printlogo


کد خبر: 181996تاریخ: 1396/7/3 00:00
اخبار

انتقاد نمایندگان از بی‌توجهی به‌ سپرده‌گذاران مؤسسات مالی
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از عدم تعیین تکلیف گزارش ماده ۲۳۶ مجلس درباره مؤسسه مالی و اعتباری کاسپین انتقاد کرد. علی مطهری که دیروز در غیاب لاریجانی ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، گفت: گزارش مجلس درباره اعمال ماده ۲۳۶ درباره تخلفات انجام شده مربوط به موسسه کاسپین به قوه‌قضائیه فرستاده شده که باید نتیجه را اعلام کنند، البته متاسفانه قوه‌قضائیه درباره رسیدگی به پرونده‌های مربوط به ماده ۲۳۶ کار را به سرعت پیش نمی‌برد. نایب‌رئیس مجلس تاکید کرد: اگر این موضوع درباره موسسات مالی همچون کاسپین براساس گزارش مجلس به قوه‌قضائیه تعیین تکلیف نشود، مجلس راه‌حل دیگری را برای حل این مشکل اتخاذ می‌کند. این موضوع ناظر به بحث بیمه شخص ثالث نیز است. در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی‌دلیگانی گفت: چندین روز است سپرده‌گذاران مؤسسه ثامن، آرمان و پردیسبان مقابل قوه‌قضائیه تحصن کرده‌اند و این مؤسسات ورشکسته مشکلات زیادی را برای خانواده‌های ایرانی ایجاد کرده‌اند.


 طرح افزایش وام مسکن روی میز
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی از ارائه پیشنهاد به دولت برای افزایش میزان وام مسکن، کاهش مدت سپرده‌گذاری و همچنین افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات خبر داد. به گزارش مهر، حامد مظاهریان در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تسهیل شرایط وام خرید مسکن گفت: نرخ سود تسهیلات مسکن یکم در بافت‌های فرسوده ۸ درصد و در دیگر مناطق شهری 5/9 درصد است؛ براساس شرایط فعلی حاکم بر این صندوق تا سقف میزان پس‌انداز متقاضی در 2 دوره 6 ماهه تسهیلات مسکن پرداخت می‌شود که سقف این تسهیلات در تهران ۸۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرها نیز ۴۰ میلیون تومان است. وی ادامه داد: سیاست ما این است که میزان این تسهیلات را افزایش و در عین حال دوره سپرده‌گذاری تسهیلات صندوق مسکن یکم را از 2 دوره 6 ماهه به 2 دوره 5 ماهه کاهش دهیم به نحوی که سپرده‌گذاران به جای انتظار یک‌ساله برای دریافت این تسهیلات بتوانند در یک دوره ۱۰ ماهه از تسهیلات صندوق مسکن یکم بهره‌مند شوند.


همدستی متخلفان برای اختلاط برنج
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران از همدستی گروهی متخلف برای اختلاط برنج مرغوب ایرانی با نامرغوب خارجی از شمال کشور تا تهران خبر داد. محمد آقاطاهر در گفت‌وگو با صداوسیما،  با اشاره به درآمد نادرست ناشی از اختلاط برنج و عرضه آن در بازار افزود: این روش سبب اختلاف در بازار و گمراه شدن مصرف کننده می‌شود. وی اختلاط برنج را فاجعه دانست و تصریح کرد: تشخیص برنج مخلوط شده فقط برای کارشناسان خبره امکان‌پذیر است و مردم برای جلوگیری از این سوءاستفاده فقط از واحدهای صنفی دارای جواز خرید کنند. آقاطاهر با اشاره به ثبات قیمت کالاهای پرمصرف ماه محرم در بازار افزود: کالاهای مورد نیاز ماه محرم به‌طور کامل تامین شده است. وی حجم مصرف اقلام مورد نیاز محرم را در این روزها 2 برابر قبل اعلام کرد و ادامه داد: برنج ممتاز ایرانی در بازار عمده‌فروشی از کیلویی ۱۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود که البته این برنج به دلیل تازگی فعلاً برای مصرف مناسب نیست. وی با اشاره به واردات برنج خارجی پیش از اعمال ممنوعیت ورود این کالا افزود: برنج خارجی هم‌اکنون از ۴۵۰۰ تا ۵۲۵۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.


Page Generated in 0/0055 sec