printlogo


کد خبر: 181560تاریخ: 1396/6/26 00:00
رویدادها

آخرین بوسه مادر
در حالی 2 تن از سلبریتی‌های ایرانی خود را مزین به لقب «سفیران صلح» کرده‌اند  که برخلاف عامه مردم و برخی هنرمندان هیچ واکنشی نسبت به فاجعه نسل‌کشی میانمار نداشتند اما در این میان محمدحسین مهدویان، کارگردان ماجرای نیمروز با دیدن تصویری متاثرکننده از مادر میانماری، برای بار چندم نسبت به این نسل‌کشی واکنش نشان داد و نوشت: «این آخرین بوسه‌ یک مادر روهینگیایی است بر چهره‌ فرزندش. مادری که هنگام فرار به دلیل واژگونی قایق پاره‌ تنش را برای همیشه از دست داد. اصلا نمی‌دانم چه توضیح دیگری لازم است».

«هویدا در تلویزیون»
مستند سریالی «هویدا» به کارگردانی مصطفی شوقی که از تازه‌ترین محصولات خانه مستند انقلاب اسلامی است از روز گذشته (شنبه) روی آنتن شبکه مستند رفت. به گزارش ایسنا، در این مستند 4 قسمتی با استفاده از آرشیو پخش‌نشده سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی، تصاویری از وضعیت کشور پیش از انقلاب و شکل‌گیری موج انقلاب به نمایش درمی‌آید. مستندساز با سوژه کردن امیرعباس هویدا به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد در رژیم پهلوی دوم، توانسته است به اعماق ریشه‌های ناکارآمدی این رژیم ورود کند و زمینه‌های نارضایتی مردم از آن را به تصویر بکشد. یکی دیگر از موضوعاتی که در این مستند به آن پرداخته می‌شود ماجرای اعدام هویدا پس از انقلاب است و با مصاحبه با افراد دخیل در دادگاه‌های انقلاب از جمله نزدیکان مرحوم خلخالی، هادی غفاری و... تلاش می‌کند پرده از این ماجرای مبهم بردارد. مستند «هویدا» به کارگردانی مصطفی شوقی در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده که در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و شنبه هفته آینده، رأس ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما به نمایش درمی‌آید.

«مسافران جاده‌های سرد» منتشر شد
رمان «مسافران جاده‌های سرد» به قلم مجید محبوبی از سوی نشر کتابستان معرفت منتشر شد. به گزارش مهر، انتشارات کتابستان معرفت رمان «مسافران جاده‌های سرد» اثر مجید محبوبی را که دومین داستان بلند از این نویسنده به شمار می‌رود و با تم حوادث رقم خورده توسط گروه‌های ضدانقلاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی نوشته شده است روانه بازار کتاب کرد. مجید محبوبی درباره این داستان بلند گفت: این کتاب روایتی است از زندگی پسربچه‌ای که در روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی  و درگیری‌های کردستان و آذربایجان غربی با خروج مادر و خواهرش از منزل به دلیل اختلاف نظر با پدرش روبه‌رو می‌شود. به دنبال این اتفاق پدر و پسربچه به دنبال یافتن رد و نشانی از مادر به راه می‌افتند و در مسیر جست‌وجو هر دو به دست اشرار ضدانقلاب دستگیر می‌شوند... رمان «مسافران جاده‌های سرد» را نشر کتابستان معرفت با قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر کرده است.

راه‌اندازی «باشگاه فیلمنامه‌نویسان جوان»
سازمان سینمایی حوزه هنری به منظور تقویت و توسعه بسترهای مناسب برای جذب و حمایت از استعدادهای جوان فیلمنامه‌نویس در نظر دارد «باشگاه فیلمنامه‌نویسان جوان» را راه‌اندازی کند. به گزارش سوره سینما، روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری با اعلام این خبر افزود: به منظور سیر مقدماتی شکل‌گیری باشگاه، پاتوق فیلمنامه با هدف بررسی ساختار فیلمنامه‌ای آثار سینمایی طرح‌ریزی و اجرایی شده است. بر پایه این خبر، در این پاتوق‌های هفتگی که ورود برای تمام علاقه‌مندان فیلمنامه‌نویسی و داستان‌پردازی آزاد است، پس از نمایش فیلم‌ها به نقد فنی نوشتاری داستان پرداخته می‌شود و فیلم‌ها از لحاظ متن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین در کنار نمایش فیلم و نقد آن هر چند جلسه یکبار، «کارگاه ایده تا طرح» در قالب پاتوق برگزار می‌شود که در آن شرکت‌کنندگان به ایده‌پردازی و طرح‌نویسی می‌پردازند. در این کارگاه‌ها، از ایده‌ها و طرح‌های برتر حمایت می‌شود. از دل پاتوق‌های هفتگی فیلمنامه، اقدام به عضوگیری برای باشگاه فیلمنامه‌نویسان جوان می‌شود که زیر نظر مرکز تولید متن سازمان سینمایی حوزه هنری مشغول به کار است.


Page Generated in 0/0071 sec