printlogo


کد خبر: 182268تاریخ: 1396/7/10 00:00
ستاره‌های پرسپولیس در نفت به جان هم افتاد‌ه‌اند!
اکران کودکانه‌های درخشان کریمی و یک سرمایه‌دار

نفت تهران پیش از فصل جاری لیگ برتر به‌رغم وجود مشکلات فراوان کار خود را با علی کریمی آغاز کرد اما در نهایت این ستاره فوتبال ایران تصمیم گرفت با توجه به آشفته‌بازار مدیریتی در باشگاه نفت تهران و بلاتکلیفی این تیم ادامه همکاری خود را با زردپوشان تهرانی قطع کند. با رفتن کریمی از نفت تعدادی از بازیکنان این تیم نیز زردپوشان را ترک کردند و برخی دیگر نیز توسط سرمربی جدید کنار گذاشته‌ شدند تا حمید درخشان تیم خود را با بازیکنان دیگری روانه رقابت‌های هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران کند.
آمدن درخشان به نفت درست پس از جدایی کریمی از این تیم آغاز جدال و درگیری‌های لفطی این دو پیشکسوت پرسپولیس بود. درخشان در اوج بلاتکلیفی تیم نفت تهران اعلام کرده اگر زودتر تکلیفش را روشن نکنند درباره پیشنهاد‌هایی که از کشورهای شرق آسیا دارد تصمیم خواهد گرفت. جالب اینکه علی کریمی پس از توافق با مالک جدید باشگاه نفت در واکنش به این موضع‌گیری بیان کرد: امیدوارم آقایانی که ادعا کردند از شرق آسیا پیشنهاد دارند، بروند و به نخستین سرمربی لژیونر ایرانی تبدیل شوند. پس از صحبت‌های علی کریمی درباره حمید درخشان این مربی نیز واکنش نشان داد و عنوان کرد: بهتر است علی کریمی احترام پیشکسوت خودش را نگه دارد. من یکی از اولین لژیونر‌های ایران بوده‌ام و قبل از اینکه علی کریمی لژیونر شود در تیم‌های خارجی بازی کرده‌ام. هیچوقت هم برای لژیونر شدن دست و پا نمی‌زنم اما برای علی کریمی در ابتدای راه سرمربیگری آرزوی موفقیت دارم. این ماجراها ادامه داشت تا اینکه دوباره علی کریمی در اظهاراتی رها کردن تیم فوتبال نفت تهران توسط حمید درخشان با گذشت 5 هفته از لیگ برتر را غیرحرفه‌ای تلقی کرد. درخشان نیز درباره صحبت‌های علی کریمی پس از دیدار مقابل گسترش فولاد اظهار کرد: وقتی ایشان تیم را رها کردند رفتند رفتارشان حرفه‌ای بود اما کار ما غیرحرفه‌ای است؟! ما هم در آن مقطع مشکلات خاص خودمان را داشتیم، به همین خاطر تصمیم گرفتیم چند روزی تمرینات را تعطیل کنیم. درخشان اینگونه صحبت‌هایش را ادامه داد: نمی‌خواهم از کسی انتقاد کنم اما بهتر است کریمی تمرکزش را روی تیم خودش بگذارد، نه مسائل دیگر. ایشان در ابتدای مسیر مربیگری حضور دارند و انجام این صحبت‌ها درست نیست. آقای کریمی! بهتر است مشکلات خودتان را گردن دیگران نیندازید. مگر وقتی ما آمدیم مشکلات را گردن کسی انداختیم؟ ما کار خودمان را انجام دادیم، کم یا زیاد خلاصه کار کردیم. ایشان هم بهتر است تمرکز کند و مشغول کار خودش باشد. کریمی نیز خطاب به این اظهارات درخشان با صراحت و تندی بیان کرد: آقای درخشان! اگر جرأت داری درباره من حرف بزن تا درباره دسته‌گل‌های‌تان در تیم‌ملی نوجوانان صحبت کنم. تصمیم گرفته بودم هیچ حرفی نزنم اما ظاهرا ‌هر چه سکوت می‌کنم بعضی‌ها بیشتر حرف می‌زنند. من قبل از هر چیز از پیشکسوتان بزرگ پرسپولیس عذرخواهی می‌کنم چون احساسم این است سکوتم بیشتر بر ابهامات اضافه می‌کند.
پس از اختلافاتی که میان «جهانیان» مالک باشگاه نفت و علی کریمی پیش آمد، بار دیگر حمید درخشان به عنوان سرمربی این تیم منصوب شد. جالب اینکه علی کریمی با وجود اعلام خبر استعفا توسط مالک باشگاه باز هم نفت تهران را تمرین داد و این در حالی بود که درخشان به عنوان سرمربی جدید اعلام شده از سوی جهانیان تمرین زردپوشان تهرانی را تعطیل اعلام کرده بود. از چند روز گذشته شنیده می‌شد حمید درخشان به مدیران نفت تهران اعلام کرده حاضر است طلب خود را ببخشد و بار دیگر به عنوان سرمربی کارش را شروع کند که حالا این اتفاق رخ داد و درخشان بار دیگر عهده‌دار این سمت شد. درخشان در جلسه با مدیر حقوقی باشگاه نفت تهران، بار دیگر رسما سرمربیگری نفت را پذیرفت و قرار است پژواک کرم‌پور، مربی ایرانی- آلمانی، او را به عنوان دستیار همراهی کند.  حدود 5 هفته از لیگ نگذشته بود که درخشان هم به دلیل مشکلات نفت را ترک کرد تا دوباره علی کریمی با علم به مشکلات فراوان در این باشگاه باز هم به عنوان سرمربی روی نیمکت نفت بنشیند. حال دوباره درگیری بین این ستاره فوتبال ایران و مالک باشگاه نفت بالا گرفته و در اقدامی عجیب حمید درخشان به عنوان سرمربی جدید معرفی شده است. این بار اما کریمی حاضر به ترک تیم نشده و منتظر است نامه رسمی اخراج او وصول شود و بتواند در صورت قطع همکاری با زردپوشان مطالبه‌اش را دریافت کند، چرا که به‌رغم اعلام تعطیلی تمرین از سوی حمید درخشان اما نفتی‌ها با هدایت کریمی تمرین کردند.  باید منتظر ماند و دید وضعیت عجیب و غریب باشگاه نفت طی روزهای آتی چگونه رقم خواهد خورد؟
 


Page Generated in 0/0058 sec