printlogo


کد خبر: 182252تاریخ: 1396/7/10 00:00
اخبار

انتشار «در فرانسه تک‌درختی هست» به قلم وحید جلیلی
جدیدترین کتاب وحید جلیلی، نویسنده و فعال فرهنگی جبهه انقلاب منتشر شد. به گزارش فارس، «در فرانسه تک‌درختی هست» عنوان تازه‌‌‌‌‌ترین کتابی است که با تأملی بر جهان انقلاب اسلامی ایران به قلم وحید جلیلی چاپ و روانه بازار نشر شده است. این کتاب که از سوی انتشارات معارف در 120 صفحه منتشر شده با نثری زیبا مخاطب را با پیش‌آمدها و تأثیرات انقلاب اسلامی بر جهان، انحرافات پیش پای انقلاب و افق‌های پیش رو و مسیر پیشرفت‌های انقلاب آشنا می‌کند. «مکتب ملکوتی جمع»، «غزه در محاصره؛ جهان در اشغال»، «حزب‌الله از نوع حزب‌الله»، «اسلام جهاد، مبنای مسجد آباد»، «استراتژی سطل آب!»، «آزمایشگاه‌های سلاح کشتارجمعی در کنار کتابخانه‌های حقوق بشر»، «گر خانه محقر است و تاریک بردیده روشنت نشانم!»، «لیبرالیسم علیه امپریالیسم»، «در فرانسه تک‌درختی هست» و «عهد مالک و خاورمیانه جدید» 10 سرفصلی است که مطالب این کتاب را تشکیل می‌دهد.

انتقادهای میرباقری از مسؤولان
چقدر باید برای ساخته شدن «سلمان» زخم بخورم؟
داوود میرباقری با انتقاد از وضعیت فرهنگی و رویکرد مسؤولان در این سال‌ها که باعث شده فیلمنامه «سلمان» وی امکان ساخته شدن پیدا نکند، از اهمیت پرداختن به شخصیت سلمان سخن گفت. به گزارش مهر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، داوود میرباقری، کارگردان آثاری همچون مختارنامه، معصومیت از دست رفته، مسافر ری و امام علی(ع) با گله از مسؤولان فرهنگی و همچنین نیروهای متدین و مذهبی به دلیل قصور در تولید آثار فاخر و اثرگذار بر روح جامعه گفت: چقدر باید به خاطر «سلمان» روح و زندگیم زخم بخورد؟ این زخم‌ها زمانی اجر دارد که نتیجه داشته باشد. من ۱۵ سال پیش «سلمان» را نوشته‌ام و آماده است، دیگر خسته شده‌ام از این نوع کار کردن، یعنی شما سال‌ها زحمت می‌کشی ولی آخر کار با آنچه فکر می‌کردی تفاوت دارد و موضع‌گیری‌ها، کمبود امکانات و یک تغییر مدیریت این همه لطمه به کار وارد می‌کند. سلمان را اینگونه نخواهم ساخت، سلمان را همانطوری می‌سازم که فکر می‌کردم، همانطوری می‌سازم که نوشتم. به اعتقاد من «سلمان فارسی» یک پروژه جهانی است بویژه که موضوعش جست‌وجوی خداست که همه جهانیان سال‌هاست با آن درگیرند. شخصا به لحاظ ساختار همه بضاعتم را گذاشتم روی فیلمنامه تا کار جذابی شود تا هم مخاطبان حرفه‌ای و هم مخاطبان عام از آن لذت ببرند. این نویسنده و کارگردان با انتقاد از بهانه برخی مدیران که بودجه را عامل تولید نکردن آثاری همچون سلمان می‌دانند، اظهار کرد: «مختار» به روایتی ۲۵ میلیارد و به روایتی دیگر ۳۰ میلیارد هزینه داشت. فارغ از پخش چندین باره از تلویزیون و عرضه در دیگر کشورهای مسلمان، به طور متوسط چند خانواده ایرانی یک مجموعه «مختار» را خریده و در خانه دارند؟ آن هم مجموعه‌ای که قیمتش ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان است. بر این اساس مگر می‌شود هزینه تولید برنگشته باشد. وی با اشاره به وقتی که برای «سلمان فارسی» گذاشته، خاطرنشان کرد: می‌خواهم باقیمانده عمرم را با سلمان بگذرانم. سلمان همان کسی بود که به دنبال منجی می‌گشت و قبل از اسلام به مسیح به عنوان منجی فکر می‌کرد اما بعد از اسلام عشق به علی است که حالش را  خوب می‌کند.

تکذیب یک خبر درباره آستان قدس رضوی
مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به حواشی اخیر درباره خبر ورود عکاسان رسانه‌ها به حرم مطهر رضوی گفت: آستان قدس رضوی همواره با آغوش باز پذیرای همه رسانه‌های کشور است و مطالب مطرح شده درباره ممانعت از حضور عکاسان رسانه‌ها در حرم مطهر رضوی  نادرست است. به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، این آستان مبارک در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان بیش از ۵۰ رسانه مکتوب و مجازی و ۱۳ شبکه تلویزیونی است که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. همه رسانه‌های کشور می‌توانند با هماهنگی با این اداره کل از فیض حضور در حرم مطهر رضوی بهره‌مند شوند و به عنوان خادمان رسانه‌ای این آستان مقدس فعالیت کنند.
 


Page Generated in 0/0065 sec