printlogo


کد خبر: 182233تاریخ: 1396/7/10 00:00
اخبار

با حضور رهبر انقلاب
در حسینیه امام خمینی(ره) مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی برگزار شد
در شب عاشورای حسینی و شب حزن و ماتم آل الله، هزاران تن از مردم دلباخته حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در حسینیه امام خمینی(ره) گرد هم آمدند و در حضور رهبر حکیم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم، حجت‌الاسلام عالی، «امر به معروف و نهی از منکر» را زیباترین و انسانی‌ترین فریضه الهی خواند و با اشاره به آثار زیان‌بار گناه بر جامعه و لزوم جلوگیری از فراگیر و عادی شدن منکرات، افزود: در روایات، سایر فرائض در مقابل امر به‌معروف و نهی از منکر به قطره‌ای در مقابل دریا تشبیه شده است، زیرا اجرای درست و مدبرانه این فریضه، جامعه را از سقوط و تباهی نجات می‌دهد و موجب نزول نعمت و برکات خداوند است. در این مراسم، آقایان کریمی و آئینه‌چی به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت سیدالشهدا و عقیله بنی‌هاشم، حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیهما پرداختند.

پیام رهبر انقلاب به مناسبت هفته دفاع‌مقدس
شهادت، عطیه الهی به برگزیدگان است
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دفاع‌مقدس پیامی صادر کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که پنجشنبه هفته گذشته همزمان با مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهیدان در سراسر کشور از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی‌محلاتی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرائت شد، به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
شهادت، عطیه‌ الهی به برگزیدگان است. عظمت این مقام والا متناسب با عظمت
از خودگذشتگی مخلصانه‌ای است که شهید را به عرصه‌ مجاهدت می‌کشاند و شهد شهادت را به او می‌نوشاند. قلم و زبان ناتوان امثال اینجانب قادر به توصیف این عظمت نیست ولی هرگاه در جامعه‌ای و در نقطه‌ای چنین انسان‌های بزرگی پدید آمدند بر امثال ما است که در پرتو آنان راه را تشخیص دهیم و پای در صراط مستقیم عروج الی‌الله گذاریم و دل و جان خود را حیات بخشیم. سلام بر سرور شهیدان، چراغ روشن همه‌ نسل‌ها و دوران‌ها و سلام بر همه‌ شهیدانی که در راه او قدم نهادند.
سیدعلی خامنه‌ای
۳۱ شهریور ۹۶

قدردانی سپاه از حضور حماسی مردم در مراسم تشییع شهید حججی
در پی برگزاری مراسم باشکوه تشییع و خاکسپاری شهید مدافع حرم، پاسدار محسن حججی با حضور خیل عظیم میلیون‌ها عزادار حسینی در تهران، مشهد، اصفهان و نجف‌آباد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور پیامی از وداع عاشورایی آحاد ایرانیان فهیم و غیرتمند قدردانی کرد. در بخشی از این پیام آمده است: برگزاری مراسم باشکوه تشییع و خاکسپاری شهید مدافع حرم، پاسدار محسن حججی (از رزمندگان دلاور لشکر 8 نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که توسط اشقیای تکفیری و ضداسلام در جبهه‌های مقاومت اسلامی و دفاع از حرم زینبی به شهادت رسید) با نمایان کردن پیوند وثیق و ناگسستنی ایرانیان با ارزش‌ها و آرمان‌های دینی، انقلابی و تاریخی مورد احترام این سرزمین‌، تصویر درخشان و معنادار دیگری از عزم و اراده‌ خلل‌ناپذیر آنان در عرصه‌  مقاومت و پایداری برابر دشمنان دین و وطن و معاندان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در معرض جهانیان قرار داد. این پیام با قدردانی از شرکت آحاد مردم و مسؤولان از جمله جوانان پرشور و غیرتمند در آیین‌های تشییع و خاکسپاری شهید عزیز و همیشه جاوید، پاسدار محسن حججی، می‌افزاید: فرزندان ملت ایران در این نهاد انقلابی اجازه نخواهند داد اعتماد ملت و نیز عهد و پیمان دیرینی که در صیانت از سپر امنیت، شرف و حیثیت مردم عزیز بسته‌ شده است، با ترفندها و دسیسه‌های رنگارنگ جبهه دشمن و بدخواهان انقلاب و نظام، متزلزل و خدشه‌دار شود.


Page Generated in 0/0045 sec