printlogo


کد خبر: 181656تاریخ: 1396/6/27 00:00
بین النهرین


هشدار نظامی عراق به اقلیم کردستان
نخست‌وزیر عراق به مقام‌های اقلیم کردستان درباره برگزاری همه‌پرسی جدایی هشدار داده است. حیدر العبادی اعلام کرد اگر نتیجه همه‌پرسی در اقلیم کردستان به خشونت کشیده شود، عراق آماده مداخله نظامی است. سخنان العبادی در واکنش به تصمیم پارلمان اقلیم کردستان درباره برگزاری همه‌پرسی در روز ۲۵ سپتامبر است. ایران و ترکیه از مهم‌ترین مخالفان منطقه‌ای این همه‌پرسی جدایی هستند. در حالی‌که مسعود بارزانی، رئیس این اقلیم به ‌صورت مستمر بر طبل جدایی می‌کوبد، ولی گمانه‌زنی‌ها حاکی ا‌ست که وی طرح بدیل آمریکا مبنی بر به‌تعویق انداختن این همه‌پرسی برای 2 سال را پذیرفته است.

حملات انتحاری در اربیل
مسؤولان محلی اعلام کردند پادگانی نظامی وابسته به نیروهای آمریکایی در شهرستان مخمور در جنوب اربیل، یکشنبه هدف حمله 4 عامل انتحاری داعش قرار گرفت که تلفاتی در میان نیروهای آمریکایی برجای نگذاشت.

خطای مهم وزارت آموزش‌وپرورش عراق
وزارت آموزش‌وپرورش عراق دچار یک خطای ظاهرا کوچک اما بسیار مهم شد.
به گزارش تسنیم،کتاب درسی دوره پنجم دبستان دانش‌آموزان عراقی در بخش آموزش ملیت‌ها، ملیت اسرائیلی را همراه با انتشار پرچم رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است. گفتنی است وزیر آموزش‌وپرورش عراق، محمد اقبال الصیدلی از اهالی موصل است که تحصیلات خود را در دانشگاه‌های موصل و بغداد گذرانده و دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی را در ترکیه، لبنان و قطر پشت‌سر گذاشته است.


Page Generated in 0/0056 sec