printlogo


کد خبر: 182241تاریخ: 1396/7/10 00:00
اخبار

صادرات سوخت به کردستان عراق ممنوع شد
سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخشنامه‌ای به انجمن‌های صنفی حمل‌و‌نقل، بارگیری فرآورده‌های سوختی به اقلیم کردستان عراق را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد. به گزارش تسنیم، در این بخشنامه آمده است: «با توجه به تحولات اخیر منطقه و اعلام مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور ‌مقتضی است شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و رانندگان فعال در این حوزه تا اطلاع ثانوی از بارگیری و حمل فرآورده‌های سوختی به اقلیم کردستان عراق خودداری کنند. گفتنی است عواقب هرگونه اقدام در این زمینه متوجه شرکت مربوطه خواهد بود».

سازمان بازرسی ناظر بانک مرکزی شد
بر اساس ابلاغیه رئیس قوه‌قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور موظف به نظارت بر عملکرد بانک مرکزی در وصول مطالبات معوق بانک‌های دولتی و اصلاح رویه‌های اعطای تسهیلات شد. به گزارش تسنیم، با ابلاغ دستورالعمل اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه‌قضائیه مبنی بر تشکیل ستاد مرکزی پیگیری این سیاست‌ها سازمان بازرسی کل کشور به عنوان یکی از اعضای این ستاد معرفی شد. شرح وظایف این سازمان در ماده
13 ابلاغیه آملی‌لاریجانی آمده است. در ابلاغیه مورد اشاره نظارت بر اصلاح رویه‌های جاری اعطای تسهیلات بانکی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم مالی و بانکی به عنوان وظیفه دیگر سازمان بازرسی تعیین شده است. نظارت بر دستگاه‌های دولتی متولی واردات و صادرات، نظارت بر دستگاه‌های دولتی متولی خرید خارجی، مناقصات و قراردادهای خارجی از دیگر وظایف مورد انتظار رئیس قوه‌قضائیه از سازمان بازرسی کل کشور است.

صادرات 5 میلیارد دلاری ایران به ترکیه
صادرات ایران به ترکیه در ۸ ماه نخست 2017 میلادی با رشد ۷۴ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به 15/5 میلیارد دلار رسیده است. به گزارش تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در این 8 ماه با رشد 14 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال روبه‌رو شده است. مبادلات تجاری 2 کشور که در ماه‌های ژانویه تا آگوست 2016 بالغ بر 32/6 میلیارد دلار گزارش شده بود، در 8 ماه نخست 2017 به 25/7 میلیارد دلار افزایش یافته است. در همین حال صادرات ترکیه به ایران در 8 ماه نخست 2017 با  افت 37 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال روبه‌رو شده و به  1/2 میلیارد دلار رسیده است.


Page Generated in 0/0110 sec