printlogo


کد خبر: 182248تاریخ: 1396/7/10 00:00
چهارگوشه

5 زخمی در حملات داعش در کانادا
پلیس کانادا دیروز اعلام کرد در جریان 2 حادثه تروریستی در شهر ادمونتون دست‌کم 5 تن زخمی شده‌اند. طبق اعلام پلیس، در یکی از این موارد یک افسر پلیس مسؤول کنترل ترافیک در جریان بازی لیگ فوتبال کانادا با یک خودرو زیر گرفته شد و سپس مورد حمله با چاقو قرار گرفت. همچنین کمی پیش از نیمه شب مردی که یک ون اجاره‌ای را می‌راند به سمت یک ایست بازرسی به سرعت رانده و عابران را زیر گرفت. این اقدام باعث زخمی شدن 4 تن از عابران پیاده شد. پلیس کانادا اعلام کرده است پرچم گروه تروریستی داعش در خودروها یافت شده است.

تظاهرات ایتالیایی‌ها ضد گروه «هفت»
تظاهرات صدها نفر از مردم شهر تورینوی ایتالیا در اعتراض به نشست وزیران کار گروه «هفت» به خشونت کشیده شد. مردم در این شهر شمالی ایتالیا تلاش کردند  خود را به هتل محل اقامت حاضران در نشست وزیران کار و صنایع 7 کشور صنعتی جهان موسوم به گروه «هفت» برسانند اما با دخالت پلیس ضدشورش درگیری‌ها بالا گرفت. این آخرین دور از نشست وزرای حوزه‌‌های مختلف 7 کشور مربوط در خاک ایتالیا متعاقب نشست سران جی7 در جزیره سیسیل با حضور جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بود.

پیشروی نیروهای مقاومت در مرز با اردن
ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن عملیات‌شان برای به دست گرفتن کنترل کامل مناطق مرزی با اردن را گسترش داده‌اند. ستاد تبلیغات جنگ حزب‌الله لبنان، شنبه در گزارشی اعلام کرد ارتش سوریه و همپیمانان آن بر 9 منطقه در مرز سوریه با اردن سیطره یافتند و موقعیت خود را در مرز جنوبی سوریه تقویت کردند. در این گزارش آمده است این مناطق مرزی در جنوب شرقی دمشق قرار دارد و در این حمله شماری از افراد مسلح کشته و زخمی شدند. از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه از هلاکت بیش از 2 هزار تروریست در سوریه طی 10 روز گذشته خبر داد.

در جریان خشونت پلیس اسپانیا علیه مردم کاتالان‌ها 100تن  زخمی شدند
سرکوب همه‌پرسی کاتالونیا
همه‌پرسی استقلال کاتالونیا به روز سیاه دموکراسی اروپایی بدل شد. روز یکشنبه به‌دنبال حمله پلیس به شعب رای‌گیری و سرکوب مردم تنها در چند کیلومتری مرز فرانسه، «نیکلا استرجن» رهبر حزب ملی اسکاتلند خشونت بی‌سابقه پلیس اسپانیا را «نگران‌کننده» خواند و آن را محکوم کرد. همه‌پرسی قرار بود دیروز از ساعت 8 صبح به وقت بارسلونا، مرکز این ایالت جدایی‌طلب اسپانیا آغاز شود اما بیش از 90 درصد از 2300 صندوق اخذ رای که عمدتا در مدارس مستقر بودند، از شب قبل از انتخابات توسط نیروهای امنیتی و پلیس اسپانیا توقیف شد. کاتالان‌ها در واکنش به توقیف شعب اخذ رای به دستور حکومت مرکزی مادرید، از شامگاه روز شنبه تا بامداد یکشنبه در مقابل آنها صفوفی طویل تشکیل دادند و تجمعاتی آرام برگزار کردند و خواستار انداختن رای خود به صندوق‌ها شدند.  با آغاز روند رای‌گیری در شعبات باقیمانده که عمدتا تحت محافظت لایه‌هایی از جمعیت معترض بودند، حملات پلیس به این تجمعات آرام به درگیری کشید .کارلوس پوئیگدمونت، رئیس دولت فدرال این ایالت در یکی از شعب یادشده در روستای کورنل دل‌تری در حومه خیرونا، دومین شهر کاتالونیا رای خود را در حالی به صندوق انداخت که انبوه جمعیت در محل منتظر رای دادن بودند اما ساعتی بعد گارد شهری پلیس اسپانیا به این شعبه حمله‌ور و با مردمی که سعی داشتند از صندوق حفاظت کنند درگیر شد و حتی به سوی آنان گلوله پلاستیکی شلیک کرد. همچنین به گزارش رویترز در دیگر شهرهای کاتالونیا از جمله بارسلونا موارد متعددی از حمله پلیس به مردم با شلیک گلوله پلاستیکی یا باتوم مشاهده شده است که در یکی از موارد به تخلیه چشم یکی از شهروندان منجر شد. مرکز فوریت‌های پزشکی کاتالونیا تعداد مجروحان درگیری‌ها تا عصر دیروز را حدود 100 تن اعلام کرد در حالی که پلیس نیز مدعی زخمی شدن 11 تن از نیروهایش شد.
 


Page Generated in 0/0099 sec