printlogo


کد خبر: 181961تاریخ: 1396/7/2 00:00
چهارگوشه

آزمایش احتمالی بمب هیدروژنی توسط کره‌شمالی
کره‌جنوبی و چین، شنبه از ثبت زمین‌لرزه‌ای ۴/ ۳ ریشتری در کره‌شمالی و در 20 کیلومتری منطقه‌ای که اخیرا آزمایش هسته‌ای در آن انجام گرفته بود، خبر دادند. خبرگزاری دولتی چین نیز اعلام کرد این لرزش احتمالا ناشی از آزمایشی جدید در کره‌شمالی بوده است. مؤسسه هواشناسی کره‌جنوبی نظری خلاف این ارائه داده و می‌‌گوید این زلزله بر اساس برآوردهای اولیه عاملی طبیعی داشته است. پیش از این زمین‌لرزه‌هایی در کره‌شمالی رخ داده که نتیجه آزمایش‌های هسته‌ای این کشور بوده است. کره‌شمالی، جمعه در پاسخ به تهدیدهای رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داد یک بمب هیدروژنی را آزمایش خواهد کرد.

رقص آل‌خلیفه با ساز صهیونیست‌ها
پادشاه بحرین که هفته گذشته طی اظهاراتی اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد، حالا رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند ولیعهد این کشور پادشاهی، در مراسمی که مرکز صهیونیستی «شمعون ویزنتال» در لس‌آنجلس برگزار کرد، با همراهی هیاتی 40 نفره حضور داشت و ارکستر ملی بحرین نیز سرود اسرائیل را نواخت و مقامات عرب به احترام آن ایستادند. هفته پیش بود که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد روابط با کشورهای عربی در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگر در تاریخ اسرائیل است.

دست رد عون  به سینه مقام آمریکایی
الاخبار اعلام کرد میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در جریان حضورش در نیویورک، درخواست دیوید ساترفیلد، معاون وزیر خارجه آمریکا برای دیدار را رد کرده است. این روزنامه لبنانی به نقل از منابع آگاه گزارش داد رئیس‌جمهوری لبنان دیدار با یک مقام در چنین سطحی را نمی‌پذیرد. رئیس‌جمهوری لبنان که هفته پیش برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، در میهمانی رئیس‌جمهوری آمریکا نیز شرکت نکرد که مشاور عون دلیل آن را «پروتکلی» اعلام کرد.

اسارات 2 سرباز سعودی در خاک عربستان
منابع یمنی از اسارت 2 سرباز عربستانی در منطقه نجران واقع در جنوب عربستان توسط نیروهای انصارالله خبر داد. شبکه ماهواره‌ای المسیره وابسته به انصارالله ویدئویی را از 2 سرباز ارتش عربستان پخش کرد که این افراد می‌گفتند 4 روز قبل در ارتفاعات رعد واقع در منطقه بخران در مرزهای مشترک یمن با عربستان به اسارت نیروهای وابسته به انصارالله درآمدند. این منطقه بیش از 2 سال است شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای عربستانی و انصارالله است. هنوز مسؤولان عربستانی هیچ واکنشی نسبت به این مساله نداشته‌اند. اواخر مارس ۲۰۱۶ مسؤولان عربستانی ۹ اسیر خود را در مقابل ۱۰۰ اسیر انصارالله تحویل گرفتند.

درگذشت رهبر سابق اخوان
رهبر سابق اخوان‌المسلمین مصر در زمان گذراندن دوران حبس خود و در بیمارستان قصر العینی درگذشت. محمدمهدی عاکف، عصر جمعه بدون حضور مردم و در سایه تدابیر شدید امنیتی پلیس در قبرستانی در شهر نصر به خاک سپرده شد. عاکف از سال 2004 تا 2010 رهبر اخوان‌المسلمین بود و نخستین رهبر این گروه فراملی بود که از این سمت کناره‌گیری کرد. او بعد از سرنگون شدن دولت اخوان‌المسلمین در 2013، راهی زندان شد.

مصر و سوریه در مسیر ازسرگیری روابط
تعدادی از اعضای پارلمان سوریه با هیاتی از مصر در شهر دمشق برای ازسرگیری روابط 2 کشور دیدار کرده و 2 طرف بر لزوم تقویت نقش قاهره در ازسرگیری روابط 2 کشور تاکید کردند. به نوشته سانا، در این دیدار 2 طرف بر اهمیت تقویت همکاری‌ها و روابط میان سوریه و مصر تاکید کردند بویژه که روابط این دو کشور در سطح مردمی قطع نشده و هر دو ملت با دشمنی مشترک مواجهه هستند. جانست قازان، رئیس انجمن دوستی پارلمان سوریه و مصر گفت: پیروزی سوریه بر تروریسم نزدیک است و ما افزایش تلاش‌ها و همکاری‌ها برای رهایی از این آفت را خواستاریم.
 


Page Generated in 0/0252 sec