printlogo


کد خبر: 182195تاریخ: 1396/7/6 00:00
چهارگوشه

آمار خودکشی‌‌های اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی
اسرائیل در جولان از دشمن فرضی شکست خورد
سه‌شنبه‌ شب بر اثر واژگونی یک تانک‌اسرائیلی در بلندی‌های اشغالی جولان،‌2 نظامی صهیونیست کشته و 4 نظامی دیگر زخمی شدند. ارتش عبری در بیانیه‌ای با اعلام این خبر کمیته‌ای را مسؤول تحقیق درباره دلایل واژگونی این تانک و کشته شدن نظامیان کرد. این اتفاق منجر به متوقف شدن رژه‌ یگان زرهی رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان تا اطلاع ثانوی شد. به عبارت دیگر اسرائیلی‌ها در این رزمایش از دشمن فرضی شکست خوردند. از سوی دیگر 6 نظامی رژیم صهیونیستی طی 2 ماه گذشته دست به خودکشی زده‌اند که این امر بیانگر افزایش موارد خودکشی در میان نظامیان ارتش است.
به گزارش تارنمای عبری‌زبان 0404، تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد اما آنگونه که پیداست بیشتر موارد خودکشی به دلایل شخصی بوده است. به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، شمار نظامیان اسرائیلی که دست به خودکشی زده‌اند، طی 3 سال اخیر بی‌سابقه بوده است و طرح جامع ارتش را برای جلوگیری از خودکشی نظامیان بی‌اثر کرده، اگر چه طبق اعلام یک منبع نظامی صهیونیستی میانگین خودکشی در ارتش به نسبت خودکشی در میان جامعه اسرائیل کمتر است.

حمله انتحاریئ  به مسجدی در نیجریه
 بامداد چهارشنبه یک زن انتحاری با ورود به داخل مسجدی در شمال شرق نیجریه، خود را منفجر کرد که به کشته‌شدن 5 نمازگزار انجامید. یک از مسؤولان ارشد شبه‌نظامیان محلی که از ارتش نیجریه در جنگ علیه گروه تروریستی بوکوحرام پشتیبانی می‌کند، تصریح کرد: انفجار در مسجد شهر دیکوا در ۹۰ کیلومتری مایدوگوری، مرکز ایالت بورن به‌وقوع پیوست. احتمال می‌رود این زن انتحاری وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام باشد. اقدامات این گروه تروریستی در این مناطق از سال 2009 تاکنون به کشته شدن 20 هزار نفر انجامیده است.

محکومیت 5 سال زندان برای شیناواترا
دادگاه عالی تایلند به صورت غیابی حکمی برای نخست‌وزیر سابق و فراری این کشور صادر کرده است. یینگلاک شیناواترا که به دنبال کودتای نظامی ارتش در سال 2014 از قدرت برکنار شد، روز چهارشنبه با حکم حبس مواجه شد. دادگاه عالی تایلند به صورت غیابی برای خانم شیناواترا در پرونده «سهل‌انگاری و قصور» در انجام وظایفش حکم 5 سال زندان صادر کرده است.

چین: تایوان کشور نیست!
دولت چین دیروز به تایوان خودمختار هشدار داد با ادامه دادن به ترویج استقلال، باید با پیامدهای آن روبه‌رو شود. به گزارش رویترز، تایوان خودش را کشوری می‌داند که از چین مستقل است و این یک خط قرمز برای پکن محسوب می‌شود، چون این جزیره را استانی از خود می‌داند. تایپه نیز در مقابل تایوان را یک کشور مستقل خوانده و گفته اصلا اهمیتی ندارد که چین چه فکری در این باره می‌کند. این در حالی است که پکن هرگز استفاده از زور برای بازگرداندن تایوان زیر پرچم خود را رد نکرده و گفته اگر لازم باشد، دست به چنین کاری می‌زند. نیروهای ملی‌گرای شکست خورده چین در پایان جنگ داخلی این کشور در سال ۱۹۴۹ به تایوان گریختند. تایوان از سال ۱۸۹۵ تا ۱۹۴۵ مستعمره ژاپن بود. جالب اینکه کشورهای غربی پس از انقلاب ضداستعماری چین در میانه قرن بیستم به مدت 2 دهه جزیره کوچک تایوان را جمهوری چین می‌نامیدند و وجود کشور عظیم و تاریخی جمهوری خلق چین را در سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی نادیده می‌گرفتند. «ویلیام لای» نخست‌وزیر جدید تایوان روز سه‌شنبه در پارلمان با اشاره به همین جعل تاریخی گفت: «یک عامل سیاسی است که برای استقلال تایوان فعالیت می‌کند اما این کشور که در گذشته آن را جمهوری چین می‌نامیدند، یک کشور مستقل است و دیگر نیازی نیست که اعلام استقلال کند». دیروز سخنگوی امور تایوان در وزارت خارجه چین نیز در واکنش به صحبت‌های لای گفت تایوان بخش جدانشدنی قلمروی چین است و هرگز یک کشور نبوده و هرگز هم یک کشور نخواهد بود. دولت مرکزی چین با اقدامات تایوان در ترویج استقلال مخالف است.
 


Page Generated in 0/0050 sec