printlogo


کد خبر: 182015تاریخ: 1396/7/3 00:00
اخبار

پخش همزمان «آلزایمر» از ۲ شبکه سیما
مجموعه مستند «آلزایمر» با موضوع بررسی تطبیقی یادمان‌های دفاعی و جنگ در جهان روی آنتن می‌رود. به گزارش فارس، این مجموعه مستند به کارگردانی «نوید سالاری‌مقدم» و تهیه‌کنندگی اسماعیل ارجمندی و ابراهیم ارجمندی در گروه برنامه‌های تلویزیونی مرکز بسیج صداوسیما تولید شده است. بنا بر این گزارش، این مجموعه که در 6 قسمت تولید شده، به طور موازی از شبکه سه ساعت 24 و شبکه مستند ساعت 22:30 روی آنتن می‌رود. در این مجموعه برنامه تلاش شده است زبان فیلم قابل قبول برای جامعه متخصص و همچنین قابل فهم برای عموم مردم باشد و این سوال کلیدی را دنبال می‌کند که «شهر چگونه وقایع تاریخی، رخدادها و قهرمان‌های خود را برای شهرنشینان روایت می‌کند؟ و این روایت چگونه توسط مردم تجربه می‌شود؟» قسمت اول «آلزایمر» شکل‌گیری فضای کلی مستند حول سوال فوق و بررسی تطبیقی برخورد با تاریخ و هویت در فضای شهری میان ایران و ایتالیا و دیگر کشورها را بررسی می‌کند و قسمت دوم بررسی تطبیقی المان‌های روایتگر تاریخ و هویت در شهرهای کشورهای مختلف از جمله روسیه را در دستور کار دارد. همچنین قسمت سوم به مقایسه ساخت یادمان‌ها برای جنگ‌های تاریخی در کشورهای مختلف مثل فرانسه، ایتالیا،  روسیه، ایران و … می‌پردازد و قسمت چهارم مقایسه یادمان‌های جنگ ایران و عراق در 2 کشور را در دستور کار دارد. قسمت پنجم روایت قهرمانان زن و تاریخ‌ساز جهان در شهرهای‌شان در مقایسه با ایران است و قسمت ششم در رابطه با موزه‌ها با نام «فراموشخانه» است. در خلال این قسمت سفری به موزه جنگ مسکو و استانبول و مقایسه‌ای با موزه‌های جنگ تهران، خرمشهر و ایران باستان در تهران صورت می‌گیرد.

«تنگه ابوغریب» جلوی دوربین رفت
فیلمبرداری فیلم سینمایی «تنگه ابوغریب» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان در شهرک دفاع‌مقدس آغاز شد. به گزارش تسنیم، فیلمبرداری فیلم سینمایی «تنگه ابوغریب» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان و کارگردانی بهرام توکلی در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس آغاز شد. در نخستین روزهای فیلمبرداری این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس، جواد عزتی، حمید آذرنگ، علی سلیمانی و مهدی قربانی جلوی دوربین حمید خضوعی‌ابیانه رفتند. قرار است فیلمبرداری بخش عمده این فیلم در اطراف تهران انجام شود و سپس گروه برای ضبط سایر بخش‌ها به جنوب برود. گفتنی است، فیلم سینمایی «تنگه ابوغریب» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان و کارگردانی بهرام توکلی جدیدترین محصول مرکز فیلم و سریال سازمان اوج است که در ژانر دفاع‌مقدس در حال تولید است.

روایتی متفاوت از جانبازان اعصاب و روان جنگ در «آبی کمرنگ»
پنجمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «آبی کمرنگ» به کارگردانی آرش لاهوتی روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن امروز»، در این قسمت که به مناسبت هفته دفاع‌مقدس پخش خواهد شد، پس از نمایش مستند، مجتبی شاکری عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران و محمداسماعیل علیپور مدیرکل پیشگیری سلامت و روان بنیاد شهید و امور ایثارگران میهمان برنامه هستند و با موضوع دفاع‌مقدس و جانبازان جنگ تحمیلی سخن خواهند گفت. همچنین، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این اثر خواهند پرداخت. مستند «آبی کمرنگ» روایتی متفاوت از جانبازان اعصاب و روان جنگ تحمیلی است که با آثاری که تاکنون درباره‌ جانبازان جنگ تحمیلی تولید شده است، متفاوت است. تمرکز اصلی فیلم بر 4 شخصیت اصلی بوده و زندگی اجتماعی این افراد را داخل آسایشگاه به تصویر می‌کشد. این مستند که در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور داشت، موفق به کسب تندیس بهترین فیلم مستند بلند بخش بین‌الملل، بهترین تدوین بخش ملی و بهترین فیلم مستند بلند جایزه شهید آوینی شد. برنامه به اضافه مستند با اجرای علی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 4 مهرماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه 5 مهرماه ساعت 9 و جمعه 7 مهرماه ساعت 13:30 است.
 


Page Generated in 0/0052 sec