printlogo


کد خبر: 181837تاریخ: 1396/6/30 00:00
یادداشت
بارسای والورده؛ دیو و دلبر

بن هیوارد: بک بارسلونای جدید در حال شکل گرفتن است. تیم ارنستو والورده در لیگ اسپانیا 5 بازی انجام داده و هر 5 بازی را برده است. در آخرین بازی هم این تیم با نتیجه 6 بر یک ایبار را شکست داد و ستاره درخشان تیم هم مسی و البته پائولینیو بودند.
در این دیدار خانگی انتظار جادوگری از مسی می‌رفت؛ او در این دیدار پوکر کرد (4 گل زد) و تعداد گل‌های زده‌اش در ورزشگاه خانگی بارسا را از عدد 300 گذراند. پائولینیو هم در این بازی گل زد و دیگر ستاره تیمش بود.
در نیمه اول بازی ایبار شدیدا پرس می‌کرد و کار را برای بارسا بسیار سخت کرده بود. خطا روی نلسون سمدو باعث شد یک پنالتی برای بارسا گرفته شود و مسی آن را وارد دروازه کرد تا آبی‌واناری‌ها پیش بیفتند. بعد از آن بود که پائولینیو گل زد و اختلاف را به 2 گل رساند.
هافبک برزیلی که در ازای 40 میلیون یورو از سوپرلیگ چین به بارسا آمد، خریدی نامطلوب از نظر هواداران بود و در مراسم رونمایی‌‎اش با واکنش شدیدی از سوی آنها مواجه شد اما با گلی که در دیدار با ختافه زد و باعث برتری تیمش شد و همچنین گلی که در این بازی زد و عملکردی خوبی که در هر دو بازی داشت توانست تا حدودی انتقادات را کم کند. این دومین بازی پشت‌سر هم بود که او در آن گل می‌زد. در نیمه اول او در میانه زمین عملکرد و تاثیری مثبت برای بارسا داشت. هافبک 29 ساله قدرت فیزیکی خوبی دارد و می‌تواند با دوندگی زیاد بخش گسترده‌ای از زمین را پوشش دهد. او حالا نشان داده توان گلزنی خوبی هم دارد و می‌تواند یکی از بازیکنان بارسا باشد که برای دروازه حریفان تهدیدی جدی است.
در نیمه دوم او نشان داد در انجام بازی ترکیبی هم توانایی دارد. او بارها پاسکاری‌‎های خوبی با مسی و دنیس سوارس انجام داد. مسی در این بازی 4 گل زد و هواداران در بارسا را به وجد آورد اما چیزی که باعث شد خوشحالی آنها چند برابر شود درخشش پائولینیو بود. این بازیکنان بودند که باعث شدند خیلی زود هواداران مصدومیت دمبله به فاصله کمی بعد از پیوستنش به بارسا و غیب 4 ماهه‌اش را فراموش کنند. در پست دمبله جرارد دلوفئو بازی می‌کرد، هرچند که او هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند و هنوز هواداران به بازگشت او به بارسا در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی انتقاد دارند. دنیس خوب کار کرد و او هم توانست در دومین بازی پشت سر هم گل بزند، درست مثل پائولینیو. او هم نشان داد می‌تواند در تیم والورده مهره مهمی باشد.
در شرایطی که دمبله غایب و لوئیس سوارس در حال استراحت است، دنیس سوارس توانسته خودش را به عنوان مهره‌ای تاثیرگذار در تیم والورده معرفی کند و از طرفی جادوی دوباره مسی و درخشش پائولینیو در 2 بازی اخیر هواداران این تیم را دلخوش کرده است. این تیم در نگاه اول مشکلات زیادی دارد و چهره خوبی از خودش نمایش نمی‌دهد اما با بررسی بازی‎هایش به این نتیجه می‌رسیم که بارسا ترکیبی از بازی فوق‌العاده، قدرت و تاثیرگذاری است؛ این تیم دقیقا هم دیو است و هم دلبر.

 


Page Generated in 0/0050 sec