printlogo


کد خبر: 181994تاریخ: 1396/7/3 00:00
اخبار

ثبت‌نام ۵۰ هزار تهرانی در سامانه کارورزی
رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان تهران با اشاره به اینکه ۵۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه در سامانه کارورزی تهران ثبت‌نام کرده‌‌اند، گفت: تعداد سهمیه استان تهران در این طرح ۷ هزار و ۵۰۰ نفر است که تاکنون نزدیک به ۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. به گزارش تسنیم، مجید طهرانیان با اشاره به شرایط ویژه دولت برای تشویق کارفرمایان به اجرای این طرح افزود: اگر پس از دوره کارآموزی، افراد آموزش‌دیده بخواهند در این مراکز فعال شوند، دولت حق بیمه و یک سوم حداقل حقوق وزارت کار را پرداخت خواهد کرد. وی با اشاره به وجود 7 مرکز آموزشی برای بانوان در تهران یادآور شد: یکی از مهم‌ترین وظایف این مراکز، آموزش بانوان با اولویت سرپرست خانوار است که در همین راستا، امسال نزدیک به 200 هزار نفر ساعت تعهد آموزش در حوزه زنان سرپرست داریم.

خودرویی‌ها بورس را تکان دادند
در محاسبه بازدهی شاخص‌‌های بورس منطقه خاورمیانه نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس تهران در هفته پایانی تابستان با رشد 8/2 درصدی بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داده است. به گزارش تسنیم، در جریان معاملات آخرین هفته تابستان امسال حجم معاملات به 4486 میلیون سهم و ارزش آن به 10322 میلیارد ریال رسید که به ترتیب 95 و 84 درصد افزایش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران نیز در پایان معاملات این هفته به عدد 3392 هزار و 515 میلیارد ریال رسید که حکایت از رشد 3 درصدی دارد. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نیز در این مدت به عدد 85832 واحد رسید که 2308 واحد افزایش داشته است. صنایع «فلزات اساسی» هم با 1/31 درصد، «خودرو و ساخت قطعات» با 14 درصد و «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» با 7/7 درصد بیشترین حجم معاملات هفتگی و صنایع «فلزات اساسی» با 5/35 درصد، «خودرو و ساخت قطعات» با 7/19 درصد و «استخراج کانه‌‌های فلزی» با 1/17 درصد بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. همچنین در محاسبه بازدهی شاخص‌‌های بورس منطقه خاورمیانه نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس تهران (TEDPIX) با رشد 8/2 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس استانبول (BIST100) با افت
4/3 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادند. در شهریورماه امسال نیز صنعت «اطلاعات و ارتباطات» با بازدهی 53/21 درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت «استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف» با افت با 4/23 درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.

هایما S5 رونمایی شد
مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان از پیش‌فروش خودرو هایما S5 از دیروز خبر داد و گفت: این خودرو در فاصله دی تا اسفند وارد بازار می‌شود. به گزارش تسنیم، بیژن زاهدی‌فر از برنامه‌‌ریزی برای تولید سالانه 240 تا 260 دستگاه خودرو در این سایت خبر داد و اظهار داشت:  هایما 5S محصولی است که در سطح جهانی با نام کامپکت کراس‌اوور شناخته می‌شود. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است. وی هیچ اشاره‌ای به قیمت این محصول نکرد.

توزیع ۷۵ هزار تن آرد یارانه‌ای
شهر تهران بیشترین نانوا‌ها را به اندازه 5/5 استان دارد و ماهانه بیش از ۷۵ هزار تن آرد یارانه‌ای به نانوا‌ها می‌دهیم. به گزارش خبرگزاری صداوسیما غلامرضا مظاهری، مدیر امور آرد و نان استان تهران در این‌باره گفت: بیش از ۷۰ درصد نانوایی‌ها در تهران آرد مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی خریداری می‌کنند. مظاهری از وجود ۳۸ کارخانه تامین آرد در استان تهران سخن گفت و افزود: این آرد با حواله در اختیار نانوا‌ها قرار می‌گیرد و اخیرا بحث دولت الکترونیک در حوزه آرد نیز پیاده شده است و سامانه کشوری فروش آرد یارانه‌ای را با کمک بانک سپه راه‌اندازی کرده‌ایم و همه نانواهای کشور از این سامانه خریداری می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0054 sec