printlogo


کد خبر: 181636تاریخ: 1396/6/27 00:00
رویدادها

8 مجموعه شعر آیینی در راه بازار
نشر «جمهوری» در آستانه ماه محرم 8 مجموعه شعر آیینی منتشر می‌کند. به گزارش فارس، احمد علوی از شعرای آیینی کشور با مجموعه شعر «گلوگاه» که در بردارنده 45 شعر است و محمدعلی مجاهدی (پروانه) بر آن مقدمه نوشته در بازار کتاب حضور خواهد داشت. همچنین علیرضا اطلاقی با 45 غزل با محوریت ماه محرم و عزای سیدالشهدا(ع) در کتاب «نیزه‌سر» در بازار کتاب حضور خواهد داشت. قاسم صرافان با مجموعه شعر «سرنوشت» که اشعارش را به شهید محسن حججی تقدیم کرده، 50 غزل عاشورایی برای علاقه‌مندان به اشعار آیینی را توسط نشر جمهوری روانه بازار کتاب می‌کند. همچنین حسن لطفی با 2 مجموعه شعر در بازار کتاب حضور خواهد داشت. مجموعه شعر «برای آمدنت» در واقع روضه‌های حضرت ولی‌عصر(عج) برای شب‌های ماه محرم است. همچنین از این شاعر مجموعه‌ای با نام «بس کن رباب» نیز از سوی نشر جمهوری روانه بازار کتاب خواهد شد. سیدحسین متولیان اشعار عاشورایی خود را در مجموعه «عقل مرکب» و وحید قاسمی نیز در «رحل نی» 35 غزل منتشر نشده‌اش را توسط نشر جمهوری روانه بازار کتاب خواهند کرد. همچنین چاپ دوم کتاب «نیزران» سروده امیر عظیمی نیز دیگر اثری است که برای این ماه آماده و روانه بازار کتاب خواهد شد.

«بیست و یک روز بعد» در «آسیا پاسیفیک»
فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان محصول سازمان سینمایی حوزه هنری در یازدهمین دوره اهدای جوایز «آسیا پاسیفیک» برای دریافت جایزه بهترین فیلم نوجوان با دیگر آثار راه یافته به رقابت خواهد پرداخت. به گزارش فارس، «بیست و یک روز بعد» ملودرامی اجتماعی از زندگی نوجوانی به نام «مرتضی» است که در راه تحقق آرزویش، با چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود. این فیلم با بازی ساره بیات، مهدی قربانی، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، سینا رازانی و حسین شریفی نامزد بهترین فیلم از نگاه تماشاگران سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر و برنده ۷ جایزه از سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان بوده است. مراسم اهدای جوایز «آسیا پاسیفیک» سوم آذرماه در شهر بریزبن کشور استرالیا برگزار خواهد شد. اسامی نامزدهای دریافت این جایزه در هفته اول اکتبر برابر با نیمه مهرماه اعلام خواهد شد.

شهسواری «مرداد دیوانه» را راهی بازار کرد
رمان «مرداد دیوانه» نوشته محمدحسن شهسواری توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش مهر، این کتاب یکی از عناوین مجموعه «رمان ژانر» است که با هدف احیای ژانرهای فراموش‌شده رمان فارسی با دبیری شهسواری توسط این ناشر چاپ شده است.  هدف اصلی مجموعه «رمان ژانر» آنگونه که شهسواری می‌گوید، نوشتن و انتشار رمان‌هایی متناسب با فرهنگ ایرانی و احترام به احساس، شعور و سلیقه فرهیخته نسل جدید مخاطبان است. در ایران نویسندگان از دیرباز، در ژانر رمانس (عاشقانه) می‌نوشته و بازار و مخاطبان خود را داشته‌اند. رمان «مرداد دیوانه» شهسواری در مجموعه پیش رو، یک تریلر جنایی است و او در این رمان سعی کرده تمام قواعد و ظرایف ژانر تریلر را با توجه به واقعیات و فرهنگ امروز ایران به تصویر بکشد تا نتیجه‌اش یک رمان پرکشش شود. همان طور که این نویسنده اشاره می‌کند، برخی تریلر را ژانر نمی‌دانند. برخی هم آن را مگاژانر می‌دانند که ژانرهایی مانند جاسوسی، گنگستری، حقوقی، جنگی و ... زیرمجموعه آن است. این کتاب با ۳۰۳ صفحه، شمارگان ۹۹۰ نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر شده است.

«پرواز در ارتفاع صفر» روی آنتن شبکه یک
مجموعه تلویزیونی پرواز در ارتفاع صفر به کارگردانی عبدالحسن برزیده و تهیه‌کنندگی محمد نشاط، بزودی از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت. به گزارش فارس، در این سریال که زندگی یک خلبان جنگنده نیروی هوایی را در دوران دفاع‌مقدس روایت می‌کند، شاهرخ استخری، علی عمرانی، عمار تفتی، سوگل خلیق، محمد عمرانی، حمیدرضا نیکدل، بهاره ریاحی، رضا رادمنش، حدیث تهرانی، مجید جعفری، پیام داداشیان و رضا مسعودی در آن ایفای نقش کرده‌اند. مجموعه تلویزیونی پرواز در ارتفاع صفر با همکاری نیروی هوایی جمهوری اسلامی و در 7 قسمت45 دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تهیه و تولید شده که قرار است در هفته دفاع‌مقدس از این شبکه روی آنتن برود.


Page Generated in 0/0183 sec