printlogo


کد خبر: 181777تاریخ: 1396/6/29 00:00
رویدادها

لوگوی سریال «عقیق» رونمایی شد
لوگوی سریال «عقیق» با طراحی «خانه طراحان انقلاب اسلامی» در حالی که بیش از ۶۰ درصد از پروژه مقابل دوربین رفته است رونمایی شد. تصویربرداری سریال محرمی «عقیق» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی همچنان در شهرک سینمایی غزالی ادامه دارد و در حال حاضر بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی به همراه هنروران مقابل دوربین بهنام کریمی حضور دارند. همزمان مراحل تدوین این پروژه توسط امیر شیبان خاقانی و صداگذاری آن توسط امین شریفی و بابک شکیبا در حال انجام است. سریال «عقیق» عاشقانه‌ای است در دل تاریخ که سعید نعمت‌الله آن را در 10 قسمت برای پخش در ماه محرم به نگارش درآورده است. بعد از «پشت بام تهران» و «زیر پای مادر»، «عقیق» سومین همکاری مشترک او با بهرنگ توفیقی به حساب می‌آید. در خلاصه داستان سریال تاریخی «عقیق» آمده است: «به عَجز مهمونم می‌کنی؟ به تسلیم؟ این چه رضاییه که باید از ظهر عاشورا و وَقف عقیق و خون پسرم بگذرم؟ رضای کدوم دیاریه، این رضاییه که تو می‌خوای...». بازیگران این سریال عبارتند از  شبنم مقدمی، علیرضا آرا، نسیم ادبی، بهزاد فراهانی، داریوش سلیمی، ندا عقیقی، کریم امینی، جمال فوادیان، فردین شاه‌حسینی، مجید رحمتی با حضور هدایت هاشمی و هنرمندی نادر فلاح.

حادثه مجلس سینمایی می‌شود
هادی حاجتمند از فیلمسازان کشور درباره تازه‌ترین اثر سینمایی خود گفت: ابتدا قرار بود فیلمی درباره مدافعان حرم تولید کنیم اما با بررسی‌های بیشتر، به این نتیجه رسیدیم که تولید کاری با موضوع حمله تروریستی داعش به مجلس ضروری‌تر است. به گزارش فارس، وی افزود: بسیاری از مواقع با عدم بیان حقیقت و روایت بموقع تاریخ، موجب موضع‌گیری نادرست برخی روشنفکران و دشمنان داخلی و خارجی نسبت به رویدادهای کشور شده‌ایم که اتقافات سال 67 از آن جمله است. حاجتمند خاطرنشان کرد: هنوز زمان زیادی از واقعه تروریستی مجلس نمی‌گذرد ولی برخی روشنفکران و معاندان مدعی می‌شوند این اتفاق، کار سپاه بوده است. وقتی آنها امروز چنین مطالب دروغی را بیان می‌کنند قطعا بعد از گذشت چند سال، دروغ‌های بزرگ‌تری را درباره این واقعه به مردم می‌گویند. وی تصریح کرد: همین مسائل باعث شد تصمیم به ساخت فیلمی درباره حادثه تروریستی مجلس بگیریم.

تلفیق گرافیک، شعر و عکس در «و آن دقایق آبی»
نمایشگاه گروهی ۴۸ پوستر از هنرمندان گرافیست که با استفاده از عکس‌های آرشیوی دفاع‌مقدس بازآفرینی شده‌اند، روز شنبه اول مهرماه در گالری عالی حوزه هنری افتتاح خواهد شد. به گزارش مهر، آثار نمایشگاه «و آن دقایق آبی» برگرفته از منتخب عکس‌‌های آرشیوی دفاع مقدس از هنرمندان پیشکسوت آن دوران است که با اشعاری از شاعران قرون گذشته و شاعران معاصر به انتخاب زهیر توکلی و حسین قرایی همراه شده‌ است و در نهایت تعدادی از هنرمندان گرافیست، دست به تلفیق شعر و عکس‌‌ها زده‌‌اند و آثار گرافیکی را در قالب پوستر طراحی و ارائه کرده‌‌اند. نمایشگاه حاضر حاصل همکاری کانون هنر شیعی، گروه تجسمی روایت فتح و مرکز تجسمی حوزه هنری است. از کتاب آثار ارائه شده در این نمایشگاه، همزمان با روز افتتاحیه، طی مراسمی در تالار اندیشه رونمایی خواهد شد. گالری ابوالفضل عالی در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ واقع است.

«اندیشه‌نامه» به کیوسک‌ها رسید
ماهنامه فرهنگی و تحلیلی اندیشه‌نامه توسط موسسه فرهنگی قدس (روزنامه قدس) وابسته به آستان قدس‌رضوی منتشر شد. به گزارش مهر،‌ اندیشه‌نامه، ماموریت خود را گفت‌وگوی اندیشه‌ها و نظرات مختلف، تبیین گفتمان دینی و انقلابی، ترویج اندیشه اسلامی و همچنین بستری جهت معرفی چهره‌های انقلابی جوان تعریف کرده است. شماره اول این ماهنامه در ۱۵۶ صفحه و با سرفصل‌های خبرنامه، پرونده آسیب‌شناسی تکثر نهادهای متولی در حوزه علوم انسانی، تاملی برجامعه بدون طبقه و مواجهه با چالش سرمایه‌داری،  در جست‌وجوی زبان هنر انقلاب اسلامی و پرونده‌ای درباره مهم‌ترین آثار اندیشه سیاسی شیعه به پیشخوان مطبوعات کشور آمد. در این شماره، یادداشت اختصاصی محمدرضا حکیمی و آثاری از سیدجمال‌الدین دین‌پرور، ناصر هاشم‌زاده و وجیهه سامانی در موضوعات یاد شده به رشته تحریر درآمده است.


Page Generated in 0/0054 sec