامه‌ای را امضا کرده‌اند که در نهایت خواستار بستن دوباره سفارت آمریکا در هاوانا به عنوان مقابله به مثل با دولت کوباست. این نامه بعد از آن منتشر شد که دولت آمریکا اعلام کرد پرسنل دیپلماتیک سفارت این کشور در کوبا هدف حملات صوتی قرار گرفته‌اند و این حملات باعث آسیب رساندن به قوای مغزی و شنوایی آنها شده است.

پوتین می‌آید
پرتیراژترین روزنامه روسیه به نقل از نزدیکان به کاخ کرملین فاش کرد که ولادیمیر پوتین سرانجام تصمیم گرفته در انتخابات ریاست‌جمهوری 6 ماه دیگر شرکت کند. به گزارش کامرسانت، طراحی و تدوین برنامه‌های تبلیغاتی پوتین برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۸ تقریبا به پایان رسیده و بر این مبنا او نامزدی‌‌‌‌اش را در 2 مرحله اعلام خواهد کرد که مرحله اول در ماه نوامبر انجام خواهد گرفت. قبل از آن تعداد زیادی مراسم ویژه هم برای سازمان‌دهندگان و هم برای رئیس‌جمهور و دستگاه اجرایی‌اش در قالب تبلیغات و معرفی برنامه‌ها برگزار خواهد شد که از جمله آن می‌توان به جشن روز وحدت ملی و همایش جامعه اشاره کرد. سپس در مرحله دوم رئیس‌جمهور مستقر در کرملین، به عنوان نامزد مستقل معرفی می‌شود تا بار دیگر در راس قدرت سیاسی روسیه قرار گیرد.

حمله مسلحانه در برلین یک کشته و ۳ زخمی در پی داشت
ارتش انگلیس در خیابان‌های لندن
در جریان یک حمله شبه‌تروریستی در یک باشگاه شبانه در برلین یک تن کشته و 3 تن دیگر نیز زخمی شدند. روزنامه محلی «بی‌زد» آلمان گزارش داد این تیراندازی در ساعت ۲:۱۵ بامداد دیروز به وقت محلی مقابل باشگاه شبانه «خوخنشونهاوزن» در خیابان ریبنیتزر رخ داد. پلیس از اظهارنظر درباره انگیزه‌های احتمالی این حمله و شدت جراحات 3 فرد مجروح خودداری کرده است. این حادثه کمتر از 24 ساعت پس از انفجار ناقص یک بمب ساعتی دست‌ساز در متروی لندن رخ داد که باعث زخمی شدن 29 شهروند انگلیسی شد و اسکاتلندیارد آن را حادثه‌ای تروریستی خواند. به گفته کارشناسان امنیتی، اگر بمب یادشده به طور کامل عمل می‌کرد، تمام مسافران واگن پرازدحام کشته یا مجروح می‌شدند. متعاقبا داعش مسؤولیت بمب‌گذاری در ایستگاه پارسونز گرین لندن را پذیرفت. پس از این حمله ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در سراسر بریتانیا بالاترین وضعیت هشدار را اعلام کرد؛ بدین معنی که احتمال می‌رود هر لحظه حمله‌ای اتفاق بیفتد. در نتیجه نیروهای ارتش نیز علاوه بر نیروهای امنیتی اطراف ساختمان‌های حساس و کلیدی مستقر شده‌اند. پلیس لندن دیروز به دنبال ردپای بمب‌گذار، مردی ۱۸ ساله را بازداشت کرد.
 


Page Generated in 0/0058 sec