printlogo


کد خبر: 181783تاریخ: 1396/6/29 00:00
نبض جامعه

توسط ستادکل نیروهای مسلح انجام شد
ابلاغ دستورالعمل کسر خدمت ایثارگری
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از ابلاغیه جدید ستاد کل نیروهای مسلح برای کسر خدمت ایثارگری والدین مشمولان متولد قبل از سال ۷۲ خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار بهرام نوروزی درباره تغییرات مربوط به کسرخدمت ایثارگری والدین اظهار داشت: برابر ابلاغیه جدید ستاد کل نیروهای مسلح، مشمولان متولد 72 به قبل که غیبت سربازی دارند، می‌توانند از کسر خدمت جبهه، جانبازی و آزادگی والدین خود بهره‌مند شوند. وی با بیان اینکه تنها مشمولانی که به خدمت سربازی اعزام می‌شوند، می‌توانند از کسر خدمت ایثارگری والدین بهره‌مند شوند، افزود: کارکنان وظیفه یا مشمولان دارای برگه آماده به خدمت، می‌توانند با مراجعه به یگان خدمتی والدین، گواهی مربوط به کسرخدمت را دریافت و به نیروی انسانی یگان خدمتی خود تحویل دهند. نوروزی  ادامه داد: پیش از این، نداشتن غیبت ملاک اصلی برای بهره‌مندی از کسرخدمت ایثارگری والدین بوده است. این مقام  انتظامی درباره مقررات مربوط به کسر خدمت بسیج اظهار کرد: کسانی که قبل از ورود به غیبت با بسیج همکاری کرده‌اند، برای مدت عضویت آنان، کسر خدمت محاسبه می‌شود اما برای آن دسته از مشمولان که در زمان غیبت در بسیج عضویت داشته‌اند، کسرخدمت محاسبه نمی‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش:
 هزار میلیارد تومان به معلمان بدهکاریم
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در تلاشیم تا قبل از مهرماه قسمتی از معوقات فرهنگیان را پرداخت کنیم، گفت: مجموعاً یکهزار میلیارد تومان معوقات معلمان است. سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که «حق‌التدریس معوق فرهنگیان قرار بود تا پایان مردادماه پرداخت شود که این اتفاق رخ نداد، چه زمانی امکان پرداخت این معوقات خواهد بود؟» به فارس اظهار داشت: بشدت دنبال پرداخت این معوقات هستیم. وی افزود: تاکنون 2 جلسه با نوبخت، معاون رئیس‌جمهور داشته‌ایم و ضرورت‌ها عنوان و فهرست این معوقات آماده شده است. بطحایی با اظهار امیدواری برای پرداخت هر چه زودتر این معوقات، خاطرنشان کرد: در تلاشیم از سوی خزانه برای پرداختی مشکلی رخ ندهد و بتوانیم پرداخت‌هایی را تا قبل از مهرماه داشته باشیم. وزیر آموزش‌وپرورش درباره مبلغ کلی معوقات و همچنین حق‌التدریس معلمان به فارس گفت: کل معوقات معلمان نزدیک به 1000 میلیارد تومان است که حدود 200میلیارد حق‌التدریس به معلمان بدهکار هستیم. وی افزود: در تلاشیم بخشی از این معوقات را تا پیش از مهرماه پرداخت کنیم و معلمان نگرانی نداشته باشند.

تأکید کارشناسان بر ایجاد خانواده‌ای بر اساس آموزه‌های قرآنی
مدیر موسسه علمی - فرهنگی تمدن علوی ضمن بررسی موضوع سبک زندگی اسلامی و سالم از دیدگاه قرآن و روایت، گفت: ما مسلمانان ادعا می‌کنیم پروردگار و خالقی داریم که این پروردگار با آن صفاتی که در قرآن و روایات آمده ما را خلق کرده و اصل و بن کار را هم خودش به ما فرموده که چه باید بکنیم.
به گزارش خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام محمد شریفی‌صادقی با بیان این مطلب افزود: در ادیان گذشته، کتاب‌های آسمانی و الهی در وادی سبک زندگی دستورات و باید‌ها و نباید‌های زیادی داده است که اگر در زندگی نباشد بی‌مزه‌ترین زندگی‌ها خواهد بود؛ اگر این باید‌ها و نباید‌ها نبود کارهای زیادی را انجام می‌دادیم که به زیان ما و حتی اطرافیان‌مان تمام می‌شد. ما معتقدیم هنجارها در همه ادیان و ادوار بوده و سبک زندگی در همه‌جا گسترش داشته است اما در اسلام این سبک زندگی در نهایت و غایت راستی، درستی، قوام و صداقت وجود دارد.


Page Generated in 0/0055 sec