printlogo


کد خبر: 181584تاریخ: 1396/6/26 00:00
دیپلماسی

روسیه: پیام ما به آمریکا ماندن در برجام است
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در بحبوحه گزارش‌هایی درباره احتمال خروج آمریکا از برجام گفت پیام کشورش به واشنگتن این است که در توافق هسته‌ای با ایران باقی بماند. به گزارش فارس، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد بامداد شنبه گفت پیام روسیه در دیدار احتمالی نمایندگان کشورهای طرف‌ برجام
در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در هفته آینده این است که آمریکا در توافق هسته‌ای بماند. به گزارش رویترز، «واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت این، نه تنها پیام روسیه بلکه پیام تمام طرف‌های برجام است.  وی در جمع خبرنگاران گفت: «این تنها پیام ما نیست، بلکه سایر مشارکت‌کنندگان [برجام] و دیگر طرف‌ها در تلاشند همین پیام را ارسال کنند.» دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به‌رغم تایید پایبندی ایران به برجام در 2 گزارش به کنگره، تهدید کرده از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد شد.

هرگونه تجزیه و استقلال‌خواهی قومی مخل امنیت منطقه است
مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل گفت: کشورهای اسلامی با هرگونه تجزیه و استقلال‌خواهی قومی در هر گوشه از این منطقه به دلیل اینکه مخل امنیت منطقه است، مخالفند. به گزارش مهر، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه نشست خبری در بیمارستان مسیح دانشوری، در پاسخ به سوالی درباره برگزاری رفراندوم استقلال کردستان عراق، اظهار کرد: این درخواست مورد مخالفت دولت قانونی عراق و اکثریت مردم شریف کردی است که عراق یکپارچه را می‌خواهند. وی افزود: علاوه بر این اگر کار تجزیه کشورها و استقلال‌خواهی اقوام مختلف در این منطقه آغاز شود انتها ندارد و به این ترتیب بهره این اقدام را استعمارگران بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌برند، بنابراین کشورهای اسلامی با هر گونه تجزیه و استقلال‌خواهی قومی در هر گوشه از این منطقه به دلیل اینکه مخالف دیدگاه اکثریت مردم منطقه و مخل امنیت منطقه است، مخالفند و ما نیز با آن مخالف هستیم.

حضور سپاه پاسداران در جبهه مقاومت موجب سربلندی ایران شد
رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا گفت: سپاه با حمایت و حضور مستشاری خود در یاری رساندن به جبهه مقاومت، موجب سربلندی ایران در دنیا شد. سردار شیرازی در هفتمین جشنواره مالک‌اشتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه، راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی با استفاده از ظرفیت جهان اسلام را از توطئه‌های دشمنان علیه امت اسلام برشمرد و تصریح کرد: به‌رغم تمام توطئه‌ها و خباثت‌های دشمنان در ارائه تصویری خشن از اسلام و اقدمات گسترده‌ای که با تمام ابزار، ظرفیت‌ها و روش‌ها علیه جبهه مقاومت به کار گرفته‌اند، سپاه با حمایت و حضور مستشاری خود در یاری رساندن به جبهه مقاومت موجب سربلندی و افتخارآفرینی ایران اسلامی در دنیا شد.

اعلام آمادگی متخصصان دفاعی برای کمک به مسلمانان میانمار
متخصصان صنعت دفاعی با صدور بیانیه‌ای ضمن همدردی با مردم مسلمان میانمار، آمادگی خود را برای کمک‌های مردمی اعلام کرده و از مجامع بین‌المللی توقف سریع کشتار مردم مسلمان این کشور را خواستار شدند. در بخشی از این بیانیه‌ آمده است: کشتار دردناک و وحشیانه‌ و سرکوب و کوچ اجباری ده‌ها هزار تن از مسلمانان مظلوم میانمار در چند روز اخیر، دل هر انسان عدالتخواه‌، آزاده و  ظلم‌ستیزی را در هر نقطه دنیا ‌به درد آورده و مشاهده تصاویر قتل‌عام  هولناک و سازمان‌یافته زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌پناه و بی‌دفاع، نشان از یک فاجعه عظیم و جدید انسانی در عصر به‌ ظاهر متمدن حاضر دارد. این بیانیه می‌افزاید: در سکوت دولت‌هایی که بر سر مسائل واهی با جنجال رسانه‌ای  کار را به سازمان ملل متحد و نسخه تحریم می‌رسانند‌، سکوت و بی‌عملی مجامع جهانی و داعیه‌داران حقوق بشر در قبال این فجایع موجب حیرت و تعجب است. در پایان متخصصان صنعت دفاعی ضمن همدردی با مردم مسلمان میانمار، آمادگی خود برای کمک‌‌های مردمی و انسان‌دوستانه به آوارگان و آسیب‌دیدگان را اعلام کرده و از مجامع بین‌المللی توقف سریع کشتار مردم مسلمان این کشور را خواستار شدند.


Page Generated in 0/0123 sec