printlogo


کد خبر: 182291تاریخ: 1396/7/11 00:00
چهارگوشه

داعش مسؤولیت حمله مارسی را برعهده گرفت
گروه تروریستی داعش مسؤولیت حمله مرگبار در شهر مارسی فرانسه را برعهده گرفت. عامل این حمله که از عناصر وابسته به داعش بود، به ضرب گلوله ماموران امنیتی فرانسه کشته شد. روز یکشنبه (اول اکتبر) مردی با چاقو به عابرانی در ایستگاه قطار «سن شارل» در شهر بندری مارسی در جنوب فرانسه حمله کرد و 2 زن جوان 17 و 20 ساله را به ضرب چاقو کشت. به گفته‌ شاهدان عینی، او هنگام حمله فریاد «الله اکبر» سر داده بود. فرانسه در پی حملات ترویستی سال‌های اخیر از 21 ماه پیش تاکنون در حالت فوق‌العاده به سر می‌برد.

انهدام یک گروهک داعشی در مسکو
اداره امنیت فدرال روسیه اعلام کرد یک گروه تروریستی وابسته به داعش در مسکو دستگیر شد. اسپوتنیک گزارش داد که اعضای گروه تروریستی دستگیرشده از اهالی منطقه قفقاز شمالی در روسیه هستند. نیروهای امنیتی روسیه از این گروه مقادیر زیادی بمب دست‌ساز، مسلسل خودکار، نارنجک و ادوات الکترونیکی کشف و ضبط کردند. این گروه قصد داشت در مکان‌های پرجمعیت و زیرساخت‌های روسیه بمب‌گذاری کند که در عملیات ضدتروریستی دستگیر شد.

کشته‌شدن 4 نظامی سعودی در مرز با یمن
رسانه‌های عربستانی از کشته شدن 4 نظامی این کشور در درگیری با نیروهای ارتش یمن در مرزهای 2 کشور خبر دادند. در چند روز اخیر درگیری‌ها در مناطق جنوبی عربستان تشدید شده است. تلویزیون المسیره وابسته به انصارالله اخیرا تصاویری را از 2 نظامی اسیر پخش و اعلام کرد این دو نظامی از تیپ ششم ارتش عربستان هستند که در نجران در مرز با یمن اسیر شده‌اند. 2 اسیر یادشده از رهبری عربستان خواستند جنگ را در یمن متوقف کرده و به تبادل اسیران با انصارالله بپردازد.

شهادت 7 رزمنده حزب‌الله در سوریه توسط آمریکا
به دنبال بمباران جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش، علیه یک روستا و شهر البوکمال در حومه شرقی دیرالزور 12 غیرنظامی کشته شدند. پیش‌تر خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داده بود که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی حومه شمال شرقی دیرالزور را با بمب‌های فسفر سفید هدف قرار داده‌اند. همچنین جنگنده‌‌های ائتلاف آمریکایی در حمله به محل استقرار نیروهای حزب‌الله در شرق سوریه 7 تن از نیروهای مقاومت را به شهادت رساندند. ائتلاف به‌اصطلاح مبارزه با تروریسم مدعی شده این حملات سهوی بوده‌ است.

یمنی‌ها پهپاد آمریکایی را ساقط کردند
رسانه‌های وابسته به گروه انصارالله یمن اعلام کردند که پدافند هوایی انصارالله یک  فروند پهپاد جاسوسی آمریکا را در صنعا منهدم کرده است. این هواپیمای شناسایی از نوع mq9 و از بزرگ‌ترین و جدیدترین پهپادهای آمریکایی است که از فناوری بسیار بالایی برخوردار است. آمریکا با ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در یمن از طریق ارائه اطلاعات و کمک تسلیحاتی همکاری دارد. یک منبع به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این پهپاد حدود ساعت 11 صبح یکشنبه به وقت محلی در منطقه پرازدحام نزدیک به پایتخت یمن ساقط شد.

یعلون: عربستان و امارات دوستان جدید اسرائیل هستند
وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی موضع 2 کشور عربستان و امارات را ستود و آنها را دوستان جدید این رژیم خواند. موشه یعلون تأکید کرد منافع عربستان،  امارات و اسرائیل با یکدیگر هماهنگ شده است. وی افزود: برخی در جهان عرب هستند که مخالف با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه‌اند و موضع وی را نمی‌پذیرند؛ اینها بسیار نگرانند، بازنگری خود را آغاز کرده‌‌اند و به دنبال دوستان جدیدی در منطقه هستند؛ امارات و عربستان از جمله آنها هستند که گفته‌اند منافع‌شان با منافع اسرائیل هماهنگ است و اکنون تل‌آویو دوستان جدیدی دارد.


Page Generated in 0/0053 sec