printlogo


کد خبر: 181790تاریخ: 1396/6/29 00:00
اخبار

هزینه 5 میلیارد دلاری ترکمنستان برای بازی‌‌های داخل سالن
شیخ احمد الصباح، رئیس شورای المپیک آسیا اعلام کرد برگزاری بازی‌های داخل سالن در عشق‌آباد محرکی برای ایجاد تغییرات در ترکمنستان بوده است و کشورهای غربی باید در این بازی‌ها به فرهنگ مردم ترکمنستان احترام بگذارند. شیخ احمد در صحبت‌های خود در حاشیه بازی‌های عشق‌آباد 2017، گفت‌: آماده‌‌سازی برای بازی‌های داخل سالن در عشق‌آباد محرکی بود تا ترکمنستان پیشرفت کند. 5 میلیارد دلار هزینه‌ای که این کشور متقبل شده باعث شد که فوایدی خارج از دنیای ورزش برای این کشور به دست آید. من از اوایل دهه 1990 به این کشور رفت و آمد داشته‌ام و شاهد این پیشرفت هستم. باور کنید آنچه در مراسم افتتاحیه دیدم و شادی و نشاطی که مشاهده کردم بزرگ‌ترین هدفی بود که ترکمنستان به آن رسید. شیخ احمد الصباح همچنین گفت: من به نظرات رسانه‌های غربی احترام می‌گذارم. در این رسانه‌ها هم من مورد انتقاد قرار گرفتم، هم ترکمنستان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اما ما باید به فرهنگ دیگران احترام بگذاریم. فکر می‌کنم 50 درصد انتقادها به دلیل فرهنگ متفاوت بوده است. هدف ورزش هم همین است که مردم از فرهنگ‌های مختلف را دور هم جمع و فاصله‌های فرهنگی را کمتر کند. شهرهایی همچون پکن، دوحه و گوانگجو بعد از میزبانی مسابقات ورزشی پیشرفت زیادی داشته‌اند. درست است که در عشق‌آباد
5 میلیارد دلار خرج شده اما این بودجه فقط برای تسهیلات بخش ورزش نبوده است؛ جاده، فرودگاه و هتل نیز ساخته شده است.

حضور تکواندو در المپیک 2024 تصویب شد
پس از برگزاری جلسه کمیته بین‌المللی المپیک که در «لیما» پایتخت پرو برگزار شد، تکواندو بار دیگر و برای ششمین دوره در بازی‌های المپیک جایگاه خود را حفظ کرد. ‌به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پس از برگزاری جلسه کمیته بین‌المللی المپیک در شهر «لیما»ی پرو، حضور تکواندو در بازی‌های المپیک 2024 به میزبانی «پاریس» فرانسه به تصویب رسید. دکتر چو، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو در این رابطه خاطرنشان کرد: بسیار مفتخر هستیم که بار دیگر تکواندو در برنامه بازی‌های المپیک جایگاه خود را حفظ کرد و این امر ثابت کرد تکواندو مشارکت خوبی را در برنامه‌های المپیکی داشته است. وی افزود: پس از اعلام میزبانی پاریس، فدراسیون جهانی تکواندو تمام تلاش خود را برای همکاری هرچه‌ بیشتر با مسؤولان برگزارکننده و کمیته بین‌المللی المپیک به کار می‌گیرد.

گزینه جدی یووه برای جایگزینی بوفون
سنگربان اتلتیکومادرید گزینه جدی یوونتوس برای جایگزینی جان‌لوییجی بوفون است. به‌ گزارش ‌ایسنا، جان‌لوییجی بوفون به سال‌های پایانی فوتبال خود نزدیک شده است. پیدا کردن جایگزینی شایسته برای این دروازه‌بان بزرگ اصلا آسان نخواهد بود و بدون شک یکی از دغدغه‌های بزرگ سران یوونتوس است. روزنامه توتو ‌اسپورت ایتالیا از یان اوبلاک به عنوان گزینه جدی یوونتوس برای جایگزینی بوفون سخن به میان آورد و نوشت: سران یووه از همین الان به دنبال متقاعد کردن اتلتیکومادرید و اوبلاک برای این انتقال بزرگ هستند. اوبلاک تا سال ۲۰۲۱ با اتلتیکو مادرید قرارداد دارد. او درباره آینده خود، گفت‌: نمی‌دانم چه سرنوشتی در انتظارم است. این اظهارنظر اوبلاک باعث شده تا گمانه‌زنی‌هایی درباره جدایی او از اتلتیکومادرید به گوش رسد. اوبلاک در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی در اتلتیکومادرید داشته و از نظر آماری بهترین در لالیگا بوده است.

صعود فوتسال ایران با برد قاطع مقابل اردن
ملی‌پوشان فوتسال ایران در دومین بازی خود در مسابقات داخل سالن آسیا به بردی قاطعانه دست یافتند. تیم‌ملی فوتسال ایران در دومین بازی مرحله گروهی مسابقات داخل سالن آسیا به مصاف اردن رفت و در پایان با برتری ۷ بر ۳ صعود خود را با 6 امتیاز قطعی کرد. در این بازی احمد اسماعیل‌پور (۳ - ۲۲)، قاسم عروجی(۵)، حسین طیبی(۱۶) و مهدی جاوید (۲۰ - ۲۷ - ۳۳) برای ایران گلزنی کردند. گل‌های اردن را هم شبیب (۳۳) و گدان (۳۶ - ۳۷) به ثمر رساندند. سرمربی تیم‌ملی در دقایق پایانی بازی از سیستم پاورپلی (بازی 5 نفره) استفاده کرد که منجر به دریافت 2 گل از اردن شد. ملی‌پوشان ایران در بازی نخست نیز با نتیجه ۱۶ بر یک از سد تاهیتی گذشته بودند.


Page Generated in 0/0055 sec