printlogo


کد خبر: 182166تاریخ: 1396/7/6 00:00
اخبار

عزاداری شهادت امام حسین(ع) در حسینیه امام خمینی
برنامه عزاداری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با حضور رهبر حکیم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) از شب هفتم تا شب دوازدهم محرم ۱۴۳۹برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ضمنا احکام شرعی هر شب قبل از نماز مغرب و عشا توسط حجت‌الاسلام کریمی بیان می‌شود. گفتنی است، مکان برگزاری مراسم خیابان فلسطین جنوبی، حسینیه امام خمینی(ره) است.

سرلشکر جعفری:
امروز جهاد در عرصه خدمت‌رسانی به مردم معنی می‌شود
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دوران سختی را در جنگ با رژیم بعث سپری کردیم، چرا که شهرهای ما زیر آتش بود، گفت: مردم ما در شهرها ماندند و ایستادگی و مقاومت مردم نخستین درسی بود که به مردم منتقل شد. سرلشکر عزیز جعفری در مراسم تقدیر از فرماندهان دوران دفاع مقدس در اهواز اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی جهاد در حضور رزمندگان در میدان‌های نبرد معنی می‌شد و امروز جهاد در عرصه خدمت‌رسانی به مردم و مستضعفان معنی می‌شود. وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در کشور گفت: مشکلات موجود سبب شده جهاد فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. دفاع‌مقدس 8 سال به طول انجامید اما تجربیاتی که در این مدت کسب کردیم از هیچ راه دیگری قابل انتقال به جوانان ما نبود. فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دوران سختی را در جنگ با رژیم بعث سپری کردیم، چرا که شهرهای ما زیر آتش بود، گفت: مردم ما در شهرها ماندند و ایستادگی و مقاومت مردم نخستین درسی بود که به مردم منتقل شد. وی با بیان اینکه ایستادگی در برابر نظام سلطه منجر به پرداخت هزینه‌هایی می‌شود، عنوان کرد: تقدیم هزاران شهید و جانباز هزینه زیادی برای این کشور داشت اما آیا امروز ثمرات خون شهدا را نمی‌بینیم؟ مگر ندیدیم ثمره خون شهید حججی چه بود و چند صد هزار نفر در تهران برای تشییع پیکر مطهر این شهید به خیابان آمدند؟

روایت نعمتی از نشست غیرعلنی مجلس
شمخانی: ایران همه‌پرسی در اقلیم کردستان را به رسمیت نمی‌شناسد
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس گفت: دبیر شورایعالی امنیت ملی در جلسه غیرعلنی با نمایندگان مجلس تأکید کرد ایران همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش فارس، بهروز نعمتی با اشاره به نشست غیرعلنی مجلس با علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی به‌منظور تشریح تحولات منطقه و موضوع اقلیم کردستان، گفت: آقای شمخانی با تأکید بر اینکه تمامیت ارضی عراق مدنظر جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، اعلام کرد اقداماتی که باید در منطقه صورت گیرد، مبتنی بر مذاکره است زیرا تمامیت ارضی عراق با توجه به قانون اساسی این کشور و پیمان‌نامه‌های بین‌المللی مورد تأکید قرار دارد. وی با اشاره به ابراز امیدواری شمخانی به حل موضوع اقلیم کردستان عراق از طریق گفت‌وگوی سیاسی، گفت: دبیر شورایعالی امنیت ملی در نشست غیرعلنی با نمایندگان مجلس تصریح کرد موضوع همه‌پرسی در کردستان عراق را به‌ رسمیت نمی‌شناسیم چرا که عراق کشوری یکپارچه بوده و همه باید تابع قانون این کشور باشند. سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دبیر شورایعالی امنیت ملی اظهار داشت نسبت به موضوع مرز هوایی با کردستان عراق با حساسیت برخورد شده و موضوع صدور نفت از این اقلیم و تجارت آنها نیز اکنون با مشکل مواجه شده است.

حماس به دنبال تقویت روابط با ایران است
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد این جنبش خواستار تقویت روابط با تهران است. به گزارش سما، «اسماعیل هنیه» در دیدار با برخی گروه‌های فلسطینی اعلام کرد حماس در حال تلاش برای تقویت روابط خود با ایران است. وی در این دیدار بر ضرورت بهبود روابط با ایران تاکید کرد و افزود کشورهای منطقه از جمله ایران حامی مقاومت فلسطین بوده و حماس
بر تقویت روابط خود با ایران اصرار دارد.


Page Generated in 0/0051 sec