printlogo


کد خبر: 181608تاریخ: 1396/6/27 00:00
اخبار


دبیر انجمن صنایع لبنی ایران اظهار امیدواری کرد سازمان حمایت وضعیت قیمتی 3 فرآورده لبنی را تا 2 هفته آینده نهایی کند. رضا باکری در این‌باره به مهر گفت: پرداخت فاز سوم مشوق صادراتی به دلیل عدم تامین منابع مالی بلاتکلیف مانده است. باکری اظهار داشت: فاز سوم مشوق صادراتی لبنیات هنوز پرداخت نشده و سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده منابع کافی برای پرداخت آن در اختیار ندارد، بنابراین این مساله تا زمانی که تامین منابع انجام شود بلاتکلیف است. وی درباره تعیین تکلیف قیمت 3 فرآورده لبنی شیر، ماست و پنیر که قرار بود سازمان حمایت درباره آنها تصمیم‌گیری کند، گفت: برای این 3 فرآورده نیز هنوز تعیین تکلیف صورت نگرفته است و بررسی‌ها ادامه دارد. وی با بیان اینکه بررسی وضعیت قیمتی این فرآورده‌ها حدود  8 ماه به طول انجامیده است، افزود: امیدواریم ظرف 2 هفته آینده تکلیف این فرآورده‌ها نهایی شود. باکری همچنین از صادرات ١٧١ هزارتن لبنیات در ٤ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: ارزش این صادرات ٣٤٢ میلیون دلار بوده است.


صنایع بدون بازار تسهیلات نمی‌گیرند
وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است نباید تسهیلات به واحدهایی تعلق گیرد که مشکل بازار دارند، چرا که این اقدام تنها در راستای بدهکار شدن آنهاست. به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری با بیان اینکه تاکیدی ندارم منابع مالی در اختیار واحدهایی قرار گیرد که بازار ندارند، اظهار داشت: ابتدای امر باید مشکل بازار واحدهایی را حل کنیم که نمی‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند و در صورتی که این مساله حل نشود با ارائه تسهیلات تنها در راستای بدهکار شدن آنها گام برمی‌داریم و در نهایت اسم کلاهبردار رویشان می‌گذاریم. شریعتمداری ادامه داد: بنابراین باید تسهیلات به واحدهایی تعلق گیرد که مشکل بازار ندارند و می‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند. درباره واحد‌‌‌هایی که مشکل بازار دارند ابتدا باید با برنامه‌‌ریزی این مشکل را حل کنیم و پس از آن تسهیلات لازم را در اختیارشان قرار دهیم. وی در ادامه با تاکید بر لزوم شفاف‌‌سازی و پاکدستی در مجموعه سازمان‌های دولتی بویژه سازمان‌های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید بدانیم در همه سازمان‌ها رانت وجود دارد اما آنچه پذیرفتنی نیست عدم شفافیت است و باید با این مسأله مقابله کرد.

شرکت تعاونی‌کشاورزی توسعه البرز و واحد اعتباری ولیعصر غیرمجازند
«شرکت تعاونی کشاورزی توسعه البرز» و «واحد اعتباری ولیعصر(عج)» فاقد مجوز از بانک مرکزی هستند، بر این اساس هموطنان گرامی از سپرده‌‌گذاری یا هرگونه همکاری از جمله در اختیار قرار دادن ملک به این موسسات خودداری کنند. روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: «شرکت تعاونی کشاورزی توسعه البرز» و «واحد اعتباری ولیعصر(عج)» در قالب واحد‌های اعتباری وابسته به شرکت‌های تعاون روستایی،  اغلب در استان‌‌های البرز و تهران ضمن نقض قوانین و مقررات ذی‌ربط و بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی به فعالیت اعتباری مبادرت می‌کنند که بانک مرکزی با همکاری نهادهای نظارتی و انتظامی اقدام‌‌های لازم را به منظور جلوگیری از گسترش فعالیت آنها به عمل آورده است. بدین‌وسیله تاکید می‌شود این شرکت‌‌های تعاونی، غیرمجاز و  فاقد هرگونه مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و فعالیت شعب آنها نیز غیرقانونی است. از این رو ضروری است هموطنان عزیز به منظور جلوگیری از به مخاطره افتادن اموال خود از هر گونه ارتباط با این تعاونی‌‌های غیرمجاز از قبیل در اختیار‌ گذاشتن ملک به منظور ایجاد شعبه، سپرده‌گذاری یا دریافت تسهیلات جداً خودداری کنند، در غیر این‌صورت، بانک مرکزی هیچ‌گونه مسؤولیتی در قبال تضییع حقوق مشتریان این  شرکت‌‌های تعاونی غیرمجاز بویژه استرداد وجوه سپرده‌گذاران ندارد. ضمنا از هموطنان گرامی درخواست می‌شود قبل از سپرده‌‌گذاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی به نشانی  WWW.CBI.IR  از  فهرست بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز اطمینان یابند.


Page Generated in 0/0059 sec