printlogo


کد خبر: 182181تاریخ: 1396/7/6 00:00
آوای شهر

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران:
خطری جان مسافران را در خط 8 مترو تهدید نمی‌کند
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته خط
7 مترو ایمنی لازم را ندارد و باید بهره‌برداری از این خط متوقف شود. محمد علیخانی در گفت‌وگو با فارس، درباره ایمنی خط 7 متروی تهران اظهار داشت: جلسات متعددی درباره این خط مترو برگزار شده است. وی افزود: براساس بررسی‌ها و گزارشات ارسال شده که به شکل نامحسوسی انجام شده است همچنان ایرادات در خط 7 مترو به قوت خود باقیمانده و این خط ایمنی لازم را ندارد و باید بهره‌برداری از خط 7 مترو تا تأمین ایمنی لازم متوقف شود. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: ایرادات خط 7 مترو باید رفع شود و پس از آن دوباره این خط مورد بهره‌برداری قرار گیرد. وی افزود: براساس جلساتی که با مسؤولان مترو برگزار شد، آنها اعلام کردند این خط ایمنی لازم را دارد و قرار شد کتبا ظرف 10 روز مسؤولیت این خط را بپذیرند و تأییدیه آن را به ما بدهند ولی در حال حاضر حدود 20 روز گذشته و هنوز این تاییدیه برای ما ارسال نشده است. وی درباره خط 8 «فرودگاه امام خمینی(ره)» اظهار داشت: در حال حاضر برای این خط قطار وجود ندارد و مشکل عدم ایمنی این خط نیز به دلیل آن بود که فاصله‌ای نزدیک به اتوبان دارد و به دلیل اینکه این خط نزدیک به اتوبان است نمی‌توانیم آن را جمع‌آوری کنیم. علیخانی تأکید کرد: ایمن‌سازی‌های لازم برای خط 8 انجام شده است و خطری جان مردم را تهدید نمی‌کند.

معاون شهرداری تهران خبر داد
برگزاری 123 یادواره ویژه شهدای محلات پایتخت
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های ایام محرم، از برپایی22 نمایشگاه عکس عاشورایی، 22 شب شعرعاشورایی، خیمه‌های معرفت حسینی و اجرای نمایش‌های هنری و تعزیه در سطح بوستان‌ها و مراکز فرهنگی پایتخت خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، مجتبی عبداللهی با اعلام این خبر اظهار داشت: این برنامه‌ها در راستای برجسته کردن عناصر حماسه و عزت، منطق، عقل و عاطفه در قیام عاشورایی حسینی(ع)، تاکید بر حفظ آداب و شیوه‌های سنتی و مردمی عزاداری حسینی، تاکید ویژه بر نقش برجسته زنان در انتقال پیام‌های انقلاب عاشورایی حسینی، تعامل و مشارکت ویژه با مساجد، حسینیه‌‌ها، هیات‌های مذهبی عمومی، دانشجویی و دانش‌آموزی و بهره‌مندی از آموزه‌ها و بیانات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره قیام عاشورا اجرا می‌شود. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین  از برگزاری 123 یادواره ویژه شهدای محلات شهر تهران خبر داد و افزود: این یادواره‌ها با محوریت شهرداران نواحی و حضور فعالانه شهرداران مناطق و مدیران محلات، از سوی مناطق بیست‌ودوگانه با همکاری شهرداران نواحی و سرای محلات برپا می‌شود. وی برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از بانوان آزاده، همسران ایثارگر شهدا و جانبازان در هر منطقه از سوی مناطق بیست‌ودوگانه با همکاری امور ایثارگران منطقه را از دیگر برنامه‌های اجرایی عنوان کرد.

بازپروری هزار معتاد در تهران در هر دوره 2 تا 3 ماهه
مدیرعامل خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: در هر دوره 2 تا 3 ماهه حدود هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های شهرداری تهران نگهداری و بازپروری می‌شوند. رضا قدیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، افزود: براساس تفاهمنامه شهرداری با وزارت کشور 4 کمپ نگهداری در مناطق مختلف شهر تهران در نظر گرفته شده است. وی گفت: پس از دوره 2 تا 3 ماهه و بهبودی معتادان بنا به اختیار به مراکز بهاران که در آنجا هم 9 ماه فعالیت و حرفه آموزی خواهند داشت، فرستاده می‌شوند و به جامعه باز خواهند گشت.


Page Generated in 0/0060 sec