printlogo


کد خبر: 181943تاریخ: 1396/7/2 00:00
نبض جامعه

مرکز ملی هشدار سریع گردوخاک اعلام کرد
حرکت توده خاک عراقی به سوی خوزستان
مرکز ملی پایش و هشدار سریع گردوخاک اداره ‌کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بروز پدیده گردوخاک در استان به علت ورود توده گردوخاک از عراق هشدار داد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.  به گزارش ایسنا، در اطلاعیه شماره 22 یکم مهرماه این مرکز آمده است: بررسی تصاویر ماهواره‌ هواشناسی نشان‌دهنده حرکت توده از سمت عراق به سمت مناطق غربی و جنوب غربی استان بویژه شهرهای آبادان و خرمشهر است که انتظار کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده گردوخاک را از امروز در مناطق یادشده خواهیم داشت. در بخش دیگر این اطلاعیه توصیه شده است بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد غیرضروری خودداری کرده و مسؤولان استان خوزستان تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

هشدار سازمان حج و زیارت نسبت به سفر با کاروان‌های غیرمجاز
روابط عمومی سازمان حج و زیارت پیرو هشدارهای قبلی دوباره نسبت به سفر به عتبات عالیات با کاروان‌‌های غیرمجاز هشدار داد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. به گزارش «وطن‌امروز»، در این اطلاعیه آمده است: روابط عمومی سازمان حج و زیارت پیرو اطلاعیه‌‌های قبلی، دوباره تاکید می‌نماید مشتاقان زیارت عتبات عالیات در عراق صرفا از طریق دفاتر خدمات زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت که اسامی آنها در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت به نشانی hajnews.ir وجود دارد، نسبت به ثبت‌نام و اعزام اقدام کنند. برای اطمینان از اینکه در کاروان‌های مجاز و تحت نظارت سازمان حج و زیارت ثبت‌نام کرده‌اند به 2 شرط توجه کنند: 1-ثبت‌نام در دفاتر مجاز بدون پرداخت هرگونه وجه بوده و هزینه سفر به‌صورت فیش بانکی مکانیزه قابل پرداخت است. ۲ - پس از ثبت‌نام در کاروان مجاز پیامکی از سوی سازمان حج و زیارت به ثبت‌نام‌کننده به منظور تایید ثبت‌نام در سیستم مورد تایید حج و زیارت ارسال خواهد شد. با عنایت به اینکه سفر از طریق افراد حقیقی و حقوقی غیرمجاز موجب بروز مشکلاتی جدی برای زائران محترم می‌شود، سازمان حج و زیارت مجددا ضمن هشدار نسبت به پیامدهای احتمالی تشرف از طریق مجموعه‌‌های غیرمجاز، تاکید می‌کند علاقه‌مندان علاوه بر مراجعه مستقیم به دفاتر خدمات زیارتی می‌توانند مستقیما در سامانه عتبات به نشانی atabat.org.ir ثبت‌نام کنند.

امنیت تهران مطلوب است
رئیس پلیس پایتخت گفت: پلیس با همکاری تمام یگان‌ها از جمله یگان امداد، پلیس پیشگیری و... در آماده‌باش کامل بوده و خوشبختانه وضعیت امنیتی تهران نیز برابر گزارش‌های رسیده به ما مطلوب است و تاکنون هیچ مشکلی نداشته‌ایم. به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در حاشیه حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه شاهد هاجر با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت ترافیکی تهران گفت: اگرچه شاهد افزایش بیش از 30 درصدی در حجم ترافیک تهران بودیم اما با اقدامات انجام شده می‌توانم بگویم وضعیت ترافیک در بسیاری از معابر تهران از شنبه هفته گذشته بهتر بود. وی با بیان اینکه این اقدامات در پی تلاش‌ها و آماده‌باش ماموران ما ایجاد شده است، گفت: خوشبختانه ماموران پلیس راهور اجازه ندادند ترافیک برای مردم آزار ایجاد کند و البته مردم نیز باید با پلیس همکاری کنند. رئیس پلیس پایتخت درباره وضعیت امنیتی تهران نیز گفت: پلیس با همکاری تمام یگان‌ها از جمله یگان امداد و پلیس پیشگیری در آماده‌باش کامل بوده و خوشبختانه وضعیت امنیتی تهران نیز برابر گزارش‌های رسیده به ما مطلوب بوده و تاکنون هیچ مشکلی نداشته‌ایم. سردار رحیمی با بیان اینکه استقرار ماموران پلیس در اطراف مدارس ادامه دارد، گفت: وضعیت ترافیکی تهران نیز عادی و مطلوب گزارش شده است.


Page Generated in 0/0064 sec