printlogo


کد خبر: 181982تاریخ: 1396/7/2 00:00
اخبار

تهدید اتحادیه جهانی به تعلیق کشتی ایران به‌دلیل دخالت وزارت ورزش
اتحادیه جهانی کشتی به دلیل آنچه دخالت وزارت ورزش در امور فدراسیون کشتی می‌خواند، بار دیگر به اساسنامه اصلاحی فدراسیون کشتی ایران ایراد گرفت.
به گزارش ایسنا، در چند هفته گذشته فدراسیون کشتی از ارسال اساسنامه اصلاحی و مورد تایید مجمع این فدراسیون به اتحادیه جهانی کشتی خبر داد و اعلام کرد منتظر تایید نهایی این اتحادیه است. شنیده‌ها حاکی است اتحادیه جهانی به اساسنامه اصلاحی یادشده نیز ایراد گرفته و اعلام کرده به دلیل اینکه وزیر ورزش یا معاون وی عضو رای‌دهنده هستند، این موضوع با اصول خودمختاری که در جنبش المپیک عنوان شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، هم‌راستا نیست. گفته می‌شود این مهم‌‌‌‌‌ترین ایرادی است که اتحادیه جهانی کشتی به اساسنامه اصلاحی وارد و اعلام کرده منتظر اصلاح این مورد در پیشنهاد جدید است. حال باید دید واکنش وزارت ورزش و فدراسیون کشتی به این موضوع چه خواهد بود و آیا سایه تعلیق همچنان بر سر کشتی کشور خواهد ماند. اتحادیه جهانی کشتی چندی پیش با برشمردن یکسری ایرادات به اساسنامه فدراسیون کشتی خواستار رفع این ایرادات شد و تهدید کرد در صورتی که ایرادات یادشده مطابق نظر اتحادیه جهانی برطرف نشود، کشتی ایران را تعلیق خواهد کرد.

وثوق‌احمدی: محرومیت طارمی از جمعه آغاز شده است
رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال می‌گوید محرومیت طارمی از روز جمعه آغاز شده است. روزبه وثوق‌احمدی درباره محرومیتی که برای باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی ایجاد شده، اظهار کرد: متاسفانه با رأیی که فیفا علیه پرسپولیس و طارمی صادر کرده، طارمی از تاریخ ابلاغ این نامه یعنی روز جمعه دیگر نمی‌تواند در هیچ بازی رسمی به میدان برود. همچنین باشگاه پرسپولیس از دو پنجره نقل‌وانتقالات داخلی و بین‌المللی محروم شده است. طارمی و پرسپولیس در مجموع محکوم به پرداخت ۷۸۹ هزار و ۵۰۰ یورو جریمه به عنوان غرامت شدند. رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که اگر پرسپولیس تا یک ماه دیگر جریمه‌هایش را پرداخت نکند با جریمه سنگین‌تری مواجه می‌شود؟ گفت: آرای فیفا عموما به این صورت است که ۳۰ روز پس از تاریخ ابلاغ دادنامه، وقت دارد تا بدهی و مبلغ محکومیتش را پرداخت کند. در رای هم قید شده اگر تا ۳۰ روز بعد که از جمعه آغاز شده پرسپولیس جریمه را پرداخت نکند جریمه دیگری از سوی کمیته انضباطی فیفا اعمال می‌شود. او درباره مهلت باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی برای اعتراض به حکمی که علیه‌شان صادر شده، اظهار کرد: آنها می‌توانند تا
۲۱ روز بعد از ابلاغ دادنامه به CAS اعتراض‌شان را ابلاغ کنند. اعتراض به CAS به معنای توقف محرومیت نیست، مگر اینکه تقاضای دستور موقت شود و این دادگاه هم با آن موافقت کند که تا زمانی که CAS به آن رسیدگی می‌کند محرومیت تعلیق شود که این در روزهای آینده اعلام می‌شود. در نتیجه طارمی نمی‌تواند در دیدار مقابل الهلال به میدان برود.

ادعای عجیب سعودی‌ها: برانکو پیشنهاد تمدید قراردادش را رد کرد
رسانه‌های سعودی قبل از دیدار حساس پرسپولیس برابر الهلال از بحران در سرخپوشان ایرانی سخن به میان آوردند. 2 تیم فوتبال پرسپولیس و الهلال عربستان سه‌شنبه باید در دور رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در امارات به مصاف هم بروند. رسانه‌های سعودی قبل از این دیدار ادعاهای عجیبی را مطرح کردند. روزنامه‌های الوسط و الریاض و چند روزنامه دیگر عربستانی با تیتر «بحران در پرسپولیس قبل از دیدار برابر الهلال» از وضعیت نامناسب باشگاه پرسپولیس سخن به میان آوردند. روزنامه الریاض نوشت: حریف ایرانی قبل از بازی برابر الهلال به مشکل خورده است. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات این باشگاه ایرانی درخواست مدیران باشگاه برای تمدید قراردادش را رد و اعلام کرده که در صورت صعود تیم فوتبال پرسپولیس به دور بعد، قراردادش را تمدید خواهد کرد. این روزنامه عربستانی همچنین نوشت که علیرضا بیرانوند 2 روز پیش در تمرین پرسپولیس با آسیب‌دیدگی‌ مواجه شده و شاید به دیدار برابر الهلال نرسد. این ادعای روزنامه سعودی در حالی است که آسیب‌دیدگی‌ بیرانوند جدی نبود و او در دیدار برابر سپاهان هم به میدان رفت.


Page Generated in 0/0055 sec