printlogo


کد خبر: 181779تاریخ: 1396/6/29 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام معصومی
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم خدمتگزار حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر معصومی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به این شرح است:
بسمه‌تعالی
درگذشت عالم خدمتگزار جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ علی‌اصغر معصومی رحمت‌الله‌علیه را به خاندان گرامی و بازماندگان محترم و به همه‌ ارادتمندان و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. در طول ده‌ها سال گذشته، خدمات این عالم بزرگوار در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی استمرار داشته و عضویت در دوره‌های متعدد مجلس خبرگان نمونه‌ برجسته‌ آن بوده است. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۸ شهریورماه ۹۶

تشکیل 3 کمیسیون اقتصادی  اجتماعی و سیاسی در مجلس خبرگان
 آیت‌الله سیداحمد خاتمی، گفت: در اجلاس خبرگان رهبری یک طرح دو فوریتی داریم که بر اساس آن کمیسیون‌ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تفکیک شده و به 3 کمیسیون مستقل  تبدیل شود، همچنین طرح افزایش اعضای کمیسیون صیانت از ولایت فقیه در دستور کار است. عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در صورتی که فرصت شود وارد بحث اصلاح آیین‌نامه انتخابات خبرگان رهبری خواهیم شد، باید ابتدا 2 فوریت آن تصویب شود بعد وارد بررسی شویم، اگر این طرح اعلام وصول شود و 2 فوریت آن تصویب شود، بلافاصله برای بررسی آن اقدام خواهیم کرد. عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اعضای خبرگان روز پنجشنبه به زیارت حرم امام خمینی(ره) خواهند رفت تا با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و بعد از آن نیز زیارت مقام معظم رهبری را خواهیم داشت.

جبهه مردمی گروه‌های جهادی تشکیل می‌دهد
رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می‌گوید جبهه مردمی به دنبال ایجاد گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم است. حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد جبهه مردمی ایجاد مدلی از کار جمعی است که برخی از مشکلات تاریخی جریان انقلابی مانند وحدت را حل کرده است، افزود: البته همه چیز را نباید از جبهه توقع داشت. اینکه وحدت منجر به پیروزی شود مستلزم خیلی عوامل دیگر است که اغلب مربوط به کاندیداهاست.  وی با اشاره به برنامه‌های آتی جبهه مردمی گفت: در راهبرد جدید باید ارتباطات گسترده با اقشار مختلف مردم، سازمان‌ها و نهادها در دستور کار جبهه قرار گیرد، جبهه می‌تواند پل ارتباطی مردم و مسؤولان باشد. رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: اعضای جبهه مردمی باید به میان مردم در روستاها و شهرستان‌ها رفته و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گیرند. همچنین جبهه تلاش خواهد کرد روند خدمت‌رسانی به مردم را تسریع و پشتیبانی کند و این کار را از طریق گروه‌های جهادی جبهه و ارتباط با نهادهای مختلف انجام خواهد داد. رحیمیان تصریح کرد: ما به فراگیر شدن فکر می‌کنیم ولی در این باره هم مردم برای ما در اولویت هستند تا  سیاسیون. گفت‌وگوهای جدیدی هم با سیاسیون در حال انجام است تا ببینیم آیا آنها ایده دیگری برای تداوم این راه دارند یا نه. جبهه دنبال سیاسی‌کاری نیست و هدفی جز کمک به نظام در جهت خدمت و رفع مشکلات مردم و مبارزه با هر گونه رانت‌خواری، تبعیض  و مفاسد اقتصادی نخواهد داشت.


Page Generated in 0/0062 sec