printlogo


کد خبر: 182169تاریخ: 1396/7/6 00:00
اخبار

نرخ تورم شهریور؛ 9/9 درصد
نرخ تورم در 12 ماه منتهی به شهریور ۱۳۹۶ نسبت به 12 ماه منتهی به شهریور ۱۳۹۵ براساس سال پایه ۱۳۹۵ معادل 9/9 درصد است. به گزارش مهر، بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تورم به کانال تک‌رقمی بازگشت، اعلام کرد: شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در شهریورماه به عدد 0/108 رسید که نسبت به مردادماه  3/0 درصد افزایش یافته است. این شاخص نسبت به شهریور پارسال معادل 4/8 درصد افزایش داشته است.


اجرای رسمی برنامه اشتغال فراگیر
برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع بودجه اختصاص یافته است که اخیرا ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار به وزارت کار تخصیص پیدا کرد. بر این اساس، آیین‌نامه اجرایی «برنامه اشتغال فراگیر ۹۶» در نشست مشترک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیران عامل‌ بانک‌ها تصویب شد تا برنامه اشتغالی دولت، برای سال جاری رسما آغاز شود. به گزارش مهر، علی ربیعی در این‌باره گفت: هر یک از اعضای بانک‌های عامل، نقطه‌نظرات خود را درباره شیوه اجرای برنامه اجرای اشتغال فراگیر اعلام کردند که در مرحله اول، بانک‌ها شیوه پرداخت تسهیلات را به شعب استانی ابلاغ خواهند کرد. وی افزود: رویکرد ما فقط پرداخت تسهیلات نیست بلکه تکمیل زنجیره ارزش کسب‌وکار و رفع حلقه‌های مفقوده برخی از رسته‌های پراشتغال مدنظر خواهد بود.


رشد 110 درصدی فروش رنو در ایران
فروش رنوی فرانسه به ایران در ۸ ماهه نخست 2017 میلادی با رشد ۸۲ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۹۹۶۱۷ دستگاه رسید. به گزارش تسنیم، در ماه‌‌های ژانویه تا آگوست 2016 فروش رنو به ایران 54548 دستگاه اعلام شده بود. بر اساس این گزارش، فروش رنو به ایران در 12 ماهه سال 2016 نسبت به سال 2015 رشد 110 درصدی داشت و به 108536 دستگاه رسید.  رنو در سال 2015 بالغ بر 51500، در سال 2014 بالغ بر 33 هزار دستگاه و در سال 2013 بالغ‌ بر 39هزار و 600 دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.


پرداخت وام تولید با سود ۸ درصد
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری از پرداخت 3 نوع تسهیلات تولیدی با کارمزدهای حداکثر
8 درصدی در مناطق روستایی خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدابوالفضل رضوی افزود: با تصویب مجلس شورای اسلامی 5/1 میلیارد دلار معادل 5 هزار و 500 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات ارزان برای توسعه روستایی اختصاص یافته است. وی ادامه داد: بانک‌‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق‌‌های کارآفرین امید و توسعه کشاورزی برای عاملیت این کار در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به پرداخت تسهیلات با 3 نوع کارمزد 8، 6 و صفر درصدی تا سقف 2 میلیارد تومان در مناطق روستایی افزود: در مناطق مرزی اگر چندین خانوار مشارکت داشته باشند، نرخ کارمزد صفر درصد خواهد بود و تاکنون 3 فقره در شهرستان خاش استان سیستان‌وبلوچستان و 2 فقره در شهرستان نهبندان استان خراسان‌جنوبی برای اشتغال پایدار پرداخت شده است.
به گفته رضوی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، قرار است زمین و محل طرح نیز به عنوان وثیقه لحاظ شود.


اهدای رایگان سند زمین‌های کشاورزی
رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان  از واگذاری رایگان ۱۲۵۰ سند املاک زراعی به مردم میامی استان سمنان بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب خبر داد. به گزارش تسنیم، حسن کاری  اظهار داشت: مجموع متراژ اسناد قابل واگذاری در این مرحله 13میلیون و 200 متر مربع زمین زراعی است. وی اضافه کرد: طی مراسمی در روستای تلوبین منطقه کالپوش میامی با حضور رئیس بنیاد مستضعفان به صورت نمادین به نیت 14 معصوم 14 فقره اسناد واگذاری املاک از مجموعه 1250 فقره سند آماده شده به محرومان و واجدان شرایط تقدیم شد. وی ارزش تقریبی اسناد املاک کشاورزی مذکور را  237 میلیارد ریال اعلام کرد.


Page Generated in 0/0057 sec