printlogo


کد خبر: 181554تاریخ: 1396/6/26 00:00
کوتاه از اقتصاد

شکایت توکلی علیه سیف، ربیعی و مدیرعامل ثامن‌الحجج
در پی اعلام جرم دیده‌بان شفافیت و عدالت علیه مدیرعامل تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج، بانک مرکزی و وزارت تعاون، مربوط به سوءاستفاده‌های این موسسه، این پرونده در شعبه ۳ بازپرسی به جریان افتاد. به گزارش مهر به نقل از دیده‌بان عدالت و شفافیت، در پی اعلام جرم دیده‌بان شفافیت و عدالت علیه مدیرعامل تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج، بانک مرکزی و وزارت تعاون، مربوط به سوءاستفاده‌های موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج؛ این پرونده در شعبه ۳ بازپرسی به جریان افتاد. برای این منظور احمد توکلی، رئیس هیأت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت برای ادای توضیح و ارائه دلایل به این شعبه فراخوانده شد. پیش از این با توجه به حق دادخواهی تشکل‌های مردم‌نهاد و با استناد به قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی و قانون مجازات اسلامی، در ارتباط با فعالیت غیرقانونی و خسارت‌بار تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج و واکنش‌های مغایر قانون و مصالح اقتصاد ملی؛ دیده‌بان شفافیت و عدالت طی نامه‌ای به دادستانی انقلاب و عمومی تهران  اعلام جرم کرده بود.

لزوم اجباری شدن درج قیمت برای کوتاه شدن دست دلالان
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: برچسب محتوا، کیفیت، استاندارد و قیمت برای تمام کالاهای صنعتی و غذایی برای ثبات نرخ در بازار الزامی است. علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره اجباری شدن برچسب نرخ روی کالاهای  اقتصادی در بازار مصرفی کشور گفت: برای صیانت از حقوق مصرف‌‌کننده باید تمام کالاهای تجاری که در بازار در معرض فروش قرار می‌گیرند، دارای برچسب قانونی باشند تا دست گرانفروشان از بازار اقتصادی کشور کوتاه شود. وی با بیان اینکه اجباری شدن برچسب قیمت روی تمام کالاهای صنعتی و غذایی بستر را برای حذف دلالان  بی‌نام و نشان در بازار مواد غذایی مهیا می‌کند، تصریح کرد: حذف گرانفروشی در بازار مواد غذایی و صنعتی با ثبت برچسب نرخ روی کالا به سادگی امکانپذیر است. ابراهیمی افزود: نباید با حذف برچسب قیمت روی کالا، قدرت انتخاب خرید  را از مشتری سلب کنیم، زیرا این حق مشتری است طبق قدرت اقتصادی‌اش کالای مورد نظرش را در سبد خریدش قرار بدهد.

تنظیم بازار محرم و صفر با گوشت قرمز وارداتی
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توزیع گوشت قرمز گوسفندی وارداتی برای تنظیم بازار محرم و صفر از یک ماه پیش آغاز شده و در حال حاضر هم ادامه دارد. یدالله صادقی در گفت‌وگو با فارس درباره تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ایام سوگواری محرم و صفر گفت: توزیع گوشت گوسفندی گرم وارداتی تنظیم بازار در حال انجام است. کاری که درباره توزیع این کالا انجام شده این است که توزیع قبل از محرم و حتی عید قربان آغاز شده تا در ایامی که تقاضا افزایش می‌یابد، بازار کنترل شود. وی با بیان اینکه گوشت قرمز تنظیم بازار با قیمتی که سازمان حمایت اعلام کرده در حال توزیع است، گفت: این گوشت در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین میادین سازمان میوه و تره‌بار شهرداری به صورت فله و بسته‌ای در حال عرضه است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران:
پیمان‌های دوجانبه پولی مهم‌تر از تجارت جهانی است
مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن بر شمردن مزیت‌های پیمان‌ دوجانبه نسبت به پیوستن به سازمان تجارت جهانی گفت: پیمان‌های دوجانبه باید اولویت درجه ‌یک کشور باشد. به گزارش تسنیم، مسعود خوانساری با اشاره به امتیازات فرهنگی و ارتباطی موجود در کشور ادامه داد: قراردادهای دوجانبه به دلیل مزیت نزدیکی و ارزان بودن حمل‌ونقل برای ما مؤثرتر است. وی افزود: در مرحله اول پیمان‌های دوجانبه و منطقه‌ای خیلی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند و در مقایسه با پیوستن به سازمان تجارت جهانی مؤثرتر است. رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در شرایط فعلی و موانع پیش‌رو پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی نیز مشکل است، هرچند امری محال نیز به حساب نمی‌آید.  وی تصریح کرد: برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی یک سری مقدمات نیز را باید در داخل فراهم کنیم و بعد قصد پیوستن به این سازمان را داشته باشیم.


Page Generated in 0/0050 sec