printlogo


کد خبر: 182298تاریخ: 1396/7/11 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:
سیستم گرمایشی 83 هزار کلاس درس «غیراستاندارد»  است
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مدارس نوساز به وسایل و تجهیزات ایمنی مجهز هستند، گفت: تامین وسایل و تجهیزات ایمنی مدارس قدیمی‌تر نیازمند تامین اعتبار است و اگر بودجه لازم برای آن تامین شود می‌توانیم نسبت به این مهم اقدام کنیم.
محمدتقی نظرپور درباره تمهیدات ایمنی مدارس با توجه به فرارسیدن روز ایمنی و آتش‌نشانی به ایسنا گفت: تمهیداتی را در این زمینه بویژه در بحث سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی فراهم کرده‌ایم.
وی افزود: حدود 30 هزار کلاس درس را در سال جاری استانداردسازی می‌کنیم و 83هزار کلاس درس دیگر باقی می‌ماند که نیازمند استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه وقتی استانداردسازی می‌کنیم هدف ما این است که سوخت را به داخل کلاس نبریم، گفت: همه تلاش ما این است که سوخت را به موتورخانه ببریم و آب گرم را به داخل کلاس‌های درس هدایت کنیم که کمترین خطرات احتمالی را  در پی داشته باشد؛ در واقع باید سوخت سیستم گرمایشی را از کلاس درس به موتورخانه‌ها ببریم.
نظرپور ادامه داد: معمولا HSE که مربوط به سلامت ایمنی است در مدارس جدید پیاده‌سازی می‌شود که بخشی از آن به ایمنی برابر حریق بازمی‌گردد. وسایل و تجهیزات ایمنی در مدارس نوساز فراهم است اما برای مدارس قدیمی باید تمهیداتی فراهم کنیم تا دچار مشکل نشویم. هر چند باید توجه داشت تامین وسایل و تجهیزات ایمنی نیازمند تامین اعتبار است و اگر بودجه لازم برای آن تامین شود می‌توانیم نسبت به این مهم اقدام کنیم.

کاهش مدارس نمونه دولتی
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه 20 میلیارد تومان برای توسعه فناوری اطلاعات در آموزش‌وپرورش اختصاص یافته، از سیاست کاهش مدارس نمونه دولتی خبر داد. علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با فارس، درباره «هوشمندسازی مدارس» اظهار داشت: بخشی از بودجه هوشمندسازی مدارس ابلاغ شده است. وی ادامه داد: اعتباری برابر با 20 میلیارد تومان نیز برای توسعه فناوری اطلاعات در آموزش‌وپرورش اختصاص یافته است و در حال پیگیری برای دریافت آن هستیم که این اعتبار به هوشمندسازی مدارس نیز اختصاص دارد. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش درباره «فعالیت مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی»، خاطرنشان کرد: سیاست آموزش‌وپرورش در چند سال گذشته، بازگرداندن مدارس نمونه به معیارهای علمی بوده است. زرافشان اضافه کرد: برای مثال در مدارس استعدادهای درخشان باید از 100 دانش‌آموز، 2 درصد برای این مدارس انتخاب شوند که در بعضی نقاط این میزان 25 درصد است. وی با اشاره به فعالیت مدارس نمونه دولتی، تصریح کرد: درباره این مدارس نیز سیاست، حفظ مدارس با کیفیت و حذف مدارس بی‌کیفیت
مدنظر است.
 


Page Generated in 0/0106 sec