printlogo


کد خبر: 182111تاریخ: 1396/7/5 00:00
چهارگوشه

اینترپل با عضویت فلسطین موافقت کرد
با وجود مخالفت‌های شدید رژیم صهیونیستی و آمریکا با پیوستن فلسطین به پلیس بین‌الملل (اینترپل) و تلاش‌های پشت‌پرده رژیم صهیونیستی در این‌باره، این سازمان با عضویت فلسطین موافقت کرد. بنا بر گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی از جمله روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، قبول درخواست فلسطین به معنی شکست تلاش‌های اسرائیل و آمریکا برای ممانعت از پیوستن فلسطین به این سازمان بین‌المللی است. اسرائیل از چند هفته پیش در پشت پرده، یک کمپین دیپلماتیک راه انداخته بود تا کشورها را قانع کند که به عضویت فلسطین در اینترپل رای ندهند.

کشته‌شدن 83 غیرنظامی سوری توسط آمریکا
گروه موسوم به دیده‌بان حقوق‌بشر از جنایت جدید ائتلاف آمریکا در سوریه پرده برداشت. این منبع وابسته به معارضان سوری می‌گوید که جنگنده‌های آمریکایی در مارس گذشته با انجام 2 حمله در نزدیکی رقه دست‌کم ۸۴ غیرنظامی از جمله ۳۰ کودک را کشته‌اند. این حملات به یک مدرسه در غرب رقه انجام شده است که چندین خانواده آواره در آن حضور داشته‌اند. به گزارش دیده‌بان، یک جنگنده آمریکا ۱۶ مارس در غرب حلب یک مسجد را بمباران کرد که در جریان آن ده‌ها غیرنظامی کشته شدند.

تشدید محاصره الدراز در ماه محرم
رژیم آل‌خلیفه در ادامه نقض آزادی‌های دینی، محاصره منطقه الدراز را در آستانه ماه محرم تشدید کرده است. به گزارش اللؤلؤ، نیروهای امنیتی بحرین که از مدت‌ها پیش ایست‌های بازرسی را در ورودی‌های اصلی این منطقه ایجاد کرده بودند، محاصره این منطقه را تشدید کرده و به مظاهر عاشورایی و نمادهای حسینی تعدی کردند. به رغم محاصره شدید، ساکنان الدراز پلاکاردهای حسینی و تصاویر مراجع دینی از جمله آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را نصب کردند. نیروهای امنیتی ۲۲ سپتامبر نیز به مظاهر عاشورایی در الدراز حمله کرده بودند.

عقب‌نشینی آمریکا در اوج بحران کره برملا شد
جا زدن پنتاگون از جنگ ترامپ  با کره‌شمالی
چشم‌انداز عقب‌نشینی آمریکا در اوج بحران کره در حال محقق شدن است. وزیر دفاع آمریکا دیروز برای کاستن از جنگ لفظی میان رهبران واشنگتن و پیونگ‌یانگ وارد عمل شد. ژنرال جیمز ماتیس، در جریان سفرش به دهلی نو پس از گفت‌وگو با همتای هندی خود گفت: «ما ظرفیت بازدارندگی در مقابل تهدیدهای خطرناک کره‌شمالی را داریم اما می‌خواهیم از روش‌های دیپلماتیک خود برای حل این مساله استفاده کنیم. این هدف ما است که از روش‌های دیپلماتیک استفاده کنیم و من بر این باورم که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در این باره کاملا شفاف است». در حالی که ترامپ هفته گذشته به فاصله 3 روز از نابودی کشور کره‌شمالی سخن گفت و کیم جونگ اون، رهبر این کشور نیز این تهدیدات را به منزله اعلان جنگ علیه خود تلقی کرده است، جا زدن رئیس پنتاگون از ادبیات جنگی و صحبت از دیپلماسی برای حل این بحران معنایی بسیار عمیق دارد و نشان می‌دهد آمریکا واقعا قادر با جنگ با یک کشور کوچک آسیایی نیز نیست. ماتیس برخلاف رئیسش در کاخ سفید به جای صحبت از همه گزینه‌‌های روی میز علیه کره‌شمالی تنها به اعمال فشار علیه اون از طریق کانال‌های دیپلماتیک و از طریق سازمان ملل اشاره کرد. این در حالی است که همزمان با خشم عمومی مردم کره‌جنوبی از لحن جنگ‌افروزانه ترامپ و اون، شواهدی جدی از خروج تدریجی بیش از 20 هزار نظامی آمریکایی مستقر در این کشور و خانواده‌های‌شان وجود دارد که آمریکا سعی می‌کند خبرهای مربوط به آن را سانسور یا تکذیب کند.

تیراندازی در تنسی
روز یکشنبه تیراندازی در یک کلیسا در شهر ناشویل ایالت تنسی آمریکا دست‌کم یک کشته بر جای گذاشت. به گزارش فاکس‌نیوز، پلیس ناشویل می‌گوید در این حادثه 7نفر از جمله مهاجم زخمی شده‌اند. تیراندازی زمانی رخ داده که در کلیسا مراسم نیایش هفتگی در جریان بوده است. تیراندازی و خشونت در شهرهای مختلف آمریکا موضوع کم‌سابقه‌ای نیست.
 


Page Generated in 0/0059 sec