printlogo


کد خبر: 181751تاریخ: 1396/6/29 00:00
اخبار

درآمدهای نفتی ایران  ۲۳ میلیارد دلار شد
ایران از محل فروش نفت و میعانات گازی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۳ میلیارد دلار درآمد به دست آورده است. به گزارش شانا، میانگین مقدار فروش نفت‌خام و میعانات گازی ایران از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2 میلیون و 600 هزار بشکه در روز بوده است. چین، هند، کره‌جنوبی و  ژاپن از مشتریان سنتی نفت ایران هستند که هم‌اکنون بیش از 60 درصد نفت ایران به مقاصد این کشورها بارگیری می‌شود و حدود 40 درصد از نفت ایران نیز به کشورهای اروپایی ارسال می‌شود. میانگین وزنی قیمت نفت‌خام ایران از ابتدای امسال حدود 49 دلار بوده است. در همین حال علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: هم‌اکنون صادرات نفت‌خام کشور با احتساب میعانات گازی بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز است که در نیمه دوم سال، صادرات نفت‌خام به موازات افزایش ظرفیت تولید، افزایش خواهد داشت. کاردر اظهار داشت: در حال حاضر تولید نفت‌خام کشور بیش از 3 میلیون و 800 هزار بشکه در روز است که این رقم تا پایان سال 96 به 4 میلیون بشکه در روز می‌رسد.


وزرا هر ۶ ماه گزارش کار می‌دهند
رئیس سازمان برنامه و بودجه، از ارائه گزارش عملکرد وزرا، به صورت هر 6 ماه یک بار خبر داد و گفت: تخصیص بودجه ۹۷ بر اساس عملکرد دستگاه‌ها خواهد بود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدباقر نوبخت با بیان این مطلب افزود: رئیس‌جمهور علاوه بر ابلاغی که به هر یک از وزرا داد دو نوع اولویت برای هر کدام از آنان تعیین و اعلام کرد وزرا باید برنامه اجرایی خود را برای برنامه ارائه‌شده‌شان به مجلس، به رئیس‌جمهور ارائه کنند. وی با اشاره به اینکه این برنامه اجرایی باید حداکثر در مدت ۲ ماه به دفتر رئیس‌جمهور تسلیم شود، ادامه داد: این وظایف شامل اولویت‌های عمومی و تخصصی است که هر وزارتخانه باید به آن بپردازد و این اقدام در راستای عمل به وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور به مردم است. سخنگوی دولت با بیان اینکه رئیس‌جمهور، سازمان برنامه و بودجه را موظف کرد هر ۶ ماه میزان و نحوه اجرای برنامه‌های وزرا را بررسی، ارزیابی و گزارش کند، اضافه کرد: رئیس‌جمهور از وزرا خواست درباره شفایت مالی، سلامت نظام اداری، بهبود دسترسی همگانی به اطلاعات، ایجاد فرصت برابر، مراقبت از اموال دولتی و اجرای مُر قانون؛ جدی و کوشا باشند و موظفند به آن عمل کنند.


برخی جایگاه‌های سوخت در آستانه تعطیلی
2 سال است با وجود افزایش هزینه‌های جایگاه‌ها، نرخ کارمزدها ثابت بوده و این موضوع برخی جایگاه‌ها را به ورطه تعطیلی کشانده است. ناصر رئیسی‌فر، رئیس کانون کارفرمایی جایگاهداران سوخت در گفت‌وگو با مهر، ضمن گله‌مندی نسبت به ثابت بودن کارمزد جایگاهداران سوخت در 2 سال گذشته گفت: با وجود افزایش هزینه جایگاهداران در 2 سال گذشته همچنان کارمزد آنها ثابت است و بسیاری از این جایگاه‌ها در شرف تعطیلی هستند. البته این تعطیلی به خواست آنها نیست بلکه به دلیل هزینه‌های بالا و معوق شدن بازپرداخت تسهیلاتی است که برخی از آنها از بانک‌ها گرفته‌اند و ناگزیر به تعطیلی هستند. وی حداقل کارمزد را ١٧ریال و حداکثر آن را ٣٥ ریال اعلام کرد و افزود: این میزان بسته به مشخصه‌های جایگاه متفاوت است که آن را با ٢٠ تا ٢٥ روز تاخیر می‌پردازند. وی تصریح کرد: نرخ سوخت در نهایت باید شناور شود.


پیامکی شدن قبض تلفن ثابت
معاون شرکت مخابرات ایران با اشاره به اجرای طرح حذف کاغذ در دفاتر خدماتی منطقه ۸ تهران، از ارسال قبض پیامکی برای 6 میلیون مشترک در راستای حذف کامل قبوض کاغذی تا پایان امسال خبر داد. داوود زارعیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: در زمینه دیجیتال کردن خدمات، در چند حوزه کار را شروع کرده‌ایم. یکی از این کارها راه‌اندازی پورتال تجاری است. ما برای اینکه رفت‌وآمدها را کاهش دهیم و در راستای همان دیجیتال‌سازی خدمات، ثبت‌نام تلفن ثابت کل کشور را بر بستر پورتال راه‌اندازی کردیم. وی درباره تغییر تعرفه تلفن ثابت بیان کرد: هزینه ۲۰۰ هزار تومان برای واگذاری تلفن ثابت مناسب است. زارعیان با تاکید بر تلاش برای حذف قبوض کاغذی گفت: موضوع دیگری که در راستای الکترونیکی کردن و حذف کاغذ دنبال می‌کنیم، حذف قبوض است. ما حذف قبوض به مبنای کامل را تا پایان سال در برنامه داریم.


Page Generated in 0/0142 sec