printlogo


کد خبر: 181553تاریخ: 1396/6/26 00:00
اخبار

دلار از سیستم قیمت‌گذاری نفت ونزوئلا حذف شد
دولت ونزوئلا در واکنش به تحریم‌های امریکا و برای حذف دلار از معاملات نفتی خود قیمت انواع نفت این کشور برای ماه سپتامبر را به یوآن چین منتشر کرد. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال اعلام طرحی از سوی رئیس‌جمهوری ونزوئلا، این کشور آمریکای لاتین اعلام کرد، با هدف رها شدن از «سلطه استبدادی دلار» قیمت نفت‌خام و سوخت صادراتی خود را به یوآن چین منتشر کرده است. نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا هفته گذشته گفت بعد از اعلام تحریم‌های آمریکا که انجام برخی معاملات مالی با ونزوئلا را ممنوع می‌کند، کشورش از معامله با دلار اجتناب خواهد کرد.


۲۲ درصد از حجم مخزن سد طالقان خالی است
در حالی به استقبال فصل پاییز می‌رویم که در مخزن ۴۲۰ میلیون مترمکعبی سد طالقان به عنوان یکی از ۵ سد اصلی تأمین آب شرب تهران، حدود ۳۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آب ذخیره شده است. به گزارش تسنیم، سد طالقان یکی از 5 سد اصلی و مهم تأمین آب شرب استان تهران محسوب می‌شود. این سد در نیمه نخست سال جاری با نوساناتی در میزان ورودی آب مواجه بود و در تابستان با برداشت‌های مستمر آب از ذخایر این سد، تأمین آب کلانشهرهای تهران و کرج و همچنین شهرهای اطراف آنها میسر شد. در حالی به استقبال فصل پاییز می‌رویم که در مخزن 420 میلیون مترمکعبی سد طالقان، حدود 328 میلیون و 400 هزار مترمکعب آب ذخیره شده است. به عبارتی در حال حاضر 78 درصد از مخزن سد طالقان پر از آب است.


تعیین تکلیف سپرده‌های تا سقف ۳ میلیون تومان افضل توس
بانک آینده با ارائه جدول زمانبندی، از صدور مجوز انتقال سپرده‌های تا سقف
۳ میلیون تومان به حساب‌های متناظر این بانک خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، ‌روابط عمومی بانک آینده با صدور اطلاعیه جدیدی پیرامون تعیین تکلیف تعاونی اعتبار افضل توس اعلام کرد: «پیرو اطلاعیه‌های قبلی این بانک درباره ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مصوبه شورای پول و اعتبار برای واگذاری مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی اعتبار افضل توس (درحال تصفیه) به بانک آینده، بدین‌‌وسیله به‌اطلاع سپرده‌گذاران تعاونی پیش‌گفته می‌رساند که مجوز لازم برای انتقال سپرده‌های سپرده‌گذاران دارای مانده تا سقف 30 میلیون ریال به حساب‌های متناظر در بانک آینده از مرجع ذی‌صلاح صادر شد و بدین وسیله از سپرده‌گذاران دعوت می‌شود مطابق برنامه زمان‌بندی به همراه اصل شناسنامه، اصل کارت ملی و اصل دفترچه یا گواهی سپرده، به شعب افتتاح‌کننده حساب خود در تعاونی اعتبار افضل توس (در حال تصفیه) مراجعه نمایند». به گزارش «وطن‌امروز»، طبق تصمیمات جدید مدیریت دارایی‌های افضل‌توس به بانک آینده، مدیریت تعاونی وحدت به موسسه اعتباری ملل و مدیریت دارایی‌‌های البرز ایرانیان به بانک تجارت واگذار شده است.


قبوض کاغذی تلفن ثابت تا پایان سال حذف می‌شود
معاون شرکت مخابرات با اشاره به تمهیدات حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت تا پایان سال، اظهار داشت: با تماس صوتی مبلغ قبض به مشتری اعلام می‌شود و از طریق سرویس دایرکت دبیت با موافقت مشتری، بانک عامل از طرف وی مستقیم قبض را پرداخت می‌کند. داوود زارعیان در گفت‌وگو با فارس، درباره تمهیدات شرکت مخابرات ایران برای حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت تا پایان سال، اظهار داشت: چندین روش به عنوان جایگزین قبض کاغذی در نظر گرفته شده که یکی از آنها، سرویس دایرکت دبیت برای پرداخت قبض است. وی ادامه داد: در این سرویس با توافق مشتری، بانک و مخابرات، بانک عامل از طرف مشتری به صورت مستقیم قبض را پرداخت می‌کند. وی افزود: برای این گروه مشوق‌هایی از طرف مخابرات و بانک‌ها در نظر گرفته‌ایم که مردم به سمت این سرویس تمایل پیدا کنند تا نیازمند توزیع قبض نباشیم. وی افزود: در حال حاضر این طرح با بانک پارسیان آغاز شده و با سایر بانک‌ها نیز در صورت تمایل قرارداد منعقد خواهد شد.


Page Generated in 0/0051 sec