printlogo


کد خبر: 181828تاریخ: 1396/6/30 00:00
رویدادها

پایان تولید مستند «فرمانده حسین»
مستند «فرمانده حسین» درباره زندگی و شخصیت شهید مرتضی حسین‌پور (حسین قمی) ساخته شده است. این شهید اکنون با نام فرمانده شهید حججی در فضای مجازی شناخته شده است. به گزارش تسنیم، «شهید مرتضی حسین‌پورشلمانی» معروف به «حسین قمی» متولد 30 شهریور سال 64 بود. او  در سال 92 با شروع فتنه در سوریه وارد منطقه شد و مسؤولیت‌های مختلفی را گرفت. او همان سال یکی از فرماندهان قرارگاه حیدریون بود. سال 93 با ورود داعش به عراق، حسین به عراق اعزام شد، جزو نخستین افرادی بود که با حاج قاسم در پدافند بغداد- سامرا مشارکت داشت. نبوغ و مجاهدت‌های او به‌گونه‌ای بود که فرماندهان به او لقب حسن باقری زمان را دادند. مرتضی حسین‌پور، فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه و فرمانده شهید محسن حججی بود. «فرمانده حسین»، پیشرفت و رشد شخصیتی فرمانده ایرانی جبهه‌های مقاومت را تا تبدیل شدنش به یک مهره مهم در فرماندهی رزمی و نظامی را نمایش داده است. این مستند شامل تصاویر تازه و دیده‌ نشده‌ای از میدان‌های مبارزه علیه داعش و جریان تکفیری است. روح‌الله رفیعی «فرمانده حسین» را کارگردانی کرده و مصطفی حسن‌بیگی تهیه‌کننده آن است.

آغاز پویش مطالعاتی  هفته دفاع‌مقدس
مدیرعامل سوره مهر از آغاز کمپین «هشت سال، هشت کتاب، هشت روایت» همزمان با هفته دفاع‌مقدس خبر داد. به گزارش تسنیم، عبدالحمید قره‌داغی مدیر انتشارات سوره مهر از آغاز کمپین «هشت سال، هشت کتاب، هشت روایت» به‌مناسبت هفته دفاع‌مقدس خبر داد و گفت: 6 عنوان کتاب برای بخش بزرگسال و 2 کتاب برای بخش کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است. کتاب‌های «روزهای بی‌آینه»، «کوچه نقاش‌ها»، «وقتی مهتاب گم شد»، «میهمان صخره‌ها»، «پنهان زیر باران»، «رفاقت به سبک تانک»، «بچه‌های کوهستان» و «پایی که جا ماند» با تخفیف 30 درصدی در کتابفروشی‌های سوره مهر و تخفیف 20 درصدی در سایر کتابفروشی‌های منتخب عرضه خواهد شد. مدیر انتشارات سوره مهر با بیان اینکه این کمپین تا پایان هفته دفاع‌مقدس ادامه خواهد داشت، افزود: در 2 روزی که کمپین آغاز شده 2 کتاب «روزهای بی‌آینه» و «پایی که جا ماند» بیشترین استقبال را داشته و به چاپ جدید رسیدند. به گفته وی، دیگر آثار سوره مهر نیز در این مدت با تخفیف 15 درصد عرضه خواهد شد.

«کرامتناالشهاده» شعار هیأت‌های عزاداری
شعار «کرامتناالشهاده» برای دومین سال پیاپی به عنوان شعار هیأت‌های سراسر کشور در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) برگزیده شد.  بیش از ۵ سال است که تعداد زیادی از هیات‌ها از سراسر کشور، با نام «جامعه ایمانی مشعر» گرد هم آمده‌اند تا ضمن آشنایی و ارتباط مناسب و انتقال تجربیات به یکدیگر بتوانند به سمت هیات تراز انقلاب اسلامی  حرکت کنند و برای شبکه‌سازی در هیات‌ها احتیاج به یک نماد بیرونی است تا مخاطبان بتوانند به ارتباط درونی آنها پی ببرند. مقام معظم رهبری نیز در بیان حکیمانه‌ای می‌فرمایند: شعار، مثل عَلَم، راه‌نما و نشانه است. عمل بدون شعار هم، مثل شعارِ بدون عمل است بنابراین در مناسبت‌های مختلف یک شعار برجسته می‌شود تا با درج آن در گوشه پوستر هیات‌ها و سایر فضاها و محصولات هیات، بیننده با تکرار مشاهده آن در هیات‌های مختلف به هماهنگی درونی بین آنها پی ببرد. گفتنی است، در روزهای گذشته از نامواره «کرامتناالشهاده» نیز رونمایی شد.

افتتاح فروشگاه «کتاب و اندیشه»
نمایشگاه و فروشگاه «کتاب اندیشه» وابسته به انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بزودی در محدوده خیابان انقلاب راه‌اندازی خواهد شد. به گزارش فارس، سیدغلامرضا حسینی، مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این‌باره گفت: علاقه‌مند بودیم پاتوقی متفاوت و متناسب برای اهالی اندیشه و کتاب در اصلی‌ترین راسته‌ فرهنگی کشور که خیابان انقلاب و نزدیک‌ترین محل به دانشگاه داشته باشیم که به لطف خدا این توفیق دست داد و در حال تحقق است. وی درباره آثاری که قرار است در فروشگاه کتاب اندیشه عرضه شود، توضیح داد: براساس تأمل و طراحی انجام شده بناست این مکان پاتوقی باشد برای گپ و گفت و ترویج فرهنگ و اندیشه اسلامی بویژه در حوزه‌  علوم انسانی- اسلامی، محلی که عرضه‌‌کننده برترین و تازه‌ترین آثار منتشره این حوزه باشد.
 


Page Generated in 0/0057 sec