printlogo


کد خبر: 181931تاریخ: 1396/7/2 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله راستی‌کاشانی
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم جلیل‌القدر و فقیه مجاهد آیت‌الله راستی‌کاشانی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای
به این شرح است:
بسمه تعالی
رحلت عالم جلیل‌القدر و فقیه مجاهد مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ حسین راستی‌کاشانی رحمت‌‌الله‌علیه را به خاندان مکرم و بازماندگان گرامی و به همه‌ ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. این عالم بزرگوار از جمله فضلای روشن‌بین و با اخلاصی بودند که در دوران اقامت امام راحل در نجف در جمع نزدیکان علمی و سیاسی ایشان حضور یافته و وفادارانه به نهضت مقدس ایشان کمک کردند و پس از پیروزی انقلاب در مراکز مهم و حساس به انجام خدمات برجسته پرداختند و در مسائل کشور نقش‌آفرینی کردند. از خداوند متعال بهترین پاداش صابران و مجاهدان و علو درجات برای ایشان مسألت می‌کنم.
سید علی خامنه‌ای
اول مهرماه ۹۶

ارزش‌‌های انقلابی مبنای سیاست‌‌های مجمع تشخیص
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست‌‌های کلی نظام که در مجمع تنظیم و تصویب می‌شود باید مطابق با اصول، ارزش‌ها و شاخص‌‌های انقلابی باشد. آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما پس از نخستین جلسه دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم انقلابی بودن مجمع گفت: این تأکید معظم‌له فقط منحصر به مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست، بلکه تأکیدی بر همه نهادها مانند مجلس خبرگان رهبری و حتی حوزه‌‌های علمیه است که باید انقلابی باشند و این از اصول انقلاب است که اهداف، حرکت انقلابی و نهضت اسلامی امام همواره باید زنده بماند. آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی افزود: این مسأله مهم در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مطرح و مقرر شد دبیرخانه برای تحقق این هدف و دیگر اهدافی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دور جدید مسؤولیت‌‌های مجمع تعیین کردند شاخص‌‌های لازم را مشخص و ارائه کند. وی همچنین درباره اولویت‌‌های کاری مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره جدید گفت: یکی از مسائلی که رهبر معظم انقلاب در پیوست حکم ابلاغی مطرح کردند تعیین اولویت‌‌‌بندی سیاست‌هاست و حتی چند سیاست‌گذاری را نیز ذکر و تصریح کردند، مانند سیاست‌‌های مرتبط با فضای مجازی و تأثیر آن بر جامعه، مسائل فرهنگی، مباحث مرتبط با نخبگان و بحث‌‌های متعدد دیگر و گفتند مجمع بقیه سیاست‌ها را در نظر بگیرد و عناوین سیاست‌‌‌هایی را که ابلاغ شده است اولویت‌‌‌بندی کند.

انصراف ایران از ادامه اجرای برجام در صورت تغییر یک‌طرفه
نایـب‌رئیس کمیسیــون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر غیرقانونی دانستن بازنگری برجام گفت: ایران در صورت اصلاح یکطرفه برجام از ادامه اجرای آن انصراف می‌دهد. محمد کاظمی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در واکنش به دستور ترامپ مبنی بر بازنگری برجام با تاکید بر اینکه برجام قراردادی دو طرفه است، گفت: بر اساس قراردادهای حقوقی هیچ کدام از طرفین بدون اجازه طرف مقابل حق تجدید نظر در مفاد قرارداد را ندارد. لذا بازنگری، لغو یا تغییر برجام  از سوی یکی از طرفین بدون اجازه طرف مقابل، به لحاظ حقوق بین‌الملل غیرقانونی است. نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برجام توافق بین‌المللی بین ایران و کشورهای 1+5 است که آمریکا تنها به میزان یک‌ششم این قرارداد سهم دارد، در حقیقت امضای آمریکا پایین سند برجام در کنار 5 کشور اروپایی یک واحد در مقابل ایران را تشکیل می‌دهند. وی با بیان اینکه لغو یا عدم اجرا یا اصلاح برجام به صورت یک طرفه به معنای انصراف ایران از ادامه اجرای آن خواهد بود، گفت: امکان مذاکره مجدد وجود ندارد زیرا مذاکرات برای یک بار انجام و نتیجه آن در قالب سند توافق تهیه و به امضای تمام کشورهای 1+5 هم رسیده است.


Page Generated in 0/0066 sec