printlogo


کد خبر: 182001تاریخ: 1396/7/3 00:00
نبض جامعه

سازمان حج و زیارت اعلام کرد
بازگشت بیش از 80 هزار زائر ایرانی  به کشور
همزمان با بازگشت بیش از 80 هزار زائر ایرانی به کشور، تعداد حجاج کشورمان در عربستان سعودی به حدود 3200 نفر رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، ستاد مدینه منوره سازمان حج و زیارت اعلام کرد عملیات بازگشت زائران ایرانی از عربستان بامداد روز سه‌شنبه چهارم مهرماه پایان می‌یابد. در این اطلاعیه آمده است: از 40289 زائر مدینه بعد که در قالب 287 کاروان وارد مدینه‌منوره شده‌‌اند تا پایان روز گذشته (یکشنبه) 37590 نفر از حجاج در قالب 272 کاروان با 142 پرواز به میهن اسلامی بازگشته‌اند. در این اطلاعیه تعداد حجاجی که دیروز از طریق فرودگاه مدینه‌منوره به کشور منتقل شدند 2563 نفر در قالب 25 کاروان با 9 پرواز عنوان شده است. همچنین 3239 زائر مدینه بعد نیز تا بامداد روز سه‌شنبه به کشورمان باز خواهند گشت. شهر مکه مکرمه نیز از روز جمعه (31 شهریورماه) از زائران ایرانی خالی شد. زائران مدینه بعد پس از اقامت 5 روزه در این شهر و زیارت بارگاه خاتم‌النبیین حضرت محمد مصطفی(ص) و صدیقه‌طاهره(س) و جنه‌البقیع به کشور بازمی‌گردند. گفتنی است امسال 86 هزار و 300 زائر ایرانی به سرزمین وحی
سفر کردند.

امروز، آخرین مهلت شرکت در فراخوان جذب هیأت علمی
متقاضیان شرکت در هجدهمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور تا امروز دوشنبه سوم مهرماه ۹۶ برای ثبت‌نام مهلت دارند. به گزارش مهر، ثبت‌نام متقاضیان شرکت در هجدهمین فراخوان نیمه‌متمرکز جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از روز شنبه ۲۵شهریور ماه ۹۶ آغاز شد. متقاضیان شرکت در این فراخوان تنها امروز فرصت دارند با مراجعه به سامانه هجدهمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی به نشانی اینترنتی https://farakhanjazb.msrt.ir  در این فراخوان ثبت‌نام کنند. بر اساس زمان‌بندی برنامه‌ریزی شده توسط مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، هیات‌های جذب دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌توانند از ۱۵ مهرماه الی ۱۵ دی‌ماه 96 پرونده افراد ثبت‌نام کرده را بررسی و به مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم ارسال کنند. مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم  نیز بررسی‌های خود را از ۱۶ دی‌ماه تا اول اسفندماه ۱۳۹۶ انجام داده و نتیجه را به متقاضی اعلام می‌کند.

هوشیاری یک معلم  مانع کودک‌ربایی شد
دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: با هوشیاری و دقت عمل یک معلم، کودکی
8 ساله که از سوی فردی ربوده شده بود، نجات پیدا کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، شاکرمی، دادستان کرج گفت: فرد کودک‌ربا به بهانه پرسیدن آدرس از دختربچه‌ای 8 ساله، او را ربوده و سوار بر خودروی پراید از منطقه محل سکونت کودک خارج می‌شود و سپس در منطقه گوهردشت کودک را از خودرو پیدا می‌کند که در همین حین رفتار غیرعادی این فرد و کودک از سوی یکی از شهروندان که معلم است، مورد توجه قرار می‌گیرد. دادستان کرج افزود: این معلم شریف با مشاهده وضعیت، بلافاصله به سمت آنها رفته و سوالی از کودک پرسیده و با مشاهده اضطراب کودک او را در آغوش می‌کشد که در همین حین متهم اقدام به فرار می‌کند. شاکرمی گفت: با فرار متهم، سایر عابران متوجه موضوع شده و با سرعت عمل مأموران نیروی انتظامی و همکاری مردم متهم دستگیر می‌شود. به گفته دادستان کرج، پرونده جهت شناسایی و جلب متهمان دیگر و بررسی سوابق احتمالی متهم در زمینه کودک‌ربایی و کودک‌آزاری در جریان رسیدگی است.


Page Generated in 0/0059 sec