printlogo


کد خبر: 181651تاریخ: 1396/6/27 00:00
ولیعهد سعودی در حال اجرای طرح صهیونیستی مبارزه با اسلام است
بن‌سلمان نامسلمان

دونالد ترامپ در آن سخنرانی مشهورش در ریاض که به اعلام موجودیت ائتلاف مبارزه با تروریسم به مضحک‌‌‌‌‌ترین شکل به سبک جنگ ستارگان منجر شد، به میزبانان سعودی و رهبران و نمایندگان 33 کشور اسلامی میهمان ریاض نوید داده بود دختران و پسران جوان مسلمان باید در امنیت زندگی کنند و باید این فرصت به آنها داده شود. او اجلاس شکست‌خورده‌ای را که بلافاصله به شکاف میان قطر و دیگر اعضای شورای خلیج‌فارس انجامید به مثابه حرکتی برای پایان ترویج تروریسم در منطقه دانسته و گفته بود تروریست‌ها خدا را نمی‌پرستند. اما حالا افشاگر مشهور سعودی پرده از طرح اصلی آمریکا از راه انداختن ائتلاف کذایی مزبور بر می‌دارد: «مبارزه با خدا در خانه خدا به اسم مبارزه با تروریسم!» موج دستگیری مخالفان بویژه مفتیان سرشناس وهابی توسط بن سلمان، ولیعهد همه‌کاره سعودی، نشانه بارز آغاز سرکوب اسلام در مهد اسلام توسط دیکتاتور 31 ساله جدید عربستان است که مستقیما با هماهنگی صهیونیست‌ها انجام می‌شود. مجتهد در جدیدترین توئیت خود فاش می‌کند روابط پنهانی عربستان و اسرائیل بسیار گسترده‌‌‌‌‌‌تر از چیزی است که تصور می‌شد. او می‌نویسد: «توافقات میان امارات، مصر، عربستان سعودی و بحرین گسترده‌‌‌‌‌‌تر از آن است که تصور می‌کنیم و اسرائیل و سرویس‌‌های آمریکایی مرتبط با ترامپ نیز به این قضیه ورود کرده‌اند. این طرح یکپارچه است و بر مبنای اتحاد سیاست‌‌های امنیتی، رسانه‌‌‌ای، فرهنگی و تربیتی(تعامل با دین) در مصر و تمام کشورهای عربی به جز عمان است. فعال مجازی عربستانی درباره جزئیات این نقشه آمریکایی می‌نویسد: قرار است صدها افسر و مسؤول مصری (که حامی صهیونیسم هستند) در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس استخدام شده و نیروهای امنیتی، ارتش، رسانه‌ها و مؤسسات دینی و آموزشی زیر نظر آنان فعالیت خواهند کرد. سهم عربستان 600 تن از افسران نیروهای امنیتی و افسران ارتش و خلبانان و دیپلمات‌‌های مصری است که آماده پذیرفتن مسؤولیت جدید خود هستند.
به گفته مجتهد هدف از این طرح کنار زدن هرگونه تاثیر سیاسی، فرهنگی، تربیتی و مالی دین در بین ملت‌‌های عربستان، خلیج‌فارس و مصر به عنوان مقدمه‌ای برای عادی‌‌سازی کامل روابط با اسرائیل است. کاربر سعودی ادامه داد: عربستان در چارچوب این طرح نسبت به غربی‌‌سازی سازمان‌ها، تغییر روش‌‌های آموزشی، انزوای فعالیت‌‌های مذهبی و دستگیری صدها نفر از شیوخ و روحانیون این کشور اقدام می‌کند. به گفته افشاگر معروف، اشتیاق بن سلمان برای ورود به این طرح به این دلیل است که اسرائیل به او وعده داده است ترامپ اوضاع را برای رسیدن وی به قدرت تسهیل بخشد و موفقیتش را در کنار زدن دیگر اعضای خانواده تضمین کند. بر این اساس  قرار است در این طرح از رسانه‌ها و شبکه‌‌های مجازی برای تغییر درک مردم علیه دین اسلام به طور کلی و اسلام سیاسی به طور خصوصی و پذیرش اسرائیل به عنوان یک کشور برادر استفاده شود.
نگرانی عمیق سعودی‌ها از اوضاع اجتماعی عربستان
این در حالی است که  اوضاع اجتماعی عربستان و حتی شیخ‌نشین‌‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس آشفته‌‌‌‌‌‌تر از هر زمان دیگری است و در همین حال دوحه و ریاض با دمیدن بر آتش اختلافات به بحران‌‌های اجتماعی یکدیگر دامن می‌زنند. هرچند هفته گذشته نشست مخالفان قطری در لندن و فراخوان جنبش اعتراض‌آمیز 15 سپتامبر در داخل عربستان ظاهرا به اهداف سیاسی خود نرسید اما با جنجالی رسانه‌ای که در وهله اول در داخل شبه‌جزیره عرب و در وهله دوم در جهان غرب ایجاد کردند، باعث برملا شدن وضع آشفته داخل شیخ‌نشین‌ها شدند. مثلا هفته‌نامه انگلیسی اکونومیست گزارشی درباره نشست یادشده و روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز گزارشی درباره عملیات مسؤولان سعودی علیه مخالفان در داخل عربستان منتشر کردند که یکی از بارزترین اقدامات محمد بن‌سلمان برای رسیدن به تاج و تخت محسوب می‌شود. همچنین هشدار عبدالعزیز بن عبدالله آل‌الشیخ، مفتی اعظم سعودی به جامعه عربستان درباره آنچه آن را فراخوان‌‌های مشکوک، گمراه‌کننده، جاهلانه و کینه‌توزانه علیه دولت خواند؛ بدان معناست که این فراخوان‌ها، باعث نگرانی نهادهای سیاسی و دینی آل‌سعود شده است.
آیا گلوله برف بحران عربی تبدیل به یک بهمن می‌شود
طبق تحلیل روزنامه فرامنطقه رای‌الیوم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، وضعیت بحران کنونی 4 کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین با قطر به جنگ رسانه‌ای بویژه میان شبکه‌‌های الجزیره قطر با العربیه عربستان کشیده است. الجزیره کشورهای عربستان و امارات را در پس پرده نشست مخالفان قطری در لندن دانست و در مقابل، العربیه نیز انگشت اتهام را به سمت قطر درباره فراخوان برای آغاز اعتراضات گسترده مردمی در داخل عربستان برای درخواست جهت اصلاحات سیاسی و معیشتی نشانه رفت. این در حالی است که نشست مخالفان قطری آنطوری که برگزار‌کنندگان آن می‌خواستند، از آب در نیامد اما در عوض عربستان (بعد از فراخوان اعتراض مردمی در داخل این کشور) دست به عملیات بازداشت گسترده زد و بیش از 20 شخصیت سعودی از جمله سلمان العوده و عائض القرنی و عصام الزامل اقتصاددادن و شاهزاده عبدالعزیز بن فهد را بازداشت کرد که گفته شده تحت بازداشت خانگی است. شماری از زنان، شاعران و دانشگاهیان نیز بازداشت شدند که علت اکثر این بازداشت‌ها به‌خاطر بی‌طرفی بازداشت‌شدگان در قبال بحران با قطر یا همبستگی در شبکه اجتماعی توئیتر با قطر بود. از نظر سرمقاله‌‌‌‌‌‌‌‌نویس رای‌الیوم چه بسا کم‌اهمیت دانستن نشست مخالفان قطری و فراخوان جنبش اعتراض‌آمیز عربستان اشتباه بزرگی باشد، زیرا تا زمانی که بحران بین کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس ادامه دارد، جنبش‌ها و تحرکات مشابهی وجود خواهد داشت که با توجه به پول‌‌های زیاد کشورهای حامی آنها و خوی انتقام‌جویانه این کشورها، چه‌بسا شدیدتر و با سازماندهی بهتری در آینده خواهد بود. روزنامه رای‌الیوم نوشت: با توجه به دور از دسترس بودن راه‌حل‌‌های سیاسی در سایه تنش روزافزون رسانه‌ای و نبود میانجیگری‌‌های موفقیت‌آمیز و پافشاری همه طرف‌ها بر مواضع خود، بحران بین کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس از چارچوب داخلی خارج شده و مانند گلوله برف در حال بزرگ شدن است. 100 روز اول از عمر این بحران را شاهد بودیم اما نمی‌دانیم 100 روز دوم چگونه خواهد بود و تا زمانی که بحران به همین منوال ادامه یابد، چه‌بسا شاهد فراخوان‌‌های دیگری برای برگزاری جنبش‌‌های اعتراض‌آمیز در داخل عربستان باشیم.


Page Generated in 0/0114 sec