printlogo


کد خبر: 181780تاریخ: 1396/6/29 00:00
آیت‌الله جنتی: نگران دفع نیروهای انقلابی و جذب نیروهای غیر انقلابی هستیم
تخلف مقامات رسمی دولت در انتخابات

رئیس مجلس خبرگان رهبری می‌گوید در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مشکلات فراوانی وجود داشت و مقامات رسمی اعم از استاندار، فرماندار و دهدارها تخلف کردند و کارشان به دادگاه قضایی کشید. آیت‌الله احمد جنتی بر همین اساس از نگرانی‌هایش گفت؛ نگرانی‌هایی که حکایت از دفع نیروهای انقلابی و جذب نیروهای غیرانقلابی دارد. اشاره او به نیروهای غیرانقلابی، عناصر فتنه است؛ همان کسانی که به اعتقاد آیت‌الله جنتی در برخی مسؤولیت‌ها نفوذ کرده‌اند. رئیس مجلس خبرگان رهبری از اعضای خبرگان خواست مراقب نفوذ فتنه‌گران باشند و در این زمینه به رئیس‌جمهور تذکر بدهند. به گزارش «وطن امروز»، در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، برخی اخبار حکایت از دخالت مستقیم مقامات دولت حسن روحانی در روند انتخابات و حمایت آنان از رئیس‌ دولت یازدهم داشت. این مساله باعث شد حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در 2 نوبت به مقامات دولتی هشدار بدهد که قوه قضائیه پس از انتخابات به تخلفات انتخاباتی رسیدگی خواهد کرد. پس از رسیدگی شورای نگهبان به شکایات کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، این شورا پرونده تخلفات انتخاباتی را تقدیم دستگاه قضا کرد. دستگاه قضا نیز پس از رسیدگی به تخلفات، بیش از 12 استاندار و فرماندار را به دادسرای کارکنان دولت احضار کرد که در این میان افرادی همچون اسدالله درویش‌امیری استاندار زنجان، فریدون همتی استاندار قزوین، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان حضور داشتند. اکنون اما آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری از دادگاهی شدن برخی استانداران و فرمانداران و نگرانی‌هایش در این زمینه گفته است. او می‌گوید: «من یک نگرانی جدی دارم که به دلیل مشکلات فراوان انتخابات اخیر و وجود تخلفات از سوی مسؤولان دولتی نیروهای انقلابی دفع و نیروهای غیرانقلابی جذب شوند». براساس این گزارش، آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در افتتاحیه سومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم که صبح روز سه‌شنبه در مجلس قدیم برگزار شد، با اشاره به فجایع میانمار خاطرنشان کرد: قضایای میانمار قلب هر انسانی را به درد می‌آورد و می‌سوزاند، آنها مردم بی‌پناهی هستند که دچار بی‌‌رحم‌ترین افراد روزگار شده‌اند و متأسفانه امت اسلامی هم در برابر آنها سکوت می‌کنند، هرچند جمهوری اسلامی هر کاری توانسته انجام داده و انجام خواهد داد اما دردی از آنها دوا نمی‌کند و مساله همدردی بسیار مهم است. وی با اشاره به زمزمه جدایی اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: جدایی اقلیم کردستان به ‌منظور ایجاد یک اسرائیل دیگر است که با تمام وجود باید مقابل آن ایستاد، چراکه این جدایی خواسته اسرائیل و عربستان سعودی است و می‌خواهند مسلمین را تضعیف کنند. آیت‌الله جنتی تأکید کرد: کسانی که خرده‌عقلی داشته باشند، باید جلوی این اتفاق را بگیرند، هرچند این توطئه‌ها راه به ‌جایی نمی‌برد. رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه راه شهید حججی نشان می‌دهد اعتماد به آمریکا و غرب راهگشا نبوده و موجب خسارت دنیوی و اخروی است، گفت: آمریکا در برجام نشان داد نباید به قول آنها اعتماد کرد و چشم ما باید به جوانان خود و منابع خودمان باشد و با اقتصاد مقاومتی راه پیشرفت کشور را فراهم کنیم. آیت‌الله جنتی با اشاره به آغاز کار دولت دوازدهم تأکید کرد: مردم خواستار بهبود وضعیت اقتصادی هستند و باید از این 4 سال پیش رو برای خدمت به مردم استفاده کرد.
برجام تیر زهرآگین بود
رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه بر لزوم استفاده از نیروهای انقلابی و متدین و وجود برنامه برای دستگاه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: مسؤولان باید بدانند در پس لبخند دشمن، تیر زهرآگین وجود دارد و برجام مصداق تیر زهرآگین بود، لذا مؤمنان و مسلمانان نباید فریب بخورند؛ آیا نقض متعدد تعهدات آمریکا در قبال کشورهای دیگر برای شناخت این سرطان جهانی کافی نیست؟ وی با تأکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در جایگاهی رفیع قرار دارد و این جز با تدبیر رهبری و شهادت شهید حججی‌ها و شهید همدانی‌ها ممکن نبوده است، افزود: حضور ایران در منطقه و ایثارگری جوانان باید با همین سبک پیش برود و نباید کوچک‌ترین خلل و نقصی در آن ایجاد شود. آیت‌الله جنتی در ادامه با تأکید بر اینکه مجلس خبرگان رهبری از مسؤولان مطالبه‌گر است و انتظار پاسخ شایسته از سوی آنها را دارد، خاطرنشان کرد: اگر استکبار جهانی از حضور قدرتمند ایران ناراحت است، به این دلیل است که ما لبخند آنها را باور نکرده‌ایم و با فرهنگ جهاد و شهادت به اینجا رسیده‌ایم. رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خبرگان از همه اولی ا‌ست و باید مواضع رهبری را رصد کند، گفت: مجلس خبرگان باید مرتباً همراه رهبری حرکت کند تا مواضع ایشان تثبیت شود.
نگرانی‌های آیت‌الله
آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود به انتخابات ریاست‌جمهوری و نگرانی‌هایش درباره دفع نیروهای انقلاب اشاره کرد. وی یادآور شد:‌ من یک نگرانی جدی دارم که به دلیل مشکلات فراوان انتخابات اخیر و وجود تخلفات از سوی مقامات رسمی دولتی اعم از استانداران،  فرمانداران و دهیاران که کارشان به دادگاه قضایی کشید، نیروهای انقلابی دفع و نیروهای غیرانقلابی جذب شوند. ما باید نسبت به فتنه حساس باشیم اما می‌بینیم برخی فتنه‌گران در برخی مسؤولیت‌ها نفوذ کرده‌اند. رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما باید روی فتنه حساس باشیم و رهبری نیز همواره بر این موضوع تأکید دارند، گفت:‌ باید ببینیم فتنه کجا می‌خواهد نفوذ کند و الان فتنه‌گران حضور دارند، لذا باید مراقب باشیم و حتی به‌عنوان خبرگان به رئیس‌جمهور تذکر دهیم، هر چند در این جلسه رئیس‌جمهور حضور ندارد. وی با بیان اینکه ما شاهد هستیم امروز کسانی که با انقلاب و اسلام مشکل ‌دارند در حال رشد هستند که در این زمینه باید مستند تذکر بدهیم، گفت: کمیته سیاسی مجلس خبرگان بسیاری از مطالبات را پیگیری کرده و خیلی از مسؤولان را هم خواسته است که باید این روند استمرار داشته باشد و ما از آنها تشکر می‌کنیم.
 


Page Generated in 0/0049 sec