printlogo


کد خبر: 182177تاریخ: 1396/7/6 00:00
ترغیب دختر افسرده به خودکشی در یکی از شبکه‌های اجتماعی

گروه اجتماعی: رئیس پلیس فتای استان خوزستان با اشاره به مرگ مشکوک دختر افسرده گفت: عامل ترغیب این خودکشی که در فضای مجازی فعالیت داشت شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش میزان، سرهنگ حسنوند با بیان اینکه دختری که با فوت پدرش دچار افسردگی شده بود، با ترغیب فردی که با وی در شبکه اجتماعی ارتباط داشت اقدام به خودکشی کرده بود، اظهار کرد: این دختر که پدر خود را از دست داده بود، روزی به سر مزار پدرش در یکی از شهرستان‌های استان می‌رود و دچار افسردگی شدید می‌شود. وی همان جا بر سر مزار پدر با پسری که در شبکه اجتماعی با وی ارتباط داشت تماس برقرار کرده و شرح حال خود را با وی در میان می‌گذارد.
وی افزود: پسر به او پیشنهاد می‌کند با قرص برنج خودکشی کند و دختر هم با تهیه قرص برنج بر سر مزار پدر اقدام به خودکشی می‌کند و جان خود را از دست می‌دهد.
سرهنگ حسنوند تصریح کرد: با شناسایی و دستگیری متهم و تحقیقات اولیه سوالاتی مطرح شد که در جواب، فرد دستگیر شده اظهار کرد قصدش شوخی بوده و انگیزه جدی در این موضوع نداشته است. رئیس پلیس فتا در توصیه به کاربران تاکید کرد: به هیچ عنوان در این فضا کاربران را ترغیب به اعمال خطرناک و مجرمانه نکنند، چرا که علاوه بر تهدیدات جدی برای کاربر مورد نظر، در صورت هرگونه اتفاقی آنها مسؤول بوده و باید حداقل نزد وجدان خود شرمسار باشند. وی با بیان اینکه ترغیب افراد به خودکشی یا اعمال مجرمانه در فضای مجازی جرم بوده و با این افراد برخورد قانونی صورت می‌گیرد، گفت: خانواده‌ها باید نسبت به فعالیت سایبری فرزندان خود حساس باشند و آنها را در این فضا همراهی کنند.
 


Page Generated in 0/0061 sec