printlogo


کد خبر: 181598تاریخ: 1396/6/27 00:00
اخبار

امتناع دولت از معرفی نجومی‌بگیران به قوه‌قضائیه
سخنگوی دستگاه قضا می‌گوید دولت در ماجرای حقوق‌‌های نجومی هیچ شخصی را به دستگاه قضا معرفی نکرده است. حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نامتعارف و اینکه آیا کسانی که مبالغ اضافی را به خزانه کشور بازگردانده‌‌اند حق دارند آن را مجددا دریافت کنند؟ گفت: من از اقداماتی که در دیوان محاسبات انجام می‌شود خبری ندارم و این موضوع به دیوان محاسبات مربوط می‌شود که باید از خود آنان سوال کنید. وی افزود: از ناحیه دولت کسی به عنوان متهم به دستگاه قضا معرفی نشده است. قوه‌قضائیه نیز بر اساس گزارش‌های دیوان محاسبات در این زمینه عمل می‌کند که اگر آنان محکوم شدند باید مال اضافی را بازگردانند و حتی شاید مجازات هم بشوند اما نکته این است که همه در این پرونده مرتکب جرم نشده‌اند؛ برخی پولی را که گرفته‌‌اند باید بازگردانند و در برخی موارد هم گیرنده پول مجرم نبوده، بلکه کسی که پول را داده، مجرم بوده است و من نیز از روند بررسی این موضوع در دیوان محاسبات که در رسانه‌ها مطرح شده، گزارش دقیقی ندارم. سخنگوی قوه‌قضائیه ادامه داد: کسانی که در دیوان محاسبات یا در هر جای دیگر گفته‌اند که این موارد مشکل قانونی نداشته، ما از آنها یک سوال داریم؛ آیا تمام بانک‌ها، موسسه‌ها،‌ شرکت‌ها و دفاتر بیمه‌ای که مسؤولانش از آنها پاداش دریافت کرده‌اند و مبالغی را در پایان سال به عنوان پاداش برای خود برداشته‌اند، سودده بوده‌اند یا خیر؟ اگر سودده بوده‌اند که مشکلی ندارد اما اگر چنین نبوده حتما اشکال دارد و تا آنجایی که ما خبر داریم همه این بیمه‌ها،‌ شرکت‌ها و بانک‌ها سودده نبوده‌اند.

سرلشکر باقری و فرمانده ارتش پاکستان تأکید کردند
بسیج امکانات برای کمک به مسلمانان میانمار
رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران و فرمانده ارتش پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم همکاری مشترک بین 2 کشور و کمک به مردم میانمار تاکید کردند. به گزارش روابط عمومی حوزه ریاست ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر محمد باقری و ژنرال قمر باجوا فرمانده ارتش جمهوری اسلامی پاکستان در تماس تلفنی پیرامون زمینه‌های همکاری مشترک نیروهای مسلح 2 کشور و نیز موضوع آوارگان مسلمان میانمار گفت‌و‌گو کردند. در این تماس تلفنی طرفین از تلاش‌های مثبت به عمل آمده اخیر توسط نیروهای مسلح 2 کشور برای تأمین امنیت مرزهای مشترک اظهار خرسندی کردند. سرلشکر باقری و ژنرال قمر باجوا همچنین با ناکافی دانستن اقدامات صورت گرفته در امدادرسانی به آوارگان میانمار، ضرورت تحرک هر چه بیشتر جهان اسلام برای پایان دادن به وضعیت نامطلوب و غیرانسانی تحمیل شده به مردم مسلمان میانمار را مورد تأکید قرار دادند. رؤسای ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ارتش جمهوری اسلامی پاکستان در این مذاکره تلفنی امکان بهره‌گیری از کمک‌های امدادی و بشردوستانه همه سازمان‌های نظامی و غیرنظامی در کشورهای اسلامی را مورد توجه دانسته و بر لزوم بسیج همه امکانات در دسترس برای کمک هرچه سریع‌تر به مسلمانان مظلوم میانمار تأکید کردند.

ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نقض صریح متن برجام است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موافقت مجلس نمایندگان آمریکا درباره ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نقض صریح برجام است. علاءالدین بروجردی  در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه موافقت مجلس نمایندگان آمریکا درباره ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نقض صریح برجام است، اظهار داشت: باید اذعان کرد فروش هواپیما به ایران در متن و پیوست برجام تصریح شده است. وی با بیان اینکه قطعاً آمریکایی‌ها با این اقدام به عنوان یکی از امضاکنندگان برجام تخلف آشکار انجام داده‌اند، افزود: شاید موضوع ممنوعیت فروش هواپیما به کشورمان در مراحل اولیه باشد و برای تایید نهایی نیاز به مطرح شدن در سنای آمریکا و رأی‌گیری داشته باشد ولی چنین موضوعی در گام اول خطاست و باید اصلاح شود. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: بر این اساس کشورهای دیگری که این سند را امضا کرده‌اند و همچنین شورای امنیت سازمان ملل نیز باید نسبت به این اقدام آمریکا اعتراض داشته باشند. بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم هیأت نظارت بر برجام تصمیم جدی در این زمینه بگیرد.


Page Generated in 0/0057 sec