printlogo


کد خبر: 182007تاریخ: 1396/7/3 00:00
کوتاه و گویا

 دکتر ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در آخرین جلسه شورای معاونان جمعیت هلال‌احمر در دوره مدیریت خود با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر در اصل همان «مردم» هستند، بر این مهم تاکید کرد که هیچ خدمتی در چنین نهاد مردمی به پایان نمی‌رسد و هر کس در این جمعیت خدمت کند، به علت ویژگی منحصر به‌فرد آن، همچنان به عنوان داوطلب در این جمعیت مانده و از اهداف آن حمایت خواهد کرد.
 تمام خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) تا تاریخ 20 مهرماه 96 با 50 درصد تخفیف در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. با توجه به ظرفیت محدود این طرح، اولویت با کسانی است که زودتر اقدام کنند. متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 56277156-021 و 56277152-021 یا اکانت تلگرام icanservices @ تماس بگیرند.
 دومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی عکس میکروسکوپی مهرماه 96 و اردیبهشت ماه 97 به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود. این برنامه‌ها با هدف ارتقای فضای پژوهشی و رقابتی مهندسی مواد و با حضور نخبگان داخلی و بین‌المللی حوزه مهندسی مواد اجرایی خواهد شد.
 نماینده ولی فقیه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: شهید حججی به برکت فرهنگ ایثار و شهادت در اذهان و دل‌ها جا گرفت و به الگوی نسل جوان مبدل شد. حجت‌الاسلام شهیدی شنبه اول مهرماه در دیدار با خانواده شهید محسن حججی در شهرستان نجف‌آباد با اشاره به تأثیر خصوصیات خانواده شهید حججی بر پرورش این شهید والامقام تصریح کرد: شهید حججی مربوط به اسلام، کشور، انقلاب، امام و رهبری است و خانواده این شهید باید افتخار کند که چنین فرزندی با خصوصیات والای اسلامی به جامعه اسلامی تحویل داده است.
 نمایشگاه کتابخانه‌ تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ماه مهر به کتاب‌های مرجع غیرفارسی اختصاص یافت. علاقه‌مندان ادبیات کودکان، نویسندگان، مربیان و پژوهشگران فرصت دارند تا پایان مهر با مراجعه به کتابخانه تخصصی کانون از کتاب‌های مرجع کودک و نوجوان دیگر کشورها دیدن کنند.
 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان از صدور حکم محکومیت 962 میلیون ریالی عاملان قاچاق برنج خبر داد. بهرام براری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان از یک دستگاه خودرو تعداد 604 کیسه برنج قاچاق کشف کردند که پس از صورتجلسه، پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به شعبه سوم ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.
 دکتر ناصر پارسا، متخصص ژنتیک و سرطان در آستانه برگزاری کنگره سرطان غرب آسیا گفت: برای به‌وجود آمدن یک سلول سرطانی 100 درصد تغییرات ژنتیکی پایه تولیدات توده‌های سرطانی می‌شوند. وی افزود: بهترین راه پیشگیری از سرطان‌های توارثی پیشگیری اولیه است. سرطان‌های توارثی در سطح دنیا شیوع بیشتری دارد. هدف اصلی ما شناسایی افراد مستعد ابتلا به سرطان و پیشگیری از ابتلا به بیماری در مراحل اولیه است. اگرچه در سرطان‌های توارثی ژنتیک حرف اول را می‌زند اما سبک زندگی چندان بی‌تاثیر نیست، بنابراین می‌توان از تغییر در سبک زندگی به عنوان یک ابزار پیشگیرانه استفاده کرد.
 


Page Generated in 0/0061 sec