printlogo


کد خبر: 181655تاریخ: 1396/6/27 00:00
چهارگوشه

سرکوب تظاهرات در سنت‌لوئیس
فعالان در سنت‌لوئیس آمریکا شنبه برای دومین روز متوالی دست به راهپیمایی اعتراضی علیه تبرئه یک افسر سفیدپوست پلیس زدند که در جریان تیراندازی یک سیاهپوست را کشت. این تظاهرات و راهپیمایی در ابتدای امر صلح‌آمیز و عاری از خشونت بود اما بعد از مدتی به درگیری میان معترضان و پلیس انجامید. سال 2011، یک افسر سفیدپوست پلیس پس از تلاش ناموفق برای بازداشت «آنتونی لامار اسمیت» او را با خودروی پلیس تعقیب کرد و در نهایت او را با شلیک 5 گلوله از پای درآورد.

حبس ابد در انتظار مرسی
دادگاه تجدیدنظر مصر، شنبه حکم حبس ابد محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنارشده این کشور را در پرونده جاسوسی تایید کرد و در حکمی دیگر حبس 15ساله او را به اتهام افشای اسناد سری مربوط به امنیت ملی کشور که در رسانه‌ها به «جاسوسی با قطر» معروف است، لغو کرد. دادگاه مصر همچنین اعتراض دادستانی نسبت به حکم برائت مرسی و 6 نفر دیگر را به اتهام افشای اسنادی که به ضرر امنیت ملی کشور بوده، رد کرد.

12 کشته در جنایت سعودی در صنعا
در ادامه تداوم جنایت‌های ائتلاف تحت رهبری رژیم سعودی، 12 غیرنظامی در حملات جنگنده‌های متجاوز، در مارب کشته شدند. یک منبع محلی اعلام کرد کشته‌شدگان شامل 6 زن، 4 مرد و 2 کودک هستند. این افراد با خودروی خود در حال عبور از منطقه یاد شده بودند که مورد حمله جنگنده‌های ائتلاف عربستان قرار گرفتند. عربستان با همراهی چند کشور دیگر از فروردین ماه 1394 به بهانه‌های واهی علیه یمن جنگ به راه انداخت و کشتار مردم بی‌گناه این کشور همچنان ادامه دارد.

حماس اداره نوار غزه را واگذار کرد
حماس اعلام کرد «کمیته اداری» را در نوار غزه لغو کرده و در ادامه از دولت توافق ملی فلسطین خواست به نوار غزه بیاید و کار خود را آغاز کند. در بیانیه حماس آمده است: این اقدام در پاسخ مثبت به تلاش‌های مصر به رهبری دستگاه اطلاعات این کشور صورت می‌گیرد. با ادامه بی‌مسؤولیتی دولت توافق ملی در قبال غزه، حماس در مارس کمیته اداری تشکیل داد؛ رئیس تشکیلات خودگردان از آن زمان ده‌ها اقدام علیه نوار غزه انجام داده تا حماس را ناچار به عقب‌نشینی از این اقدام کند.

 


Page Generated in 0/0054 sec