printlogo


کد خبر: 181649تاریخ: 1396/6/27 00:00
اخبار

برزیل فاتح والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان شد
تیم‌ملی والیبال برزیل به مقام قهرمانی رقابت‌های جام بزرگ قهرمانان جهان دست یافت. در روز پایانی از هفتمین دوره رقابت‌های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان که از 21 شهریورماه و با حضور 6 تیم برتر جهان در سال ۲۰۱۷ و به میزبانی 2 شهر ناگویا و اوساکا در ژاپن برگزار شد، تیم‌ملی والیبال برزیل در پنجمین و آخرین دیدارش رو در روی میزبان قرار گرفت و در پایان با ارائه یک بازی برتر توانست 3 بر صفر چشم‌بادامی‌ها را در میان تشویق‌های پرشور هوادارانش مغلوب قدرت خود کند و برای پنجمین بار به مدال طلای جام بزرگ قهرمانان جهان دست یابد.

داوران بازی‌های پرسپولیس و الهلال مشخص شدند
کنفدراسیون فوتبال آسیا داورهای دیدار رفت و برگشت پرسپولیس برابر الهلال عربستان را انتخاب کرد. 2 تیم فوتبال پرسپولیس و الهلال عربستان قرار است در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم بروند. کنفدراسیون فوتبال آسیا قضاوت دیدار رفت را که به میزبانی الهلال و در امارات برگزار خواهد شد به داور کره‌ای، کیم یونگ هیوک سپرد. این داور کره‌ای سابقه داوری در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ را در کارنامه دارد. روزنامه الریاض عربستان همچنین اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا قضاوت دیدار برگشت 2 تیم پرسپولیس و الهلال را هم به احمد ابوبکر، داور سرشناس عمانی سپرده است. الریاض محل برگزاری دیدار برگشت را شهر دوبی اعلام کرد، این‌ در حالی است که AFC شهر مسقط عمان را به عنوان میزان این بازی اعلام کرده است. قرار است 2 تیم فوتبال الهلال و پرسپولیس دیدار رفت را ۴ مهر و دیدار برگشت را ۲۵ همان ماه برگزار کنند.

گلزنی رضایی در شب توقف شارلوا
شارلوا در شب گلزنی بازیکن ایرانی‌اش برابر واسلند بورن متوقف شد. به گزارش ایسنا، شارلوا شنبه‌شب در هفته هفتم لیگ یک بلژیک، برابر واسلند بورن قرار گرفت و به تساوی 2 - 2 دست یافت. ابتدا شارلوا در دقیقه 65 به گل رسید و در دقیقه 73 کاوه رضایی گل دوم تیمش را به ثمر رساند. با این حال تیم میهمان 2 بار دروازه شارلوا را باز کرد تا بازی مساوی شود. رضایی 90 دقیقه برای تیمش بازی کرد. شارلوا با 17 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

شمشیربازی ایران قهرمان جهان شد
تیم‌ملی شمشیربازی ایران در فینال مسابقات جام جهانی جوانان، بلاروس را شکست داد و قهرمان شد. در ادامه آخرین روز از رقابت‌های شمشیربازی جام جهانی جوانان، تیم ایران که در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود در مرحله بعد با شکست آلمان به مرحله نیمه نهایی
راه یافت. نمایندگان ایران در گام بعدی مقابل عراق با نتیجه 45 بر 36 پیروز شده و جواز حضور در فینال مسابقات را به دست آوردند. شمشیربازان جوان کشورمان در دیدار نهایی با نتیجه 45 بر 43 مقابل بلاروس به برتری رسیده و عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آوردند. تیم‌ملی جوانان اسلحه سابر ایران با ترکیب امیراحمد امینی، نیما زاهدی، محمدحسین شهمیری و محمدحسین عابدینی و با هدایت حمیدرضا شیر و امیر قربانی در این رقابت‌ها شرکت کرد. ایتالیا با پیروزی 45 بر 34 برابر عراق به مدال برنز دست یافت.

غفور امتیازآورترین بازیکن ایران برابر فرانسه شد
پشت‌خط‌زن تیم‌ملی والیبال ایران در دیدار با فرانسه امتیازآورترین بازیکن کشورمان شد. «تریور کلیونات» بازیکن شماره 5 فرانسه با کسب ۲۵ امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد و «استفن بویر» بازیکن شماره ۱۲ فرانسه نیز در این مسابقه موفق به کسب ۲۱ امتیاز شد. امیر غفور پشت‌خط‌زن تیم‌ملی والیبال ایران با کسب ۲۴ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران در این مسابقه شد و محمدجواد معنوی‌نژاد نیز با ۲۰ امتیاز در رتبه دوم تیم ایران قرار گرفت.

خداحافظی نظری‌افشار از تیم‌ملی بدون بازی
فرهاد نظری‌افشار، بازیکن 34 ساله تیم‌ملی والیبال ایران در پایان جام بزرگ قهرمانان جهان که با کسب نخستین مدال تاریخ والیبال ایران همراه بود، از تیم‌ملی خداحافظی کرد. در پایان این رقابت‌ها فرهاد نظری‌افشار، بازیکن 34 ساله و باسابقه تیم‌ملی والیبال ایران از تیم‌ملی خداحافظی کرد. این خداحافظی هر چند با کسب مدال برای دریافت‌کننده قدرتی و بااخلاق تیم ایران همراه بود اما نکته مهم در این خداحافظی استفاده نکردن ایگور کلاکوویچ از او در بازی‌ها بود.
 


Page Generated in 0/0135 sec