printlogo


کد خبر: 181774تاریخ: 1396/6/29 00:00
اخبار

نهمین پویش روشنا با  «آیینه تمام‌نما»
«آیینه تمام‌نما»، اثر آیت‌الله حائری شیرازی با نگاهی به قیام اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان کتاب نهمین دوره پویش روشنا معرفی شد. به گزارش تسنیم، «آیینه تمام‌نما» نگاهی دارد به فلسفه قیام عاشورا و درس‌هایی که می‌توان از این قیام گرفت. بینش و بصیرت حسینی، درس‌های عاشورا، عوامل و پیامدهای واقعه عاشورا، زیارت امام حسین(ع)، در سوگ اباعبدالله(ع) و انقلاب اسلامی در پرتو عاشورا از جمله مباحثی  است که در این اثر به آن پرداخته شده است. در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: درباره کار اباعبدالله(ع) و بچه‌ها و جوان‌ها و اهل بیت(ع) آن حضرت تأمل کنید. آن حضرت می‌خواهد عاشورا آیینه تمام‌نمای 2 نوع اسلام باشد. بعضی از آیینه‌ها کوچک هستند که آدم فقط صورتش را در آنها می‌بیند و بعضی به اندازه قد انسان هستند و انسان تمام قامتش را در آن می‌بیند. آن حضرت می‌خواهد تمام قامت 2 اسلام را معرفی کند و برای این کار دعوت کرده و تربیت می‌نماید. آیین رونمایی از این اثر امروز چهارشنبه، 29 شهریورماه، با حضور جمعی از کارشناسان امور دینی و فعالان فرهنگی از ساعت 17 در مرکز تبادل کتاب واقع در خیابان مظفر شمالی برگزار می‌شود.

نمایشنامه «من که دا نیستم» منتشر شد
نمایشنامه «من که دا نیستم» به عنوان شانزدهمین کتاب از مهرداد رایانی‌مخصوص توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، رایانی دانش‌آموخته کارشناسی ادبیات نمایشی، کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر و دکترای مطالعات تئاتر با گرایش کارگردانی از دانشگاه منچستر انگلستان است. در نگارش این نمایشنامه از آثار غلامرضا سازگار، شوقی اصفهانی، قیصر امین‌پور و فریدون مشیری استفاده شده است و برخی از شخصیت‌های این نمایشنامه از رمان «دا» (خاطرات سیده‌زهرا حسینی) تاثیر گرفته‌ شده است. نمایش «من که دا نیستم» به کارگردانی حسین پارسایی و با بازی رویا نونهالی، علی سلیمانی، محسن قصابیان، لیندا کیانی، کاوه مهدوی، مجید رحمتی و حسین جمالی مهرماه 1392 در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی روی صحنه رفت.  این نمایشنامه در 64 صفحه، توسط انتشارات سوره مهر با شمارگان 2200 نسخه منتشر شده است که بزودی راهی بازار کتاب خواهد شد.

سریال موسی 300 لوکیشن دارد
طراح صحنه و لباس سریال حضرت موسی(ع) از جزئیات طراحی دکورهای این سریال که به ۳۰۰ لوکیشن می‌رسد، سخن گفت و افزود: هم مشغول تحقیق درباره طراحی پروژه تلویزیونی موسی هستم که قرار است در شهرک دفاع‌مقدس در ادامه ‌دکورهای سریال حضرت یوسف در فضای وسیع‌تری دکورهای آن ساخته شود. گروه وسیعی را برای کار آماده کرده‌ام  تا بزودی ساخت را شروع کنیم. سیداحمد میرعلایی، تهیه‌کننده پروژه نیز اقدامات لازم را انجام داده تا کار به کارگردانی جمال شورجه آغاز شود. طراح صحنه سریال «در چشم باد» درباره جزئیات دکورهای سریال موسی توضیح داد: این پروژه حدود ۳۰۰ لوکیشن دارد که اصلی‌‌‌‌‌ترین آن در شهرک دفاع‌مقدس و ساخت سوله به شکل داخلی است. در سریال حضرت یوسف از سوله‌‌های خارج از شهرک استفاده کردیم که متاسفانه تغییر کاربری داده  شد و فضای داخلی قصرها از بین رفت ولی این‌بار تصمیم بر ساخت سوله برای دکورهای ماندگار داریم. میرفخرایی در پایان درباره طراحی لباس‌‌های این سریال نیز عنوان کرد: حدود 3 هزار دست لباس پیش‌بینی شده است که برای خرید پارچه به هند می‌رویم که تنوع زیادتری در پارچه دارد و ارزان است. همچنین ساخت وسایل صحنه هم زمان‌بر است و بزودی طراحی آن شروع می‌شود.

برپایی نمایشگاه «یِ‌پلاک»
نمایشگاه «یِ‌پلاک» عکس‌های منصوره معتمدی از زندگی خانواده‌های شهدا طی یک دهه است. به گزارش فارس، آیین افتتاح نمایشگاه «یِ‌پلاک» جمعه ۳۱ شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع‌مقدس با حضور عکاس، خانواده‌های شهدا و شخصیت‌های فرهنگی در گالری شماره یک حوزه هنری برگزار می‌شود. این نمایشگاه یکم تا دوازدهم مهرماه از ساعت 9 تا 18 برپا است. علاقه‌مندان برای بازید از این نمایشگاه می‌‌توانند به نشانی: خیابان سمیه، تقاطع حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی، گالری شماره یک خانه عکاسان ایران مراجعه کنند.


Page Generated in 0/0048 sec