printlogo


کد خبر: 181951تاریخ: 1396/7/2 00:00
پرچم‌های رژیم صهیونیستی در همایش حامیان بارزانی به چه معناست؟
رژیم اشغالگر کردستان

برافراشته شدن پرچم‌های رژیم صهیونیستی در اجتماع حامیان مسعود بارزانی در حمایت از همه‌پرسی 25 سپتامبر، ماهیت اسرائیلی طرح جدایی کردستان عراق را عیان کرد.
در همایش بزرگ روز جمعه طرفداران حزب دموکرات کردستان عراق که رئیس غیرمشروع اقلیم در آن بر برگزاری همه‌پرسی در روز دوشنبه به هر قیمتی تاکید کرد، برخی از حاضران پرچم رژیم صهیونیستی را به‌نشانه قدردانی از حمایت تل‌آویو از این همه‌پرسی بلند کردند و همراه کارناوال شادی به حرکت درآوردند. علاوه بر این حامیان دموکرات‌ها پرچم آمریکا را هم در همایش مزبور در دست داشتند.
البته این نخستین بار نبود که پرچم این رژیم جنایتکار در معابر اربیل آفتابی می‌شود و رابطه تنگاتنگ مافیای بارزانی با اسرائیل از دهه‌های پیش نیز بر کسی پوشیده نیست. در همین حال به نظر می‌رسد رویکرد اربیل در برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی در دیگر مناطق عراق که خارج از اقلیم قرار دارند از جمله استان کرکوک و دشت نینوا با جمعیت قابل توجه عرب و ترکمان، کاملا برگرفته از رویکرد اشغالگرانه تنها حامی رسمی خارجی‌اش یعنی رژیم اسرائیل است. در مقابل اهالی این مناطق که نگران اشغال سرزمین‌های‌شان توسط مافیای بارزانی هستند تهدید کرده‌اند کسانی که صندوق‌های همه‌پرسی را بیاورند در تابوت قرار داده و به اربیل پس می‌فرستند. بارزانی در همایش مزبور به دروغ مدعی شد برگزاری همه‌پرسی دیگر در دست دولت اقلیم نیست اما اشارات او به اصرار برای انجام این کار و سپس مذاکره با بغداد و احزاب مخالف کرد کاملا حکایت از نیتش  برای استفاده از همه‌پرسی به منظور معامله برای ماندن در قدرت دارد.
این در حالی است که حزب اتحادیه میهنی، دومین حزب اصلی اقلیم به مرکزیت سلیمانیه، دومین شهر بزرگ کردستان عراق نه تنها دچار دودستگی بر سر برگزاری همه‌پرسی در روز دوشنبه شده بلکه جناح سنتی میهنی‌ها به رهبری جلال طالبانی نیز به طور غیررسمی اعلام کرده طرح بدیل آمریکایی‌ها برای تعویق دو ساله همه‌پرسی را مقبول یافته است. جناح جدید به رهبری برهم صالح هم پیش‌تر موافقت خود را با تعویق انتخابات اعلام کرده بود که مورد تایید مخالفان رژیم بارزانی یعنی احزاب تغییر (گوران) و جماعت اسلامی کردستان نیز هست. در حقیقت خواست اصلی همه این گروه‌ها، پایان دیکتاتوری بارزانی بر اقلیم و  منوط کردن برگزاری همه‌پرسی به رفتن مافیای بارزانی از قدرت است. خواسته‌ای که ثابت می‌کند، رژیم کردستان موهوم بارزانی در اربیل هم از نگاه بخش زیادی از کردها اشغالگر محسوب می‌شود و هم از نگاه عراقی‌ها و همسایگان عراق.
 


Page Generated in 0/0077 sec