printlogo


کد خبر: 181973تاریخ: 1396/7/2 00:00
اخبار

پخش «ویلایی‌ها» به مناسبت هفته دفاع‌مقدس
سعید خندق‌آبادی گفت به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع‌مقدس فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» از آثار ارزشمند حوزه دفاع‌مقدس توسط موسسه سوره وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری عرضه شد. به گزارش تسنیم، خندق‌آبادی با اعلام این خبر افزود: بدون شک، تولید و توزیع فیلم «ویلایی‌ها» نخستین ساخته منیر قیدی یک ظرفیت خیلی خوب و مؤثر در شبکه نمایش خانگی است، زیرا این فیلم سراغ سوژه‌ای رفته که در تاریخ سینمای دفاع‌مقدس به آن نپرداخته‌اند؛ وی در ادامه با اشاره به انتشار و عرضه مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به مناسبت ایام محرم و عاشورا نیز گفت:‌ مستند بلند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» حماسه عاشورا را در 2 فاز به تصویر می‌کشد. در فاز نخست، مروری بر حرکت حماسی امام حسین (ع) از ابتدا تا پس از شهادت در روز عاشورا دارد و در فاز بعدی، چگونگی عزاداری در فرهنگ‌های مختلف در جهان را در ماه محرم بررسی می‌کند. این مستند محصول سازمان سینمایی حوزه هنری انقلاب اسلامی است که شهاب حسینی بازیگر مطرح سینمای ایران راوی آن است.

۸۳ کشور متقاضی حضور در جشنواره «مسیر عشق»
هنرمندان ۸۳ کشور جهان با ارسال ۷۷۷ اثر، متقاضی شرکت در جشنواره «مسیر عشق» شده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از میان آثار بین‌المللی متقاضی حضور در جشنواره، ۳۵۴ فیلم داستانی کوتاه و سینمایی، ۱۸۰ اثر مستند (کوتاه، نیمه بلند و بلند)، ۸۸ اثر پویانمایی، ۱۰۳ اثر نماهنگ، ۴۴ اثر فیلمنامه و ۸۰ عنوان عکس بوده است. در حال حاضر کارشناسان ستاد برگزاری جشنواره در حال انتخاب آثار مرتبط با موضوعات جشنواره هستند و در روزهای آینده اسامی آثار راه یافته به بخش رقابتی نیز برای ارزیابی داوران اعلام خواهد شد. نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» با موضوع اربعین حسینی از اول تا ۵ آبان امسال در ۲ شهر مقدس مشهد و کربلای معلا برگزار خواهد شد.

رادیو محرم آغاز به کار کرد
همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) و گرامیداشت حماسه جاودان کربلا، رادیو محرم آغاز به کار کرد.  به گزارش فارس، «شبکه رادیویی محرم» که به صورت 24 ساعته  اقدام به  پخش مداحی، اشعار عاشورایی، پیام‌های اخلاقی، تبیین سبک زندگی براساس آموزه‌های حماسی پرشور حسینی، شعرخوانی،کلام بزرگان و موضوعات متعدد و مرتبط دیگر با نهضت حسینی  می‌کند، با انتخاب قطعات مناسب و فاخر عاشورایی، علاوه بر استفاده فردی، شرایط لازم برای فضاسازی عزاداری‌ها در هیات‌های مذهبی  و  ایستگاه‌های صلواتی را نیز  مهیا کرده است. رادیو محرم از 31 شهریور، مصادف با اول محرم و به همت همکاران رادیو معارف رسما کار خود را آغاز کرد. این شبکه از طریق طول موج اف ام ردیف 95/5 مگاهرتز، گیرنده‌های دیجیتال (رادیو نما)  و همچنین از طریق اپلیکیشن تلفن همراه رادیو به نشانی www.iranseda.ir قابل دریافت است.

 


Page Generated in 0/1113 sec