printlogo


کد خبر: 182175تاریخ: 1396/7/6 00:00
نبض جامعه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تشریح کرد
آخرین وضعیت بدهی سازمان بیمه سلامت
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از پرداخت مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با این سازمان بیمه‌گر طی چند روز آینده خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، طاهر موهبتی با بیان اینکه یکی از چالش‌های جدی امروز پیش روی سازمان‌های بیمه‌گر، تامین منابع مالی پایدار است، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت که
۹۵ درصد بودجه آن از طریق بودجه عمومی تامین می‌شود، با مشکلات جدی مواجه بوده و اثرات آن به طور مستقیم به ارائه‌دهندگان خدمت وارد می‌شود. بیمارستان‌های دولتی، موسسات خصوصی، مراکز تصویربرداری و داروخانه‌ها در معرض این آسیب‌ها هستند و گلایه‌های بحقی به مجموعه‌ بیمه‌ای کشور دارند. وی میزان مطالبات موسسات خصوصی، داروخانه‌ها و بیمارستان‌های دولتی در سال ۹۵ از این  سازمان را حدود
4 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حدود
۴۲ هزار موسسه طرف قرارداد ارائه‌کننده خدمت با سازمان بیمه سلامت وجود دارد که خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته مقرر شده‌ در چند روز آینده مطالبات داروخانه‌ها در سال ۹۵ در سراسر کشور تسویه شود. در بعضی استان‌ها پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به فروردین امسال نیز رسیده و بخشی از مطالبات در سال ۹۵ بیمارستان‌های دولتی که انصافا در شرایط سختی قرار دارند، پرداخت شده است. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: اخیرا جلسه‌ای با حضور وزرای بهداشت، اقتصاد، دارایی و رئیس خزانه‌داری کل کشور داشتیم تا اعتباراتی که از سوی سازمان برنامه و بودجه به سازمان بیمه سلامت تخصیص یافته است، محقق شود. ما موظفیم ارائه‌دهندگان خدمات سلامت از جمله موسسات خصوصی، داروخانه‌ها، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را حمایت و منبع مالی را تامین کنیم.

رونمایی از طرح ملی ارزشیابی تربیت‌بدنی
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش گفت: طرح ملی ارزشیابی تربیت‌بدنی، استانداردی برای ارزیابی آمادگی جسمانی دانش‌آموزان در سراسر کشور است. به گزارش فارس، همزمان با آغازین روزهای سال تحصیلی 97-96، زنگ درس تربیت‌بدنی با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در مدرسه آرمینه مصلی‌نژاد منطقه 6 تهران به صدا درآمد. در این مراسم مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش اظهار داشت: در آموزش‌وپرورش در حوزه تربیت بدنی و ورزش تلاش داریم دانش‌آموزان در محیط مدارس با انرژی و شاد باشند، بنابراین درس تربیت بدنی را برای همه دوره‌ها پیش‌بینی کردیم. وی افزود: از امسال در پایه یازدهم و سال آینده در پایه دوازدهم کلاس درس تربیت‌بدنی پیش‌بینی شده است. حمیدی اضافه کرد: المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای برای مسابقات بین کلاسی و درون کلاسی پیش‌بینی شده است تا «کلاس قهرمان» معرفی شود و فعالیت ورزشی دانش‌آموزان به 2 ساعت کلاس تربیت‌بدنی محدود نشود. معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به رونمایی از دستورالعمل جدید ارزشیابی درس تربیت‌بدنی، گفت: امروز به همت همکاران خود در آموزش‌وپرورش از طرحی رونمایی می‌شود که استانداردی برای ارزیابی آمادگی جسمانی دانش‌آموزان در سراسر کشور است و دانش‌آموزان آمادگی جسمانی خود را در آغاز و پایان سال بر اساس آن می‌سنجند و معلمان در ارزشیابی درس تربیت‌بدنی، آن را در نظر می‌گیرند.

هشدار درباره رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها
سازمان مدیریت بحران کشور درباره رگبار و رعد برق در برخی استان‌ها طی 3 روز آینده هشدار داد. به گزارش «وطن امروز»، براساس اخطاریه شماره ۴۴ مورخ 4/7/96 سازمان هواشناسی کشور، براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی طی 3 روز آینده در سواحل دریای خزر در استان‌های گلستان و ارتفاعات شمالی استان سمنان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، اردبیل و آذربایجان شرقی بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. به سبب بارش شدید بویژه در دامنه ارتفاعات، احتمال آب‌گرفتگی و طغیان مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد که در مناطق کوهستانی احتمال وقوع صاعقه و تگرگ نیز قابل توجه است.
 


Page Generated in 0/0052 sec