printlogo


کد خبر: 181684تاریخ: 1396/6/28 00:00
دیپلماسی

تشکیل کارگروه بررسی راهکارهای حمایت از مسلمانان میانمار
رئیس قوه‌قضائیه به دادستان کل کشور و دبیر ستاد حقوق بشر دستور داد با کمک وزارت امور خارجه، کارگروهی ویژه متشکل از حقوقدانان برای بررسی راهکارهای عملی حمایت از مسلمانان میانمار تشکیل دهند. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به گسترش خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار، ضمن محکوم کردن این حوادث تصریح کرد: فجایع دلخراشی در میانمار رخ می‌دهد که قلب هر انسان را جریحه‌دار می‌کند. این جنایات با حمایت فردی رخ می‌دهد که جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است و انسان با مشاهده چنین حوادثی از نحوه ارزیابی مجامع بین‌المللی برای اعطای این قبیل جوایز متاسف می‌شود. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تاکید بر ضرورت انجام وظیفه سازمان همکاری اسلامی در قبال این جنایات و درخواست از دولت و وزارت امور خارجه کشورمان برای ایجاد تحرک بین کشورهای عضو این سازمان جهت جلوگیری از ادامه فجایع اخیر در میانمار، به دادستان کل کشور و دبیر ستاد حقوق بشر دستور داد با کمک وزارت امور خارجه، کارگروهی ویژه متشکل از حقوقدانان برای بررسی راهکارهایی برای اقدام عملی هم در سطح کشورهای اسلامی و هم در سطح مجامع بین‌المللی جهت حمایت از مسلمانان میانمار و جلوگیری از گسترش خشونت علیه آنان تشکیل دهند.

شاهد وادادگی درباره برجام هستیم
سخنگــوی فراکسیـون روحانیت مجلس گفت: آمریکایی‌ها صراحتاً نقض برجام را اعلام و اعمال کرده‌اند و طبق قانون ما باید در قبال این رفتار مقابله به مثل کنیم. حجت‌الاسلام نصرالله‌پژمان‌فر در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران گفت: برجام از روز اول با چالش‌های جدی مواجه بود که بخشی از این چالش‌ها با قیود رهبر معظم انقلاب، شورایعالی امنیت ملی و مجلس مرتفع شد و از شرایط
غیر قابل قبولی که داشت بیرون آمد. وی افزود: همواره این موضوع مورد تاکید بوده که ما نباید یکطرفه وارد برجام شویم و طرف مقابل نیز باید به تعهدات خود به این توافق پایبند باشد و این نکته نیز تاکید شده که اگر طرف مقابل نقض عهد کرد ما نیز باید مقابله به مثل داشته باشیم و فعالیت‌های هسته‌ای خودمان را با سرعت بیشتری از سر بگیریم. سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: متاسفانه امروز شاهد یک نوع وادادگی در قبال برجام هستیم که هیچگونه توجیهی هم ندارد و مردم را نیز بشدت نگران کرده است.

صلاح نیست در برابر نقض آشکار برجام برخورد دیپلماتیک کنیم
سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس  می‌گوید دیگر مماشات و برخوردهای دیپلماتیک در مقابل نقض آشکار برجام توسط آمریکا صلاح نیست. سیدحسین نقوی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه آمریکایی‌ها تاکنون 16 بار برخلاف برجام عمل کرده‌اند، تصریح کرد:‌ آخرین مورد اقدام مغایر برجام آمریکایی‌ها ممنوعیت خرید هواپیما توسط ایران است در حالی که صراحتاً در متن برجام آمده جمهوری اسلامی ایران می‌تواند هواپیما خریداری کند اما واقعیت این است آمریکایی‌ها نمی‌خواهند برجام اجرایی شود یا ملت ایران از توافق برجام نفعی ببرند. نقوی اضافه کرد: در چنین شرایطی که آمریکایی‌ها نقض آشکار برجام را در پیش گرفته اند دولت باید قاطعانه وارد میدان شده و برخورد کند، بالاخره ما باید موضع‌گیری‌های انقلابی، شفاف و محکم در برابر این نقض عهدها داشته باشیم. عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تأکید کرد:‌ زمانی که آمریکایی‌ها می‌گویند برجام باید الحاقیه داشته باشد یا اینکه در توافق برجام باید تجدیدنظر صورت گیرد یا می‌گویند صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران هم باید در برجام بیاید، این نوع موضع‌گیری‌ها نیازمند برخوردی قاطعانه
و سفت و سخت است. ما دیگر با توجه به این شرایط مماشات و برخوردهای دیپلماتیک یا گفتن جملات دیپلماتیک را صلاح نمی‌دانیم بلکه باید قاطعانه با نقض آشکار برجام توسط آمریکایی‌ها برخورد شود.


 


Page Generated in 0/0064 sec