printlogo


کد خبر: 181846تاریخ: 1396/6/30 00:00
اخبار

روحانی: ادبیات جاهلانه و زشت ترامپ در شأن سازمان ملل نبود
حسن روحانی گفت اظهارات دونالد ترامپ در سازمان ملل علیه ایران زشت و جاهلانه بود. روحانی شامگاه دیروز در نطق خود در سازمان ملل با اشاره به نطق ترامپ در سازمان ملل و اظهارات توهین‌آمیز و هتاکانه او علیه مردم ایران گفت: ادبیات جاهلانه، زشت، کینه‌توزانه و مشحون از اطلاعات غلط و اتهامات بی‌پایه‌ای که از زبان رئیس‌جمهور آمریکا علیه ملت ایران در این مجمع محترم شنیده شد، نه تنها در شأن سازمان ملل نبود، بلکه در تقابل با خواسته امروز ملت‌ها از این اجلاس - یعنی اتحاد دولت‌ها برای مقابله با جنگ و تروریسم - قرار داشت. روحانی درباره پاسداری از برنامه دفاع موشکی ایران نیز تصریح کرد: در همین جا اعلام می‌کنم توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران، از جمله توانمندی‌های موشکی، تنها جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و برای حفظ صلح و ثبات در منطقه و جلوگیری از ماجراجویی بی‌خردان هدف‌گذاری شده است. مردم شهرهای مختلف ما در جنگ تحمیلی 8 ساله قربانی موشک‌های دوربرد رژیم صدام بودند و ما هرگز اجازه تکرار چنین جاه‌طلبی‌های فاجعه‌باری را نخواهیم داد.

دشمنان از تداوم قدرت انقلاب اسلامی کلافه شده‌اند
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان کلافه هستند که این انقلاب چگونه با این قدرت ادامه یافته است. به‌گزارش تسنیم، آیت‌الله احمد جنتی در سخنانی در ضیافت شام مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «بهترین کسانی که می‌توانیم با  آنان کار کنیم، نسل نو هستند»، اظهار داشت: وظیفه ما به‌عنوان یک طلبه این است که به داد این نسل برسیم و راهی برای ارتباط با دانش‌آموزان پیدا کنیم و هر کس از ما که می‌تواند این کار را انجام دهد باید آن را عملی کند. وی افزود: باید با معلمان ارتباط داشته باشیم و  آنها را مورد توجه قرار دهیم و از لحاظ دینی و سیاسی آگاه سازیم تا بدانند وضعیت سیاسی ما چگونه است، دشمن در چه وضعی است، ما در چه وضعی هستیم و نیز باید بدانند رهبری چگونه برابر دشمنان ایستاده اند و متوجه باشند که اگر ایشان در برابر دشمن نمی‌ایستادند چه وضعیتی داشتیم و اگر این ایستادگی ادامه پیدا نکند، چه آینده‌ای در انتظار ما است. رئیس مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر اینکه نوجوانان باید بدانند نظام جمهوری اسلامی چه کرده است و انقلاب چه قدرتی دارد، افزود: همه به جان ما افتاده‌اند اما ما با هدایت رهبری و پشتیبانی مردم انقلابی این نظام را برقرار نگاه داشته‌ایم به طوری که دشمنان کلافه هستند که این انقلاب چگونه با این قدرت ادامه یافته است.

برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه نیاز به نظریه‌پردازی داریم
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت وحدت حوزه و دانشگاه باید به صورت عملی محقق شود. آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با بیان این مطلب اظهار داشت: امیدواریم در سایه‌ تلاش همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور، بویژه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، این موضوع به نحو کامل محقق شود تا کشور اسلامی ایران بتواند در سطح جهان، بویژه جهان اسلام کارنامه و الگوی درخشانی از خود ارائه دهد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تبیین و نظریه‌پردازی علوم انسانی اسلامی را برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه ضروری و مهم توصیف و تأکید کرد: هرچند طی سال‌های گذشته کارهای خوبی در این‌باره انجام شده و گام‌های مؤثری برداشته شده ولی هنوز تا نقطه ایده‌آل و کامل راه زیادی وجود دارد. وی از قانون مجازات اسلامی و زیرمجموعه‌های آن از جمله قانون تعزیرات حکومتی به عنوان نمونه یاد کرد و افزود: با اینکه علما، مراجع و صاحب‌نظران زیادی در این مقوله‌ها کار کرده‌اند ولی هنوز راه‌های طی نشده زیادی داریم که احتیاج به نظریه‌پردازی و پرداختن به کارهای محتوایی بیشتری دارد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از ایجاد گروه‌های نظریه‌پرداز کارآمد به عنوان حلقه‌ مفقوده تحقق واقعی وحدت حوزه و دانشگاه نام برد و گفت: تولید علم و نظریه‌پردازی کار افراد متخصص و کارآمد است. وی تأکید کرد: نظریه‌پردازی، اجتهاد پویا، قدرت استنباط و نبوغ می‌خواهد و احتیاج به رأسی دارد که فقاهت و اشراف کامل به مسائل روز داشته باشد.


Page Generated in 0/0042 sec